Het grote veldrijden-topic
Prof zijn wil niet zeggen dat ze nu al uit de kosten moet komen. Ze investeerde in haar carrière en deed er blijkbaar niks substantieels naast.
Het veldrijden is wel redelijk uniek in de zin dat de kans om in beeld te komen als je bij elite start relatief groot is en vanwege het aantal toeschouwers. Dan moet je dus niet met die treurnis in Sardinië aankomen. Nauwelijks aansprekende profs, een suf parcours geen beelden waarvan je denkt: "daar wil ik op vakantie" en achter de decoder. Hoe ga je daar ooit winst maken? De UCI kan de lokale overheid en ondernemers nog een poot uitdraaien, maar voor ploegen en renners?
Het veldrijden is wel redelijk uniek in de zin dat de kans om in beeld te komen als je bij elite start relatief groot is en vanwege het aantal toeschouwers. Dan moet je dus niet met die treurnis in Sardinië aankomen. Nauwelijks aansprekende profs, een suf parcours geen beelden waarvan je denkt: "daar wil ik op vakantie" en achter de decoder. Hoe ga je daar ooit winst maken? De UCI kan de lokale overheid en ondernemers nog een poot uitdraaien, maar voor ploegen en renners?
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die lambo filmpjes voelen voor mij ook wel een beetje out of tune bij het veldrijden.
Doet mij wel denken aan deze reclameklassieker
https://youtu.be/MWWkysK7FGo
Ik heb op de vorige pagina geleerd dat het normaal is om voor dit soort pleziertjes te betalen
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik denk dat dit zichzelf zal uitwijzen.
Er zullen niet genoeg fans betalen en Telenet zal z'n staart intrekken.
Ofwel duwen ze door en wordt de sport nog kleiner/marginaler dan hij al is.
Als zelfs op een wielerforum velen niet willen betalen, wat denk je dat de doorsnee Vlaming zal doen?
Je kan daar van denken wat je wil, maar het is de realiteit.
Er zullen niet genoeg fans betalen en Telenet zal z'n staart intrekken.
Ofwel duwen ze door en wordt de sport nog kleiner/marginaler dan hij al is.
Als zelfs op een wielerforum velen niet willen betalen, wat denk je dat de doorsnee Vlaming zal doen?
Je kan daar van denken wat je wil, maar het is de realiteit.
Dan denk ik dat je de sport niet zo hele goed kent?
Zelfs sommige (top)profs werd door hun ploeg gevraagd bij te dragen voor de verplaatsing naar bv Benidorm.
Die campers kopen ze ook allemaal zelf.
Het is meestal voor meerdere 'pleziertjes' dat men een uitbreiding van het zenderaanbod kiest waarbij iig één van die pleziertjes het veldrijden is.daniel1975 schreef: ↑17 dec 2025 08:49Die lambo filmpjes voelen voor mij ook wel een beetje out of tune bij het veldrijden.
Doet mij wel denken aan deze reclameklassieker![]()
https://youtu.be/MWWkysK7FGo
Ik heb op de vorige pagina geleerd dat het normaal is om voor dit soort pleziertjes te betalen![]()
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
ottorongo2
- Forum-lid
En zoveel jaren terug waren het nog tenten.Zelfs bij Harry Everts(op kop in het WK motocross klassement) was er nog geen sprake van mobilhomes maar een tent (zelf meegemaakt ).
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
En daarvoor sliepen knoestige mannen louter onder een schamele takkenbos, gekleed in lompen afgedragen door weeskinderen en als het koud werd gingen ze op een verse koeienvlaai liggen. Niet klaguh maar rijuh. Kom daar eens meej aon stegensweurdigs.
Ik zie het helemaal voor meFietsgenieter schreef: ↑17 dec 2025 18:42 En daarvoor sliepen knoestige mannen louter onder een schamele takkenbos, gekleed in lompen afgedragen door weeskinderen en als het koud werd gingen ze op een verse koeienvlaai liggen. Niet klaguh maar rijuh. Kom daar eens meej aon stegensweurdigs.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Telenet probeert te overleven in het zeer snel veranderende televisie landschap. Er zijn steeds maar meer en meer kabelknippers. Mensen nemen misschien nog Telenet voor het internet, maar voor TV niet meer. Meer zelfs, veel mensen kiezen liever voor Streamz, Neflix of andere online aanbieders. Men hoopt door het veldrijden achter een betaalmuur te steken, ze nog liefhebbers over de streep kunnen trekken voor de Telenet TV abonnementen. Maar ik vrees dat het net de andere richting zal uitgaan. Het leven wordt vanaf 2026 in België een pak duurder door extra belastingen en/of taksen. En veel mensen zullen her en der besparen. De betaalmuur zal daar één van zijn.
Naar de cross zullen de liefhebbers zeker blijven gaan. Het is veelal een soort Vlaamse kermis, waar het bier als geen ander vloeit. Voor de sponsoren zal het in ieder geval minder of zelfs niet meer interessant zijn. En dan zullen teams sneuvelen. Zoals als eerder aangehaald is het veldrijden iets die vooral in Vlaanderen en Nederland aanspreekt. Daarbuiten echter ... Behalve misschien Benidorm, waar hoofdzakelijk Belgen en Nederlanders naartoe gaan. Maar de meesten overwinteren daar, en zijn blij dat er eens iets anders is te beleven.
Naar de cross zullen de liefhebbers zeker blijven gaan. Het is veelal een soort Vlaamse kermis, waar het bier als geen ander vloeit. Voor de sponsoren zal het in ieder geval minder of zelfs niet meer interessant zijn. En dan zullen teams sneuvelen. Zoals als eerder aangehaald is het veldrijden iets die vooral in Vlaanderen en Nederland aanspreekt. Daarbuiten echter ... Behalve misschien Benidorm, waar hoofdzakelijk Belgen en Nederlanders naartoe gaan. Maar de meesten overwinteren daar, en zijn blij dat er eens iets anders is te beleven.
Heerlijk hoe het Belgisch veldritwereldje alsook fans van de fulltime crossers,
al jaren aan het roeptoeteren zijn dat de cross die ' 2 wegrenners niet nodig heeft '.
Nu, de realiteit toont aan dat het aantal crossfans die zich nog naar de
cross begeven de afgelopen jaren, in drastisch verval gegaan is......tot
die '2 wegrenners' hun intrede in het veld doen en alleen al de voorverkoop
enorm de hoogte in schiet, met de dag zelf een aantal waar ze zonder die
beide kanjers, maar van konden dromen.
al jaren aan het roeptoeteren zijn dat de cross die ' 2 wegrenners niet nodig heeft '.
Nu, de realiteit toont aan dat het aantal crossfans die zich nog naar de
cross begeven de afgelopen jaren, in drastisch verval gegaan is......tot
die '2 wegrenners' hun intrede in het veld doen en alleen al de voorverkoop
enorm de hoogte in schiet, met de dag zelf een aantal waar ze zonder die
beide kanjers, maar van konden dromen.