Welke RVS lagers voor balhoofd
-
Gravel-newbie
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 14 sep 2025 12:18
Ik wil binnenkort de lagers van het balhoofd van mijn gravelbike vervagen voor RVS.
De originele stalen lagers worden al minder en aangezien het een k*tklus is wil ik dit in de toekomst zo min mogelijk hoeven doen.
Zijn er mensen met suggesties voor welk merk lagers?
Had zelf al Enduro lagers gevonden, maar wellicht is er wel een ander/beter alternatief.
De originele stalen lagers worden al minder en aangezien het een k*tklus is wil ik dit in de toekomst zo min mogelijk hoeven doen.
Zijn er mensen met suggesties voor welk merk lagers?
Had zelf al Enduro lagers gevonden, maar wellicht is er wel een ander/beter alternatief.
Bianchi Impulso Pro GRX825
-
Gravel-newbie
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 14 sep 2025 12:18
Wel wat prijzig, dus zal ongetwijfeld goed zijn.
Bianchi Impulso Pro GRX825
Chris King gebruikt toch ook RVS-kogels..?
Kost wat, maar dan heb je ook wat!..
Kost wat, maar dan heb je ook wat!..
Laatst gewijzigd door klimmer op 18 okt 2025 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Je vroeg probleemloos, niet probleemloos EN goedkoop.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Zoek eens bij deze shop of ze jouw lagers in RvS of misschien zelfs met solid oil hebben https://www.kugellager-shop.net/
En zeker balhoofd lagers stevig in het vet zetten, marine grease werkt goed. Als je wilt, mag je bij mij in Maastricht een potje komen vullen.
En zeker balhoofd lagers stevig in het vet zetten, marine grease werkt goed. Als je wilt, mag je bij mij in Maastricht een potje komen vullen.
Dogma F
-
scottwilko
- Forum-lid HC
- Berichten: 5175
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
-
Gravel-newbie
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 14 sep 2025 12:18
Thnx voor de reacties voor zover. Ik ga me er even wat meer in verdiepen.
Ik moet ook eerst nog even de hoogte van de lagers checken, maar wellicht weten ze dat bij de fietsenmaker. Daar moet ik toch eerdaags heen voor een garantie dingetje.
Overigens doe ik vrijwel alle werkzaamheden aan mijn fiets zelf. Kijk er alleen niet naar uit om de remleidingen los te halen en in te korten aangezien de wartels van de knelkoppeling niet door mijn stuur heen passen.
Ik moet ook eerst nog even de hoogte van de lagers checken, maar wellicht weten ze dat bij de fietsenmaker. Daar moet ik toch eerdaags heen voor een garantie dingetje.
Overigens doe ik vrijwel alle werkzaamheden aan mijn fiets zelf. Kijk er alleen niet naar uit om de remleidingen los te halen en in te korten aangezien de wartels van de knelkoppeling niet door mijn stuur heen passen.
Bianchi Impulso Pro GRX825
Bij mijn Trek Emonda lopen zowel de remleidingen en de DI2 door het stuur en door de headset bearings... Als ik dit klusje zelf doe ben ik daar toch enkele uren aan bezig. Vroeger zonder al die integratie stak dat allemaal niet zo nauw. Maar die moderne cockpits zijn echt PITA (pain in the ass) om headset bearings te vervangen. Investeer daarom best in goeie lagers waar weinig onderhoud aan nodig is en die lang meegaanGravel-newbie schreef: ↑19 okt 2025 10:17 Thnx voor de reacties voor zover. Ik ga me er even wat meer in verdiepen.
Ik moet ook eerst nog even de hoogte van de lagers checken, maar wellicht weten ze dat bij de fietsenmaker. Daar moet ik toch eerdaags heen voor een garantie dingetje.
Overigens doe ik vrijwel alle werkzaamheden aan mijn fiets zelf. Kijk er alleen niet naar uit om de remleidingen los te halen en in te korten aangezien de wartels van de knelkoppeling niet door mijn stuur heen passen.
-
gaisdergerman
- Forum-lid
- Berichten: 2986
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Als je dat bij je lbs gaat checken mag in hopen dat je ze daar dan ook besteld.Gravel-newbie schreef: ↑19 okt 2025 10:17 Thnx voor de reacties voor zover. Ik ga me er even wat meer in verdiepen.
Ik moet ook eerst nog even de hoogte van de lagers checken, maar wellicht weten ze dat bij de fietsenmaker. Daar moet ik toch eerdaags heen voor een garantie dingetje.
Overigens doe ik vrijwel alle werkzaamheden aan mijn fiets zelf. Kijk er alleen niet naar uit om de remleidingen los te halen en in te korten aangezien de wartels van de knelkoppeling niet door mijn stuur heen passen.