De staande achtervork loopt tot halverwege de staande buis. De liggende achtervork is plat en lijkt bij de achter-patten wat doorgebogen. De volledig carbon voorvork sluit zeer nauw aan op de balhoofdbuis. Onder is daar een 1¼ inch lager te vinden, boven 1⅛ inch. De voorvork heeft een vorkkroon die in het frame valt. Daardoor sluit-ie helemaal aan; houd je de vork recht, dan loopt het zwart van de vork naadloos over in het zwart van de balhoofdbuis. De Aria Disc heeft een volledige Ultegra-groep met 140 millimeter schijven. Het uiterlijk zorgde voor veel discussie: ‘Bianchi hoort celeste dus dat is prima’. Daar was niet iedereen het mee eens – ‘alleen jammer van die kleur’. Albert vond de wegligging van de fiets perfect. ‘Licht, zeer prettig sturend en toch lekker stijf’ (Paul). En ‘heerlijke fiets, stijf, maar comfortabel’ en ‘fijne fiets, comfortabel’. En dat voor een aero fiets!
De pluspunten werden gescoord door de licht bedienbare schijfremmen en de keuze van Bianchi voor de ‘dikke’ 28 millimeter banden – die zorgen voor een heel comfortabel gevoel. De Aria Disc miste de pure aanzetsnelheid van bijvoorbeeld de Koga; dat komt dan weer door het iets hogere gewicht en de prijs/kwaliteit, die ondere andere volgens Linda beter zou kunnen. Maar de algemene tendens was er een van: ‘wegligging van de fiets is perfect en door de schijfremmen scoort die voor mij een dikke 8’. En die looks? ‘Een beetje opvallen mag wel’. Nou, dat kan prima met de Aria Disc.

A Nauw aansluitende voorvork.
B Lage aanzet achtervork.
C Steekassen.

