Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43581
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
07 feb 2019 07:04
Hier gemonteerd op een Trek.
Dan valt de grote derrie op icm het relatief kleine crankstel.
Om over de shifters maar niet te spreken.... dat had toch wel netter gekund zou je denken?

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
japiecarbon
07 feb 2019 07:31
Ik vind denk ik vooral de crank niet mooi.
Aan de nieuwe tandwiel setup moet ik nog even wennen denk ik. Maar persoonlijk vind ik een 37 aan de kleine kant in ons kikkerlandje.
-
Stoffa
- Forum-lid
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25
Stoffa
07 feb 2019 07:47
Die crank lijkt meer op een disc dan een crank, maar misschien is het een kwestie van wennen.
-
Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Infinito GB
07 feb 2019 09:57
Vraag me af of de profs blij worden van een 50 x 10 verhouding, waarbij ze voorheen gewoon 53 x 11 hadden. En dan nog de beschikking hadden over nog grotere voorbladen. Verder lijkt een groter kransje toch beter dan een kleiner kransje. Dat is toch de reden van de Ceramic Speed derailleurkooi.
Ook voor een wiel van de neutrale auto wordt het niet eenvoudiger met al die “nutteloze” features.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
07 feb 2019 10:04
Toch jammer dat Sram dit inmiddels 19 jaar (!) oude onderzoek over het hoofd heeft gezien:
http://www.ihpva.org/HParchive/PDF/hp50-2000.pdf
De marginal gains vliegen zo de deur weer uit op die kleine kransjes achter.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
wouterf
- Forum-lid
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14
wouterf
07 feb 2019 11:29
Die shifters leken in de vorige generatie nog de eerste-generatie-compromis, zoals de eerste Shimano hydro shifters, maar dit is toch wel een beetje jammer. Het zal wel functioneel zijn.
Als er zometeen een Force AXS groep komt dan wordt alles opeens een stuk bereikbaarder natuurlijk. Sram is in ieder geval weinig bang om meteen gewichten en prijzen te noemen voor alle variaties. Nu benieuwd wat die prijzen volgend jaar op het web doen.
Backwards/forwards compatibility van de shifters had ook nog wel een gouden greep geweest. Verkoop je misschien wat minder groepen mee, maar geef je wel een hele hoop huidige Etapgebruikers de aanmoediging om toch up te graden (hoe duur dan nog steeds ook). Dat is voor je marktpenetratie wel weer lekker...
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
07 feb 2019 11:49
Als ik het zo lees was dat fysiek onmogelijk, omdat ze naar een andere radio chip zijn overgeschakeld.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43581
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
07 feb 2019 12:21
Ben heel benieuwd naar de verkopen straks na een jaar.
Ze waren lekker bezig, maar vraag mij nu af of dit niet gewoon markt gaat kosten. Shimano zal toch goed kijken naar wat er nu gebeurd en dan een groep slimmer in de markt zetten?
Alhoewel de nieuwste ATB groepen bij Shimano ook niet echt uitblinken in uitwisselbaarheid.....
https://www.fiets.nl/2018/10/30/review- ... xtr-m9100/
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Kiekeboe
- Forum-lid
- Berichten: 2632
- Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
- Locatie: West-Vlaanderen (B)
Kiekeboe
07 feb 2019 12:41
Als ik in mijn glazen bol kijk, dan voorspel ik het einde van SRAM.
Campagnolo mag het ook vergeten.
De mensen gaan niet blijven fortuinen uitgeven voor nutteloze innovaties.
Binnen enkele jaren rijden wij allemaal met Shimano.
-
loos
- Forum-lid
- Berichten: 3604
- Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
- Locatie: Bergschenhoek
loos
07 feb 2019 12:54
japiecarbon schreef: ↑06 feb 2019 17:00
Bij Bike24 staan ze op de site. 2500 voor een upgrade kit is net wat te gek geloof ik.
Ik heb me laten verleiden tot een 11 speed eTap HRD upgrade kit voor de helft van de prijs bij bike24.
https://www.bike24.com/p2190410.html?q=etap%20hrd
P.S. Canyon Ultimate SLX 9.0 SL disc met nieuwe groep kost 6299. Het SLX frame kost 2599, DT Swiss ARC1400 wielen kosten 1550, dus dan valt de prijs van de AXS groep mee, maar de genoemde nadelen blijven

)
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43581
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
07 feb 2019 13:18
Ik heb ook getwijfeld over een Etap upgrade setje voor < €1000, maar toch wat twijfels omdat er ook wel met enige regelmaat etap derries retour Sram gaan.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 17307
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Lcsmet
07 feb 2019 14:02
loos schreef: ↑07 feb 2019 12:54
japiecarbon schreef: ↑06 feb 2019 17:00
Bij Bike24 staan ze op de site. 2500 voor een upgrade kit is net wat te gek geloof ik.
Ik heb me laten verleiden tot een 11 speed eTap HRD upgrade kit voor de helft van de prijs bij bike24.
https://www.bike24.com/p2190410.html?q=etap%20hrd
P.S. Canyon Ultimate SLX 9.0 SL disc met nieuwe groep kost 6299. Het SLX frame kost 2599, DT Swiss ARC1400 wielen kosten 1550, dus dan valt de prijs van de AXS groep mee, maar de genoemde nadelen blijven

)
Enkele weken geleden had je voor 100 Euro meer de volledige Etap disc groep.
I know myself like no one else
Nothing to defend