Heb je de link voor de kernen die goed werken op Ali? Bestel ze nu per 10 stuks van Muc-of.
Tubeless
Daar doe ik wel even over, maar aangezien ik een soort buurt FM ben gaat het soms wel hard 
Dankjewelhavana schreef: ↑19 aug 2025 07:57 Here you go:
https://nl.aliexpress.com/item/10050046 ... pt=glo2nld
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Zilver kan natuurlijk niet he! Moet wel zwart zijn 
-
fietsvriend
- Forum-lid
Hoe weet je of er nog genoeg sealant in je banden zit? Mijn gravelfiets staat sinds begin juni stil, banden in het vroege voorjaar gemonteerd met nieuw sealant, niet lek gereden. De druk is er nu deels af en over twee weken ga ik weekje bikepacken in Italië. Wat zou jullie advies zijn: sealant bijvullen of juist niet? Hoe weet je dat en kun je te veel sealant gebruiken of maakt dat niet zo heel veel uit?
Michiel
-
Bianchi105
- Forum-lid
Ik zou gewoon rond de 40ml toevoegen per band.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Dat zou ik ook doen!
En niet te weinig als je wat bredere banden rijd, bij 45mm mag er echt wel 60 tot 90ml in voor het lekrijden, wil je ze alleen dicht hebben kan het wel met 30 of 40
En niet te weinig als je wat bredere banden rijd, bij 45mm mag er echt wel 60 tot 90ml in voor het lekrijden, wil je ze alleen dicht hebben kan het wel met 30 of 40
Tenzij je poreuze banden hebt zit alle sealant er nog steeds in als je niet lek (merkbaar . . ?) hebt gereden, hetzelfde als het flesje waaruit je het hebt bijgevuld. Te veel sealant in de band maakt niet zo veel uit dus wat bijvullen is nooit een probleem vooral omdat je niet altijd weet of je hebt lek gereden. Om te weten of de sealant nog steeds zijn werk doet is het voldoende om, nadat de band op druk is gebracht, deze met een 1" spijker te doorboren en de band snel rond te draaien totdat het lek is gestopt.fietsvriend schreef: ↑21 aug 2025 08:03 Hoe weet je of er nog genoeg sealant in je banden zit? Mijn gravelfiets staat sinds begin juni stil, banden in het vroege voorjaar gemonteerd met nieuw sealant, niet lek gereden. De druk is er nu deels af en over twee weken ga ik weekje bikepacken in Italië. Wat zou jullie advies zijn: sealant bijvullen of juist niet? Hoe weet je dat en kun je te veel sealant gebruiken of maakt dat niet zo heel veel uit?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
fietsvriend
- Forum-lid
Haha, bedankt voor de tips, behalve die laatst…
Michiel
Sealant droogt op in de band, ook als er geen sprake is geweest van een lek. De snelheid waarmee dat gebeurt verschilt per merk en omstandigheden. Je kunt een dipstick door het ventiel steken of de band een stukje losmaken om te kijken. Bijvullen kan sowieso geen kwaad.