Specialized
-
Beam me up, Scotty
- Forum-lid
Andersom is veel cooler. Een Orca omx is nauwelijks te onderscheiden van de goedkopere omr, maar rijdt veel directer en weegt zomaar 1 kg minder. Ook BMC, Aurum en Cannondale doen dat veel subtieler dan Specialized.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Subtiel of niet, S-works is wel een begrip.
Net als dat een eigenlijk even goede Pina F9 een totaal ander imago heeft dan een Dogma F. Marketing werkt
Net als dat een eigenlijk even goede Pina F9 een totaal ander imago heeft dan een Dogma F. Marketing werkt
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Je verwacht ook van een Dogma of S'works rijder dat die hard en voorop rijddaniel1975 schreef: ↑21 dec 2025 13:05 Subtiel of niet, S-works is wel een begrip.
Net als dat een eigenlijk even goede Pina F9 een totaal ander imago heeft dan een Dogma F. Marketing werkt![]()
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Prima spuitwerk, mijn Crux hebben ze ook gedaan. Mocht ik dit een volgende keer weer laten doen (bij welke spuiter dan ook) wil ik er wel graag een laag extra blanke lak overheen. Ik heb na ruim een jaar wel een aantal beschadigingen in de lak zitten, maar dat is niet heel raar, ik gebruik de fiets ook wel waar die voor bedoeld is
I refuse to join any club that would have me as a member
Dat heb ik ook met mijn Factor (M-Level) maar mijn BMC met standaard lak had de eerste beschadiging pas na 3 of 4 jaar, die lak was/is gewoon veel sterker.
Mijn Crux met standaard lak kan ook veel meer hebben.
Wel een beetje teleurstellend eigenlijk (zeker aangezien ik met mijn BMC daar was geweest en duidelijk had gemaakt dat de kwaliteit minstens gelijkwaardig moest zijn)
Wel een beetje teleurstellend eigenlijk (zeker aangezien ik met mijn BMC daar was geweest en duidelijk had gemaakt dat de kwaliteit minstens gelijkwaardig moest zijn)

- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb framestickers besteld bij de link van MementoMori die hij heeft gebruikt voor zijn Tarmac. Stuk goedkoper dan spuiten en gaat toch wel andere look geven denk ik.
Nu nog een jaartje wachten tot ze een Aethos2 frame in de aanbieding hebben.Ivo W schreef: ↑20 dec 2025 15:16 overigens zou ik via https://www.ihrfahrradprofi.de/collections/rennrad toch voor het Sworks frame gaan. de 105 Groep is bij Wim de vos voor 699 te koop. de rest van de onderdelen die je op de SL8 comp krijgt is spul dat je toch vervangt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als die komend jaar al in de aanbieding gaan zegt dat iets over de populariteit. Ik ga er vanuit dat die nog wel aan de prijs blijven. Hopen op strakkere spuitschemas.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Op zich zou ik dat er wel voor over hebben, want de geo past mij waarschijnlijk als een handschoen. Maar voor dat geld ga ik geen concessies doen aan de kleur.
Dat heb ik met mijn F12 wel gedaan (BoB was fors afgeprijsd), maar had eigenlijk na een week al spijt.
Dat heb ik met mijn F12 wel gedaan (BoB was fors afgeprijsd), maar had eigenlijk na een week al spijt.
-
scottpch64
- Forum-lid
Bij mij precies hetzelfde met mijn opnieuw gespoten Scott Foil bij Unlimited Colors, de originele lak van de fabrikanten is veel harder/sterker dan de naderhand opgebrachte verf van "gerenommeerde/erkende" spuiters...TL@ schreef: ↑21 dec 2025 16:57 Dat heb ik ook met mijn Factor (M-Level) maar mijn BMC met standaard lak had de eerste beschadiging pas na 3 of 4 jaar, die lak was/is gewoon veel sterker.
Daarom ga ik me nog 3x bedenken of ik dat weer opnieuw zou laten doen!