Yep. Telefoons en het gebrek aan controle mijnerzijds.Tussendoor schreef: ↑28 mei 2025 10:26 Ik denk dat het autocorrect is voor 'Fiets terug'... Maar dan nog is het een slordige zin.
Communicatie fietsenmaker
Vergissen is menselijk. Het kan zowel een forumlid als fietsenmaker overkomen.Tussendoor schreef: ↑28 mei 2025 10:26 Ik denk dat het autocorrect is voor 'Fiets terug'... Maar dan nog is het een slordige zin.
Een keer vergeten te bellen heeft niks mett structureel slechte service te maken.
Campagnolo Ultra Dork
Je weet toch helemaal niet of dit wel of niet structureel is?Ernie C. schreef: ↑28 mei 2025 14:04Vergissen is menselijk. Het kan zowel een forumlid als fietsenmaker overkomen.Tussendoor schreef: ↑28 mei 2025 10:26 Ik denk dat het autocorrect is voor 'Fiets terug'... Maar dan nog is het een slordige zin.
Een keer vergeten te bellen heeft niks mett structureel slechte service te maken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
De consument van tegenwoordig wil een online prijs met topservice.
Ik snap best dat een filiaalmedewerker (fm) niet iedereen persoonlijk belt als een fiets later binnenkomt – dat kost simpelweg te veel tijd.
Een commercieel sterke winkel die het goed voor elkaar heeft, heeft hier vaak een medewerker voor vrijgemaakt.
Persoonlijk vind ik service zeker belangrijk, maar ik geef toch de voorkeur aan een scherpe prijs boven proactieve communicatie.
Ik snap best dat een filiaalmedewerker (fm) niet iedereen persoonlijk belt als een fiets later binnenkomt – dat kost simpelweg te veel tijd.
Een commercieel sterke winkel die het goed voor elkaar heeft, heeft hier vaak een medewerker voor vrijgemaakt.
Persoonlijk vind ik service zeker belangrijk, maar ik geef toch de voorkeur aan een scherpe prijs boven proactieve communicatie.
Dat kost idd vreselijk veel tijd. Ik heb in mijn werk ook van die dagen dat je veel berichtjes van 'klanten' en collega's binnen krijgt en dan heb je aan het einde van de dag echt niks maar dan ook echt helemaal niks meetbaars gedaan.gaisdergerman schreef: ↑29 mei 2025 07:39 De consument van tegenwoordig wil een online prijs met topservice.
Ik snap best dat een filiaalmedewerker (fm) niet iedereen persoonlijk belt als een fiets later binnenkomt – dat kost simpelweg te veel tijd.
Een commercieel sterke winkel die het goed voor elkaar heeft, heeft hier vaak een medewerker voor vrijgemaakt.
Persoonlijk vind ik service zeker belangrijk, maar ik geef toch de voorkeur aan een scherpe prijs boven proactieve communicatie.
Daar zou je zoals je zegt inderdaad mensen voor in dienst moeten hebben of het grotendeels moeten automatiseren.....maar kleine organisaties kunnen dat beide simpelweg vaak niet.
over een paar jaar pakt AI dat voor je overSulla schreef: ↑30 mei 2025 13:20Dat kost idd vreselijk veel tijd. Ik heb in mijn werk ook van die dagen dat je veel berichtjes van 'klanten' en collega's binnen krijgt en dan heb je aan het einde van de dag echt niks maar dan ook echt helemaal niks meetbaars gedaan.gaisdergerman schreef: ↑29 mei 2025 07:39 De consument van tegenwoordig wil een online prijs met topservice.
Ik snap best dat een filiaalmedewerker (fm) niet iedereen persoonlijk belt als een fiets later binnenkomt – dat kost simpelweg te veel tijd.
Een commercieel sterke winkel die het goed voor elkaar heeft, heeft hier vaak een medewerker voor vrijgemaakt.
Persoonlijk vind ik service zeker belangrijk, maar ik geef toch de voorkeur aan een scherpe prijs boven proactieve communicatie.
Daar zou je zoals je zegt inderdaad mensen voor in dienst moeten hebben of het grotendeels moeten automatiseren.....maar kleine organisaties kunnen dat beide simpelweg vaak niet.
Dat blijft voor kleine organisaties nog steeds ingewikkeld volgens mij.kxlight schreef: ↑30 mei 2025 13:35over een paar jaar pakt AI dat voor je overSulla schreef: ↑30 mei 2025 13:20Dat kost idd vreselijk veel tijd. Ik heb in mijn werk ook van die dagen dat je veel berichtjes van 'klanten' en collega's binnen krijgt en dan heb je aan het einde van de dag echt niks maar dan ook echt helemaal niks meetbaars gedaan.gaisdergerman schreef: ↑29 mei 2025 07:39 De consument van tegenwoordig wil een online prijs met topservice.
Ik snap best dat een filiaalmedewerker (fm) niet iedereen persoonlijk belt als een fiets later binnenkomt – dat kost simpelweg te veel tijd.
Een commercieel sterke winkel die het goed voor elkaar heeft, heeft hier vaak een medewerker voor vrijgemaakt.
Persoonlijk vind ik service zeker belangrijk, maar ik geef toch de voorkeur aan een scherpe prijs boven proactieve communicatie.
Daar zou je zoals je zegt inderdaad mensen voor in dienst moeten hebben of het grotendeels moeten automatiseren.....maar kleine organisaties kunnen dat beide simpelweg vaak niet.
Ik werk in een klein onderzoeksproject (8 man) met inhoudelijk (op gebied van archeologie/erfgoed) hele goede mensen, maar die allemaal niet echt kaas gegeten hebben van IT. Iedereen roept al een tijdje....moeten we niet iets met AI. Maar niemand weet hoe, niemand weet waar te beginnen, niemand heeft er tijd voor om zich er in te verdiepen want we lopen al te rennen en te vliegen, en niemand vind het leuk, want IT.
Voor lokale fietsenmaker lijkt me dat wellicht nog lastiger.
En persoonlijke frustratie....ik heb in mijn omgeving best wat IT'ers. Mensen die er echt verstand van zouden moeten hebben. 1tje werkt bijvb in cyber security, 1 zit in de robots (robotarmen). Maar iedere fu**ing keer dat je ze een 'kompjoeter' vraag krijg je nooit een fatsoenlijk antwoord. Of ze krijgen ruzie met elkaar, omdat ze het niet met elkaar eens zijn. En dan gaan ze een potje verpissen wie de meeste afkortingen van IT termen weet. Of ze zeggen: Oh dat is simpel, ik kom wel ff langs.......en dan lukt het ze uiteindelijk niet om het te fixen.
Ik werk dus ook in de IT, in een ontwikkelteam ook nog eens. Verschillende rollen gehad van tester tot functioneel ontwerper tot scrum master. Maar omdat ik in de IT werk wil niet zeggen dat ik systeembeheerder ben oid. Een timmerman werkt ook in de bouw, maar die laat ik toch echt niet mijn meterkast vervangen.Sulla schreef: ↑01 jun 2025 14:54Dat blijft voor kleine organisaties nog steeds ingewikkeld volgens mij.kxlight schreef: ↑30 mei 2025 13:35over een paar jaar pakt AI dat voor je overSulla schreef: ↑30 mei 2025 13:20
Dat kost idd vreselijk veel tijd. Ik heb in mijn werk ook van die dagen dat je veel berichtjes van 'klanten' en collega's binnen krijgt en dan heb je aan het einde van de dag echt niks maar dan ook echt helemaal niks meetbaars gedaan.
Daar zou je zoals je zegt inderdaad mensen voor in dienst moeten hebben of het grotendeels moeten automatiseren.....maar kleine organisaties kunnen dat beide simpelweg vaak niet.
Ik werk in een klein onderzoeksproject (8 man) met inhoudelijk (op gebied van archeologie/erfgoed) hele goede mensen, maar die allemaal niet echt kaas gegeten hebben van IT. Iedereen roept al een tijdje....moeten we niet iets met AI. Maar niemand weet hoe, niemand weet waar te beginnen, niemand heeft er tijd voor om zich er in te verdiepen want we lopen al te rennen en te vliegen, en niemand vind het leuk, want IT.
Voor lokale fietsenmaker lijkt me dat wellicht nog lastiger.
En persoonlijke frustratie....ik heb in mijn omgeving best wat IT'ers. Mensen die er echt verstand van zouden moeten hebben. 1tje werkt bijvb in cyber security, 1 zit in de robots (robotarmen). Maar iedere fu**ing keer dat je ze een 'kompjoeter' vraag krijg je nooit een fatsoenlijk antwoord. Of ze krijgen ruzie met elkaar, omdat ze het niet met elkaar eens zijn. En dan gaan ze een potje verpissen wie de meeste afkortingen van IT termen weet. Of ze zeggen: Oh dat is simpel, ik kom wel ff langs.......en dan lukt het ze uiteindelijk niet om het te fixen.
De kosten gaan voor de baten uit. Eerst ga je onderzoeken of AI iets kan toevoegen en zo ja, wat. Dat kost extra tijd. Maar wanneer je dat uitgezocht hebt dan kun je daarna misschien met z'n allen wat rustiger aan doen.Sulla schreef: ↑01 jun 2025 14:54 Ik werk in een klein onderzoeksproject (8 man) met inhoudelijk (op gebied van archeologie/erfgoed) hele goede mensen, maar die allemaal niet echt kaas gegeten hebben van IT. Iedereen roept al een tijdje....moeten we niet iets met AI. Maar niemand weet hoe, niemand weet waar te beginnen, niemand heeft er tijd voor om zich er in te verdiepen want we lopen al te rennen en te vliegen, en niemand vind het leuk, want IT.
Voor lokale fietsenmaker lijkt me dat wellicht nog lastiger.
En persoonlijke frustratie....ik heb in mijn omgeving best wat IT'ers. Mensen die er echt verstand van zouden moeten hebben. 1tje werkt bijvb in cyber security, 1 zit in de robots (robotarmen). Maar iedere fu**ing keer dat je ze een 'kompjoeter' vraag krijg je nooit een fatsoenlijk antwoord. Of ze krijgen ruzie met elkaar, omdat ze het niet met elkaar eens zijn. En dan gaan ze een potje verpissen wie de meeste afkortingen van IT termen weet. Of ze zeggen: Oh dat is simpel, ik kom wel ff langs.......en dan lukt het ze uiteindelijk niet om het te fixen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 42052
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
AI is leuk om mee te spelen. Om het echt goed en zinnig toe te passen is wel ander paar mouwen.
On topic, er is zelfs een stripboek over dit soort gedoe

On topic, er is zelfs een stripboek over dit soort gedoe


Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
+1jer81 schreef: ↑01 jun 2025 22:44Ik werk dus ook in de IT, in een ontwikkelteam ook nog eens. Verschillende rollen gehad van tester tot functioneel ontwerper tot scrum master. Maar omdat ik in de IT werk wil niet zeggen dat ik systeembeheerder ben oid. Een timmerman werkt ook in de bouw, maar die laat ik toch echt niet mijn meterkast vervangen.Sulla schreef: ↑01 jun 2025 14:54Dat blijft voor kleine organisaties nog steeds ingewikkeld volgens mij.
Ik werk in een klein onderzoeksproject (8 man) met inhoudelijk (op gebied van archeologie/erfgoed) hele goede mensen, maar die allemaal niet echt kaas gegeten hebben van IT. Iedereen roept al een tijdje....moeten we niet iets met AI. Maar niemand weet hoe, niemand weet waar te beginnen, niemand heeft er tijd voor om zich er in te verdiepen want we lopen al te rennen en te vliegen, en niemand vind het leuk, want IT.
Voor lokale fietsenmaker lijkt me dat wellicht nog lastiger.
En persoonlijke frustratie....ik heb in mijn omgeving best wat IT'ers. Mensen die er echt verstand van zouden moeten hebben. 1tje werkt bijvb in cyber security, 1 zit in de robots (robotarmen). Maar iedere fu**ing keer dat je ze een 'kompjoeter' vraag krijg je nooit een fatsoenlijk antwoord. Of ze krijgen ruzie met elkaar, omdat ze het niet met elkaar eens zijn. En dan gaan ze een potje verpissen wie de meeste afkortingen van IT termen weet. Of ze zeggen: Oh dat is simpel, ik kom wel ff langs.......en dan lukt het ze uiteindelijk niet om het te fixen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless