Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote veldrijden-topic

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 dec 2025 08:31

Prof zijn wil niet zeggen dat ze nu al uit de kosten moet komen. Ze investeerde in haar carrière en deed er blijkbaar niks substantieels naast.

Het veldrijden is wel redelijk uniek in de zin dat de kans om in beeld te komen als je bij elite start relatief groot is en vanwege het aantal toeschouwers. Dan moet je dus niet met die treurnis in Sardinië aankomen. Nauwelijks aansprekende profs, een suf parcours geen beelden waarvan je denkt: "daar wil ik op vakantie" en achter de decoder. Hoe ga je daar ooit winst maken? De UCI kan de lokale overheid en ondernemers nog een poot uitdraaien, maar voor ploegen en renners?
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 dec 2025 08:49

Joris schreef: 16 dec 2025 21:33 Ik weet nooit of ik dat juist heel mooi of problematisch vind: het contrast van MvdP en zijn Lamborghini promotie filmpjes vs de trui-en-broek coureurs in dezelfde wedstrijd.
Die lambo filmpjes voelen voor mij ook wel een beetje out of tune bij het veldrijden.

Doet mij wel denken aan deze reclameklassieker :lol:
https://youtu.be/MWWkysK7FGo

Ernie C. schreef: 17 dec 2025 08:31 Nauwelijks aansprekende profs, een suf parcours geen beelden waarvan je denkt: "daar wil ik op vakantie" en achter de decoder.
Ik heb op de vorige pagina geleerd dat het normaal is om voor dit soort pleziertjes te betalen ;)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie