Erg mooie fiets en op voorraad dus geen eeuwigheid wachtenchristiaan25 schreef: ↑28 nov 2025 20:13 Nieuwe fiets:). Een Factor Monza in Solar Blue met mooie korting bij bike-components.
Wat heb jij voor het laatst gekocht?
-
Patrick VB
- Forum-lid
Lobster handschoenen en een shirt met lange mouwen voor de lady on the bike.
Voor mezelf tussenseizoen handschoenen.
Gisteravond besteld bij Futurum en deze middag, na ons ritje, stond pakje al aan de deur.
Voor mezelf tussenseizoen handschoenen.
Gisteravond besteld bij Futurum en deze middag, na ons ritje, stond pakje al aan de deur.
Een reddingsdeken. Ik heb dat bij het fietsen altijd bij me in de zadeltas. Een paar weken geleden deze nodig gehad voor een wielrenner die gevallen was. Gezien het best landelijk gebeurde, duurde het een tijdje voor de hulpdiensten er bij waren. De vrienden van het slachtoffer keken vreemd op toen ik dat uithaalde. Maar ze vonden dat nadien wel een goed idee. Dergelijk deken houdt een slachtoffer warm. Onderkoeling is iets wat nogal onderschat wordt. Maar als je fietst zweet je altijd wel een beetje. Als je een tijdje stopt, krijg je ook sneller koud. Dus als je bv. pech hebt, en je moet wachten op hulp, kan dit ook handig zijn. het kost niet veel, en het weegt amper iets.

Volgens mij al eerder - vrij recent - aan de orde geweest op het forum:i-mac schreef: ↑30 nov 2025 12:53 Een reddingsdeken. Ik heb dat bij het fietsen altijd bij me in de zadeltas. Een paar weken geleden deze nodig gehad voor een wielrenner die gevallen was. Gezien het best landelijk gebeurde, duurde het een tijdje voor de hulpdiensten er bij waren. De vrienden van het slachtoffer keken vreemd op toen ik dat uithaalde. Maar ze vonden dat nadien wel een goed idee. Dergelijk deken houdt een slachtoffer warm. Onderkoeling is iets wat nogal onderschat wordt. Maar als je fietst zweet je altijd wel een beetje. Als je een tijdje stopt, krijg je ook sneller koud. Dus als je bv. pech hebt, en je moet wachten op hulp, kan dit ook handig zijn. het kost niet veel, en het weegt amper iets.
![]()
https://www.bol.com/nl/nl/p/nooddeken-6 ... K8QAvD_BwE
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Echt iets erg goed. Ik heb zoiets ook een keer nodig gehad (mijn maat heeft dat altijd bij) toen ik was gevallen. Uiteindelijk was de wind gewoon uit mij geslagen icm de koude grond.i-mac schreef: ↑30 nov 2025 12:53 Een reddingsdeken. Ik heb dat bij het fietsen altijd bij me in de zadeltas. Een paar weken geleden deze nodig gehad voor een wielrenner die gevallen was. Gezien het best landelijk gebeurde, duurde het een tijdje voor de hulpdiensten er bij waren. De vrienden van het slachtoffer keken vreemd op toen ik dat uithaalde. Maar ze vonden dat nadien wel een goed idee. Dergelijk deken houdt een slachtoffer warm. Onderkoeling is iets wat nogal onderschat wordt. Maar als je fietst zweet je altijd wel een beetje. Als je een tijdje stopt, krijg je ook sneller koud. Dus als je bv. pech hebt, en je moet wachten op hulp, kan dit ook handig zijn. het kost niet veel, en het weegt amper iets.
![]()
Ik heb toen even onder en op dat ding gelegen en na een minuutje of 10 kon ik terug rechtstaan en even later terug op de fiets. Zonder hadden ze me onderkoeld kunnen afvoeren.

-
scottwilko
- Forum-lid HC
Een kompakt opvouwbare montagestandaard, de Topeak prepstand max.
Een exemplaar met klem voor de zadelpen heb ik al, maar die is niet inklapbaar. Het kost mij veel tijd om die te pakken achter 4 fietsen vandaan. Nu dus een exemplaar om makkelijk te pakken voor eenvoudige klusjes en schoonmaken.
Een exemplaar met klem voor de zadelpen heb ik al, maar die is niet inklapbaar. Het kost mij veel tijd om die te pakken achter 4 fietsen vandaan. Nu dus een exemplaar om makkelijk te pakken voor eenvoudige klusjes en schoonmaken.
Een paar waterdichte oveRwanten (neen, geen oveNwanten) bij Decathlon. Veel waterdichte handschoenen houden het maximaal anderhalf tot twee uur uit bij veel regen. Ik nam in dat geval steevast een extra paar handschoenen mee. Maar dat vult de achterzak van de jas ook. Ik zag die overwanten vandaag liggen, en heb ze gekocht. Eigenlijk is het een beetje hetzelfde concept als (lichte en goedkope) overschoenen die je bv. bij de Hema kan kopen.
https://www.decathlon.be/nl/p/waterdich ... 82m8882209
https://www.decathlon.be/nl/p/waterdich ... 82m8882209
Wel grappig dat ze dit zelf 'compacte wanten' noemen.
Ik vind persoonlijk natte handen niet zo'n issue. Alleen als de temperatuur onder de 5 graden zakt.
Ik ben heel tevreden over m'n Ekoi neopreen handschoenen, waterdicht en WARM. Heel warm, al beginnen je handen wel wat zweten.
Ik vind persoonlijk natte handen niet zo'n issue. Alleen als de temperatuur onder de 5 graden zakt.
Ik ben heel tevreden over m'n Ekoi neopreen handschoenen, waterdicht en WARM. Heel warm, al beginnen je handen wel wat zweten.
De Ekoï handschoenen ken ik niet. Ik heb neopreen versies van Castelli, en van Spatzwear. Regen houden ze een tijd tegen, maar na een tijdje komt de vochtigheid in de handschoenen. Met als gevolg ....koeroeur schreef: ↑04 dec 2025 20:24 Wel grappig dat ze dit zelf 'compacte wanten' noemen.
Ik heb ook een paar dikkere handschoenen van Decathlon (VanRysel), en die zijn zeer warm, maar heb ik dan weer geen last van zwetende handen. Dat ligt aan de stof binnenin. Maar regen houden ze niet zo heel lang tegen. Misschien moet ik ze eens behandelen met Nikwax.