Als de sealant in de band opdroogt dan droogt het ook op in de voorraadfles, tenzij je vergeet de dop er weer op te zetten.Janjan schreef: ↑21 aug 2025 21:56 Sealant droogt op in de band, ook als er geen sprake is geweest van een lek. De snelheid waarmee dat gebeurt verschilt per merk en omstandigheden. Je kunt een dipstick door het ventiel steken of de band een stukje losmaken om te kijken. Bijvullen kan sowieso geen kwaad.
Tubeless
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Het zal best, maar in die meer dan 10 jaar dat ik nu tubeless met de racefiets rijd heb ik nog nooit meegemaakt dat de sealant in mijn band was opgedroogd, raar . . . . . maar waar.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
En toch is het mij ook gebeurt, effeto mariposa was het merk. Het was net elastiek gekleefd aan de band.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Alles droogt op in een band, notubes wordt is water/melk zonder dichtdeeltjes.
Orange/muc off worden dikker.
Na een maand of 3 a 4 vul ik bij als ik lekbescherming wil.
Orange/muc off worden dikker.
Na een maand of 3 a 4 vul ik bij als ik lekbescherming wil.
Klopt. Het vormt een hele laag binnenin de band.nijkie schreef: ↑22 aug 2025 12:38En toch is het mij ook gebeurt, effeto mariposa was het merk. Het was net elastiek gekleefd aan de band.
Ik gebruik het niet meer. Nu gewoon Stans en niet dat effect.
Ik heb alle merken geprobeerd, maar allemaal drogen ze in en vormen een film aan binnenzijde van de buitenband. Dus 1x per 3 maanden vul ik nu 30 ml bij en bij het vernauwen van de band ( gemiddeld een half jaar) zit er echt over de hele band, maar ook bij de hiel van de band een ingedroogde film.
Silca had een replenisher om de opgedroogde vloeistof aan te vullen zonder extra vaste deeltjes toe te voegen maar bij hun Ultimate Sealant 2.0 zijn ze daar vanaf gestapt. Verder kan ik Wasbeer2006 beamen: NoTubes wordt water met slierten latex, Orange vormt een film tegen de band.
Ik heb inmiddels het velglint vervangen en twee keer zonder problemen gefietst. Alles werkt naar behoren!walters schreef: ↑19 aug 2025 07:26Dit type ventiel kun je met een steeksleutel het ringetje aandraaien, hierdoor trek je het rubber aan de andere zijde beter tegen het velglint. Had ik eerst niet voldoende aangedraaid en daar lekte bij mijn de latex uit. Dit gebeurde nadat ik het velglint had vervangen en dus ook het ventiel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dus vier keer per jaar 30ml per band? Hoeveel gram vaste stof blijft er dan achter? Anders heb je na een jaar 250gr extra in je wielen hangen. Uitgaande dat de band langer dan een jaar meegaat. Of zie ik nu iets over het hoofd?walters schreef: ↑22 aug 2025 13:17 Ik heb alle merken geprobeerd, maar allemaal drogen ze in en vormen een film aan binnenzijde van de buitenband. Dus 1x per 3 maanden vul ik nu 30 ml bij en bij het vernauwen van de band ( gemiddeld een half jaar) zit er echt over de hele band, maar ook bij de hiel van de band een ingedroogde film.
Dat NoTubes (Doc Blue) zich in de band - bij stilstand - na verloop van tijd decompenseert in water met slierten latex is niet erg, gewoon ff schudden, wiel ronddraaien en de latex doet gewoon weer zijn werk (test met een 1" spijker in de band), maar uitdrogen als die is opgesloten in de band doet deze sealant bij mij niet.