
12 Speed ETap in het wild
Goed verhaal er ook bij! 

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik lees in ieder geval "50-37" en "10-28T". Een kransje van 10 betekent dat de XDR body wordt gebruikt (was te verwachten, aangezien de "r" voor road staat). Ik vraag mij af of er nog iemand non disc naven gaat maken voor deze oplossing en of Sram überhaupt een velgrem versie gaat aanbieden.
Campa doet 12 speed op een normale body met alleen een extra grote krans. Shimano komt met iets nieuws, gebruikt hetzelfde systeem als XTR of houdt het ook bij de oude body. In ieder geval is de consument weer de lul omdat er 3 verschillende systemen komen.
2 tandwielen uit 1 stuk is ook lekker om de winst lekker op te krikken.
Campa doet 12 speed op een normale body met alleen een extra grote krans. Shimano komt met iets nieuws, gebruikt hetzelfde systeem als XTR of houdt het ook bij de oude body. In ieder geval is de consument weer de lul omdat er 3 verschillende systemen komen.
2 tandwielen uit 1 stuk is ook lekker om de winst lekker op te krikken.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
What makes the boat go faster?
Ik heb het even snel voor jullie vertaald. Her en der waarschijnlijk een klein foutje. Mijn Japans is niet meer wat het geweest is.
"Ontdekt het prototype van de 12-speed component van Slum · Red eTap tijdens de teampresentatie van Team De France France op 3 november. De onbekende versnelling van de voorkant 50-37 T, achter 10 - 28 T loopt het criterium de volgende dag.
Nils Porittsu (Duitsland, hoofdband-Arupeshin) van Slam Red ETAP gemonteerd op de fiets prototype Nils Porittsu (Duitsland, hoofdband-Arupeshin) prototype van sloppenwijken Red ETAP gemonteerd op de fiets photo: Kei Tsuji
Het ontdekken van een onbekende component in een motorfiets verzameld voor een teampresentatie. De fietsen van Nils · Politz (Duitsland, Katyusha · Alpesin) die ook overzeese media verspillen, werden uitgerust met een 12-snelheidscomponent van de slam / rode eTap (hydraulische schijfremspecificatie).
Misschien is de prototypecommunicatie die nog geen race ter wereld heeft, draadloos zoals de conventionele eTap, terwijl Politz "een motorfiets met slechts een schijfrem" is, maar de achterste cassette heeft 12 snelheden. De versnellingsconfiguratie is 50-37 ton voor en 10-28 T achter, die nooit eerder heeft bestaan.
De voorste kettingring is geïntegreerd en de crank is uitgerust met een quark vermogensmeter (ook hier een prototype). De 12-speed exclusieve ketting waarvan de buitenste periferie is afgevlakt, wordt gebruikt en de vorm van de achterste cassette steekt er één uit met de maximale 28T bij de dwarsverhouding aan de bovenkant. Hoewel de buitenste kettingring 50 T is, door eenvoudig te combineren met 10 T, wordt de overbrengingsverhouding van 5,0 gerealiseerd. Dit komt overeen met de achter 10.6 T wanneer geconverteerd naar de voorkant 53 T. Hoewel de releasedatum onbekend is omdat het een prototype is dat nog niet is aangekondigd, is het geen probleem om te zeggen dat het geen productversie meer is."
"Ontdekt het prototype van de 12-speed component van Slum · Red eTap tijdens de teampresentatie van Team De France France op 3 november. De onbekende versnelling van de voorkant 50-37 T, achter 10 - 28 T loopt het criterium de volgende dag.
Nils Porittsu (Duitsland, hoofdband-Arupeshin) van Slam Red ETAP gemonteerd op de fiets prototype Nils Porittsu (Duitsland, hoofdband-Arupeshin) prototype van sloppenwijken Red ETAP gemonteerd op de fiets photo: Kei Tsuji
Het ontdekken van een onbekende component in een motorfiets verzameld voor een teampresentatie. De fietsen van Nils · Politz (Duitsland, Katyusha · Alpesin) die ook overzeese media verspillen, werden uitgerust met een 12-snelheidscomponent van de slam / rode eTap (hydraulische schijfremspecificatie).
Misschien is de prototypecommunicatie die nog geen race ter wereld heeft, draadloos zoals de conventionele eTap, terwijl Politz "een motorfiets met slechts een schijfrem" is, maar de achterste cassette heeft 12 snelheden. De versnellingsconfiguratie is 50-37 ton voor en 10-28 T achter, die nooit eerder heeft bestaan.
De voorste kettingring is geïntegreerd en de crank is uitgerust met een quark vermogensmeter (ook hier een prototype). De 12-speed exclusieve ketting waarvan de buitenste periferie is afgevlakt, wordt gebruikt en de vorm van de achterste cassette steekt er één uit met de maximale 28T bij de dwarsverhouding aan de bovenkant. Hoewel de buitenste kettingring 50 T is, door eenvoudig te combineren met 10 T, wordt de overbrengingsverhouding van 5,0 gerealiseerd. Dit komt overeen met de achter 10.6 T wanneer geconverteerd naar de voorkant 53 T. Hoewel de releasedatum onbekend is omdat het een prototype is dat nog niet is aangekondigd, is het geen probleem om te zeggen dat het geen productversie meer is."
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 42072
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Lees het XTR verhaal even op de frontpage; kort samengevat past niks op niks.Ernie C. schreef: ↑05 nov 2018 12:15 Ik lees in ieder geval "50-37" en "10-28T". Een kransje van 10 betekent dat de XDR body wordt gebruikt (was te verwachten, aangezien de "r" voor road staat). Ik vraag mij af of er nog iemand non disc naven gaat maken voor deze oplossing en of Sram überhaupt een velgrem versie gaat aanbieden.
Campa doet 12 speed op een normale body met alleen een extra grote krans. Shimano komt met iets nieuws, gebruikt hetzelfde systeem als XTR of houdt het ook bij de oude body. In ieder geval is de consument weer de lul omdat er 3 verschillende systemen komen.
2 tandwielen uit 1 stuk is ook lekker om de winst lekker op te krikken.
Een kransje van 10.....hoe zinloos. Net zo zinloos als de campa 12sp zonder ‘vlakke’ cassette.
Volgens mij wordt de lijst met nutteloze innovaties weer aardig aangevuld de komende periode

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Een 10t is leuk bij 1x. Sowieso zou ik bij Etap 12 speed vrijwel alleen van die 37 gebruiken en mag wel die 50 mee vervangen als die versleten is.
En je krijgt dus waarschijnlijk 3 verschillende systemen voor de topgroepen en dan nog één systeem voor Shimano/Sram daaronder. Campa is dan nog het meest logisch bezig, ondanks dat die extra granny cog alleen leuk is voor wielertoeristen en voor de wedstrijdrijder alleen gewicht toevoegt.
En je krijgt dus waarschijnlijk 3 verschillende systemen voor de topgroepen en dan nog één systeem voor Shimano/Sram daaronder. Campa is dan nog het meest logisch bezig, ondanks dat die extra granny cog alleen leuk is voor wielertoeristen en voor de wedstrijdrijder alleen gewicht toevoegt.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 42072
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Maar 1x is geen oplossing, dat creeert juist een probleem (grote stappen).
Er wordt duidelijk niet vanuit de gebruikee geredeneerd maar vanuit short-term winstmaximalisatie
Er wordt duidelijk niet vanuit de gebruikee geredeneerd maar vanuit short-term winstmaximalisatie
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Voor de MTB en gravel werkt 1x wel. Voor de racer is het wachten op 14 kransjes achter o.i.d. voordat het echt werkt.
Ik snap er ook niks van waar het allemaal goed voor is maar ik leef dan ook nog grotendeels in het 10 speed tijdperk.
Ik snap er ook niks van waar het allemaal goed voor is maar ik leef dan ook nog grotendeels in het 10 speed tijdperk.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 42072
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
14 kransjes.... zou er tegen die tijd een briljante geest komen met de oplossing dan 2x7 ook 14 is en dat dat veel gemakkelijker in te bouwen is? Ik zeg ‘innovatie!’ 
Als ooit shimano met een nieuwe 12sp groep komt leg ik alvast een nieuwe 9150 groep op de plank denk ik.
Samen met een bijna gratis F10 of Oltre met velgremmen wordt dat best een aardig en goedkoop bouwpakketje

Als ooit shimano met een nieuwe 12sp groep komt leg ik alvast een nieuwe 9150 groep op de plank denk ik.
Samen met een bijna gratis F10 of Oltre met velgremmen wordt dat best een aardig en goedkoop bouwpakketje

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Goed plan, 9150 met velgremmen zou weleens de beste groepset ooit kunnen worden. Jammer dat Campa niet eerst EPS fatsoenlijk op orde had voordat ze aan 12 speed onzin gingen beginnen. Zo worden we gedwongen retrofietsers
.

Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14573
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wel fijn dat er nu bijna een close ratio 12speed cassette voor op de MTB is 
Maar de hier getoonde configuratie is een absolute verslechtering van de 11 speed nu.
Ik zei het al eerder ik denk dat de cassettes met een 18 erin heel snel gaan verdwijnen.
Bijna niemand koopt dat. Kijk onderweg is wat je ziet rijden.
Ik zou heel graag een 12/25 12 speed krijgen met een 20 erin. Lijkt me heerlijk in NL.
Mooie 12/32 12 speed met de nodige tussenstappen, maar ik geloof er niet in dat ze dat gaan aanbieden.
Voor de wielen maak ik me minder druk, vrijwel elke fabrikant kan je de body,s uitwisselen.

Maar de hier getoonde configuratie is een absolute verslechtering van de 11 speed nu.
Ik zei het al eerder ik denk dat de cassettes met een 18 erin heel snel gaan verdwijnen.
Bijna niemand koopt dat. Kijk onderweg is wat je ziet rijden.
Ik zou heel graag een 12/25 12 speed krijgen met een 20 erin. Lijkt me heerlijk in NL.
Mooie 12/32 12 speed met de nodige tussenstappen, maar ik geloof er niet in dat ze dat gaan aanbieden.
Voor de wielen maak ik me minder druk, vrijwel elke fabrikant kan je de body,s uitwisselen.