Nice!daniel1975 schreef: ↑21 dec 2025 19:04 Ik heb framestickers besteld bij de link van MementoMori die hij heeft gebruikt voor zijn Tarmac. Stuk goedkoper dan spuiten en gaat toch wel andere look geven denk ik.
Het zal sowieso een compleet andere look geven, ongeacht of je de stickers netjes of minder netjes kan aanbrengen haha.
Het is niet moeilijk maar zoals met praktisch alles, goed de tijd ervoor nemen en zorgen dat de voorbereiding in orde is.
Benodigdheden:
- Alcohol doekjes om frame te ontvetten
- Latex handschoenen om vingerafdrukken op de stickers te voorkomen
- Pomp verstuiver met water en een drupje afwasmiddel
- Squeegee (geen bankpasje oid)
- Verffohn
Ik doe als eerste de handschoenen aan maar dit kan ook nadat het frame is ontvet.
- Frame goed ontvetten met alcohol
- Frame benevelen met water/zeep oplossing
- Stickers van het vel afhalen en ook deze benevelen met de water/zeep oplossing
- Logo positioneren
- Voorzichtig met de squeegee het overtollig water/zeep vanonder de stickers drukken - ik begin centraal en werk in de hoogte naar de boven en onderkant toe.
- Goed controleren of de rest van het logo nog in positie is - indien nodig herpositioneren
Zolang er water / zeep onder de sticker zit, kan je hem in principe nog herpositioneren.
Van zodra alles naar wens is en het overtollig water van onder de sticker is, de sticker met de verffohn opwarmen (laagste stand en continue blijven bewegen) om op deze manier het laatste water te laten verdampen en de lijm te activeren. Zorg er voor dat het geheel niet te heet wordt uiteraard.
Succes!