12 Speed ETap in het wild
- daniel1975
- Forum-lid HC
Blijf het nog steeda jammer vinden. De 11sp was absoluut nog verbeterbaar en dan nu alweer de stap naar 12.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
12 speed,klopt heeft hij ook niet gekocht maar is aan het testen.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Morgen een nieuwe BMC, de voorremklauw is iig SRAM, dus dan zal dit wel haast de 12-speed zijn. Volgens iemand in de comments is er een embargo tot vanavond middernacht. De laatste paar dagen ook al fotos op "officiele" Instagram accounts van b.v. Degenkolb waarop de nieuwe crank is te zien, om ons lekker te maken.
https://www.instagram.com/p/BtgQ0LuCX9N/
https://www.instagram.com/p/BtgQ0LuCX9N/
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bij verschillende webshops zijn de Etap 11sp groepen ook uitverkocht. Benieuwd of er nog nieuwe voorraad komt of dat SRAM nu volle bak 12sp uit kan gaan leveren. Dat zou ik dan wel weer knap gepland vinden.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Bij Bike24 staan ze op de site. 2500 voor een upgrade kit is net wat te gek geloof ik.
- daniel1975
- Forum-lid HC
What the fuck???De powermeter zit tevens geïntegreerd in de bladen. Even je tandwielen aanpassen zit er dus niet meer in. De groepset word meer en meer één systeem waarbij uitwisselbaarheid met andere merken tot een minimum wordt beperkt. Hoe werkt dat dan wanneer je bladen zijn versleten? Ten eerste zouden deze idioot lang mee moeten gaan. Maar dat zijn SRAM’s eigen woorden. Hierna zit er maar één ding op. Je bladen met powermeter en al de prullenbak in. Wat de exacte kosten daarvan zijn is nog niet bekend maar denk hierbij aan +/- €400,- Sram denkt dat dit in de praktijk nauwelijks voor gaat komen
Voorblad versleten = crank wisselen....
Geen tandwielen meer wisselen mogelijk. Fantastische innovatie weer
Achterderrie hetzelfde gebleven, zelfde lelijke accu, hogere prijs en een 10 als startkrans. Diep buiging voor zoveel flauwekul.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
https://www.canyon.com/en-us/road/ultim ... isc-9-0-sl
Met een mooie 48/35 voorop
. Je hebt natuurlijk die grote plaat niet nodig, met je 10 achter 
Met een mooie 48/35 voorop
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Een groep voor tandartsen die alleen op zondag als het mooi weer is een uurtje fietsen. Dat de voorbladen één geheel zijn is niet ideaal, maar kan ik nog wel accepteren, dat het één geheel met de vermogensmeter in de spider is @#$&*!@!#*(. Oftewel, buitenblad versleten is een nieuwe vermogensmeter + kettingbladen kopen, omdat het het zo nodig één geheel moest worden.
Dan nog die 10 die je in je maag gesplitst wordt zonder goede reden, maar die wel een slecht rendement van de aandrijflijn tot gevolg heeft. Ik word hier in ieder geval niet hebberig van.
Dan nog die 10 die je in je maag gesplitst wordt zonder goede reden, maar die wel een slecht rendement van de aandrijflijn tot gevolg heeft. Ik word hier in ieder geval niet hebberig van.