Communicatie fietsenmaker
Even doorrekenen. Fiets wordt na een week bij de FM geleverd en die heeft nog 1,5 week nodig om in orde te maken. Dus na 2,5 weken moet je nog 2,5 weken wachten voordat die bij de FM is. En die heeft dan nog 1,5 week nodig om hem in orde te maken. Dan ben je dus 6,5 weken verder.
Het is geen coronatijd meer.
Een afspraak wordt niet nagekomen, wie zegt dat de nieuwe afspraak wel wordt nagekomen?
De teleurstelling is groot. Je had verwacht dat de fiets nu geleverd zou worden en je moet nog minstens 4 weken wachten.
Er wordt niet gecommuniceerd en er wordt geen fatsoenlijke verklaring gegeven waarom de levering zoveel later is.
Deze FM is gewoon arrogant. Wanneer je een aanbetaling hebt gedaan dan verwacht ik niet dat je je geld terugkrijgt.
Wanneer je geen aanbetaling hebt gedaan dan zou ik langzaam eens voor een andere fiets gaan kijken.
Het is geen coronatijd meer.
Een afspraak wordt niet nagekomen, wie zegt dat de nieuwe afspraak wel wordt nagekomen?
De teleurstelling is groot. Je had verwacht dat de fiets nu geleverd zou worden en je moet nog minstens 4 weken wachten.
Er wordt niet gecommuniceerd en er wordt geen fatsoenlijke verklaring gegeven waarom de levering zoveel later is.
Deze FM is gewoon arrogant. Wanneer je een aanbetaling hebt gedaan dan verwacht ik niet dat je je geld terugkrijgt.
Wanneer je geen aanbetaling hebt gedaan dan zou ik langzaam eens voor een andere fiets gaan kijken.
Ik vind niet dat je zeurt. Hetzelfde meegemaakt bij de bestelling van onze fiets. Alles was mogelijk, er was alle tijd en contact en zodra het geld overgemaakt was radiostilte. Afleverdata werden verschoven en telkens niet gehaald en ik moest er continue zelf achteraan bellen. Gaat het dan te goed in fietsenland dat ze de service niet meer hoeven te bieden?
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan verschillen we van mening.
Ik heb in verleden ook veel te lang op Pinarello frames moeten wachten. Maar mijn FM informeerde mij wel keurig als Cardsports de beloofde datum weer eens niet haalde.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
De ene LBS is de andere niet. Wat ik wel merk is dat sommige FM beter zijn in communicatie dan anderen. Mw de Poldertoerist kocht vorige maand haar fiets bij een dozenschuiver met winkel. En toevallig is dat voor ons ook een lokale partij. Ik kom er niet zo graag, maar ze hadden precies de fiets die ze wilde voor een wel heel scherpe prijs. De hulp in de winkel was zoals verwacht waardeloos, de communicatie was echt heel erg goed. De aflevering was dan wel leuk bedacht, maar uiteindelijk stond ik daar in de werkplaats zelf een zadel te wisselen omdat ze niet begrepen hoe de zadelpen het zadel vasthield.. (toegegeven rare constructie, maar het is hun werk) En de aftersales... betalen voor de eerste beurt... tja daar vind ik wel wat van.
Ga je naar een goede LBS dan heb je waarschijnlijk andere verwachtingen, dan is het wel fijn dat zie die verwachtingen ook waar maken. Dus of je zeurt.. nee dat vind ik niet. Maar ik zou het er wel gewoon over hebben met die LBS. Dan kan hij er ook wat mee, ben jij het kwijt en wie weet komt het dan met het gevoel toch nog helemaal goed. Uiteindelijk zijn het ook gewoon mensen. De verkoop ontbinden, dat zou ik dan weer niet doen. Tenzij je echt geen vertrouwen hebt dat het goed gaat komen.
Ga je naar een goede LBS dan heb je waarschijnlijk andere verwachtingen, dan is het wel fijn dat zie die verwachtingen ook waar maken. Dus of je zeurt.. nee dat vind ik niet. Maar ik zou het er wel gewoon over hebben met die LBS. Dan kan hij er ook wat mee, ben jij het kwijt en wie weet komt het dan met het gevoel toch nog helemaal goed. Uiteindelijk zijn het ook gewoon mensen. De verkoop ontbinden, dat zou ik dan weer niet doen. Tenzij je echt geen vertrouwen hebt dat het goed gaat komen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Inmiddels is er een verklaring voor de vertraging binnengekomen. Best een redelijke verklaring. Fiets is in productie genomen terwijl die wel in het magazijn van fabrikant stond. Nu komt alsnog de fiets uit het magazijn en zal die zsm klaargemaakt worden.
Blij dat de fietsenmaker iig nog zijn best gedaan heeft. Excuses is ook aangeboden. Wat mij betreft is het daarmee correct afgehandeld.
Blij dat de fietsenmaker iig nog zijn best gedaan heeft. Excuses is ook aangeboden. Wat mij betreft is het daarmee correct afgehandeld.
Laatst gewijzigd door jer81 op 28 mei 2025 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Ik denk dat het autocorrect is voor 'Fiets terug'... Maar dan nog is het een slordige zin.