Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Communicatie fietsenmaker

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 17742
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 mei 2025 23:11

Net iets meer dan het te vergeten.
Campagnolo Ultra Dork

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 27 mei 2025 23:53

Ik vind dat je "zeurt", zo gaat het nu eenmaal.
Je moet zelf overal achter aan.
En als je hem online koopt zal er wel weer wat anders zijn.....

Maar als jij er geen fijn gevoel meer bij hebt, dan ontbindt je de koop toch?

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 28 mei 2025 00:24

Even doorrekenen. Fiets wordt na een week bij de FM geleverd en die heeft nog 1,5 week nodig om in orde te maken. Dus na 2,5 weken moet je nog 2,5 weken wachten voordat die bij de FM is. En die heeft dan nog 1,5 week nodig om hem in orde te maken. Dan ben je dus 6,5 weken verder.
Het is geen coronatijd meer.
Een afspraak wordt niet nagekomen, wie zegt dat de nieuwe afspraak wel wordt nagekomen?
De teleurstelling is groot. Je had verwacht dat de fiets nu geleverd zou worden en je moet nog minstens 4 weken wachten.
Er wordt niet gecommuniceerd en er wordt geen fatsoenlijke verklaring gegeven waarom de levering zoveel later is.
Deze FM is gewoon arrogant. Wanneer je een aanbetaling hebt gedaan dan verwacht ik niet dat je je geld terugkrijgt.
Wanneer je geen aanbetaling hebt gedaan dan zou ik langzaam eens voor een andere fiets gaan kijken.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 1101
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 28 mei 2025 07:42

Ik vind niet dat je zeurt. Hetzelfde meegemaakt bij de bestelling van onze fiets. Alles was mogelijk, er was alle tijd en contact en zodra het geld overgemaakt was radiostilte. Afleverdata werden verschoven en telkens niet gehaald en ik moest er continue zelf achteraan bellen. Gaat het dan te goed in fietsenland dat ze de service niet meer hoeven te bieden?
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 42102
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2025 07:50

Gerwin89 schreef: 27 mei 2025 23:53 Ik vind dat je "zeurt", zo gaat het nu eenmaal.
Dan verschillen we van mening.
Ik heb in verleden ook veel te lang op Pinarello frames moeten wachten. Maar mijn FM informeerde mij wel keurig als Cardsports de beloofde datum weer eens niet haalde.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5505
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 28 mei 2025 07:55

Service is zo ongeveer t enige waar de lokale fietshandelaar zich kan onderscheiden van de online winkel… als juist dat dan niet wordt gegeven is de vlucht naar online snel gemaakt.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1848
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 28 mei 2025 08:14

De ene LBS is de andere niet. Wat ik wel merk is dat sommige FM beter zijn in communicatie dan anderen. Mw de Poldertoerist kocht vorige maand haar fiets bij een dozenschuiver met winkel. En toevallig is dat voor ons ook een lokale partij. Ik kom er niet zo graag, maar ze hadden precies de fiets die ze wilde voor een wel heel scherpe prijs. De hulp in de winkel was zoals verwacht waardeloos, de communicatie was echt heel erg goed. De aflevering was dan wel leuk bedacht, maar uiteindelijk stond ik daar in de werkplaats zelf een zadel te wisselen omdat ze niet begrepen hoe de zadelpen het zadel vasthield.. (toegegeven rare constructie, maar het is hun werk) En de aftersales... betalen voor de eerste beurt... tja daar vind ik wel wat van.

Ga je naar een goede LBS dan heb je waarschijnlijk andere verwachtingen, dan is het wel fijn dat zie die verwachtingen ook waar maken. Dus of je zeurt.. nee dat vind ik niet. Maar ik zou het er wel gewoon over hebben met die LBS. Dan kan hij er ook wat mee, ben jij het kwijt en wie weet komt het dan met het gevoel toch nog helemaal goed. Uiteindelijk zijn het ook gewoon mensen. De verkoop ontbinden, dat zou ik dan weer niet doen. Tenzij je echt geen vertrouwen hebt dat het goed gaat komen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 28 mei 2025 08:50

werkpaard schreef: 27 mei 2025 18:59 Had je met de fietsenmaker afgesproken dat hij met je contact zou opnemen als de fiets later geleverd wordt?
Hier hoort de standaard wedervraag bij: heb je dit aan betrokkene verteld en wat was zijn reactie?
hun fietsen.

jer81
Forum-lid
Berichten: 679
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 28 mei 2025 09:29

Inmiddels is er een verklaring voor de vertraging binnengekomen. Best een redelijke verklaring. Fiets is in productie genomen terwijl die wel in het magazijn van fabrikant stond. Nu komt alsnog de fiets uit het magazijn en zal die zsm klaargemaakt worden.

Blij dat de fietsenmaker iig nog zijn best gedaan heeft. Excuses is ook aangeboden. Wat mij betreft is het daarmee correct afgehandeld.
Laatst gewijzigd door jer81 op 28 mei 2025 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2796
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 28 mei 2025 09:49

Ik snap er niks van, maar mooi dat je snel kunt fietsen !
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 9269
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 mei 2025 10:02

marsman schreef: 28 mei 2025 09:49 Ik snap er niks van, maar mooi dat je snel kunt fietsen !
Ik begrijp ook niets van de tekst. Wat is een fietsbrug in dit verband?

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 581
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 28 mei 2025 10:26

Ik denk dat het autocorrect is voor 'Fiets terug'... Maar dan nog is het een slordige zin.

Plaats reactie