Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 20 nov 2025 13:57

scottwilko schreef: 19 nov 2025 22:15
Dubbeldekker schreef: 19 nov 2025 20:02 Pfff! Een profmeiske wordt een keer aangereden boehoe! Hoeveel fietsers worden niet dagelijks slachtoffer van huftergedrag door automobilisten?
Die hebben niet zo’n podium en kunnen hun schade nergens claimen.
Prima dat er aandacht voor wordt gegenereerd hoor maar pak het probleem zelf eens aan!
En hoe wil je het probleem aanpakken? Of bedoel je dat de fietsers fout zijn?
Juist dit soort aandacht is belangrijk om het bespreekbaar te maken. Ik ben blij dat ze dat podium gebruikt daarvoor.
Ben ook blij met deze aandacht. Kan wat mij betreft niet vaak genoeg gebeuren.

Fiets al ca. 15 jaar woon werk. Kan op twee manieren de wijk uit/in, via een rotonde of via een stoplicht.
Via de rotonde is voor mij korter en gemakklijker, maar fiets al geruime tijd via het stoplicht.
Via de rotonde hoor ik voorrang te krijgen, maar word ik wekelijks 6 van de 10 keer platgereden als ik voorrang neem ( en ja, ik weet dat dat niet mag). En dan beschrijf ik het conservatief.
Dus dan maar via het stoplicht, zet ik met één druk op de knop de hele kruising stil.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 20 nov 2025 14:08

uninvitedguest schreef: 20 nov 2025 13:57
Dubbeldekker schreef: 19 nov 2025 20:02 Pfff! Een profmeiske wordt een keer aangereden boehoe! Hoeveel fietsers worden niet dagelijks slachtoffer van huftergedrag door automobilisten?
Die hebben niet zo’n podium en kunnen hun schade nergens claimen.
Prima dat er aandacht voor wordt gegenereerd hoor maar pak het probleem zelf eens aan!
Juist dit soort aandacht is belangrijk om het bespreekbaar te maken. Ik ben blij dat ze dat podium gebruikt daarvoor.

Fiets al ca. 15 jaar woon werk. Kan op twee manieren de wijk uit/in, via een rotonde of via een stoplicht.
Via de rotonde is voor mij korter en gemakklijker, maar fiets al geruime tijd via het stoplicht.
Via de rotonde hoor ik voorrang te krijgen, maar word ik wekelijks 6 van de 10 keer platgereden als ik voorrang neem ( en ja, ik weet dat dat niet mag). En dan beschrijf ik het conservatief.
Dus dan maar via het stoplicht, zet ik met één druk op de knop de hele kruising stil.
Heerlijk gevoel, zelfs als er niemand aankomt en je door rood rijdt. 😋
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

marsman
Forum-lid

marsman 20 nov 2025 14:15

uninvitedguest schreef: 20 nov 2025 13:48
marsman schreef: 20 nov 2025 13:18 Israel Premier Tech bezig met nieuwe sponsoren, waaronder dus mogelijk Visit Rwanda. Echt WTF en non de jus als dat het gaat worden. Waar zit het management van die ploeg qua mindset ? ? ?

https://www.wielerflits.nl/nieuws/visit ... mier-tech/
Hoezo??? Een aantal voetbalteams hebben VisitRwanda ook als sponsor en daar hoor je niemand over.
Uit mijn hoofd Arsenal en Paris Saint Germain.

Meen me te herinneren dat het afgelopen WK Wielrennen daar ook was, geen noemenswaardig protesten gehoord.
Uiteindelijk startte iedereen daar gewoon.

Het Westen moet sowiesiso eens ophouden met die hypocrisie.
Ten eerste denkt en groot deel van de wereld anders dan het "Westen".
Ten tweede spreken we er schande van maar doen er concreet niks aan, zie het "protest" van onze gezagsdragers tijdens het bezoek aan het WK voetbal in Qatar.
Ten derde maakt het, ook in het "Westen", niemand wat uit wanneer de commerciële belangen prevaleren, gezien de grote hoeveelheid toonaangevende sportevenementen die in dubieuze landen worden georganiseerd.
Ik ben allesbehalve een moraalridder en ga best mee met het boter op hoofden van heel wat Westerse sportploegen en hun sponsoren en de UCI (to say the least :-)). Maar mbt Rwanda is er gewoon een reeele zorg rondom Sports-washing. Verdiep je gewoon heel even in Rwanda. Dat een paar grote voetbalteams VisitRwanda ook als sponsor hebben, maakt het allesbehalve beter. En daar is wel degelijk behoorlijk wat rumoer over. Bayern stopt er bijvoorbeeld mee.

Maar waar het mij vooral over gaat; als je als ploeg zoveel problemen hebt gehad met de kwestie Israel, waarom zou je VisitRwanda dan overwegen? Dat is mogelijk van de regen in de drup. Ik zou dat als leiding echt niet snel doen. Maar blijkbaar zijn er weinig andere opties.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 20 nov 2025 15:15

Orlok schreef: 20 nov 2025 14:08
uninvitedguest schreef: 20 nov 2025 13:57

Heerlijk gevoel, zelfs als er niemand aankomt en je door rood rijdt. 😋
Klopt, dat goede gevoel bekruipt me geregeld idd.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 20 nov 2025 16:48

marsman schreef: 20 nov 2025 14:15

Maar waar het mij vooral over gaat; als je als ploeg zoveel problemen hebt gehad met de kwestie Israel, waarom zou je VisitRwanda dan overwegen? Dat is mogelijk van de regen in de drup. Ik zou dat als leiding echt niet snel doen. Maar blijkbaar zijn er weinig andere opties.
Mag een Amerikaanse bedrijf (zoals Meta) nog wel van je?…..

bever
Forum-lid

bever 20 nov 2025 17:28

hij zegt toch niet dat het niet mag, alleen dat de keuze bijzonder is te noemen. En dat ben ik wel met Marsman eens

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 20 nov 2025 18:15

Het zal niet uit weelde zijn. Ook vast een stuk minder protest op het parcours.
Ze hadden ook een schatrijke Arabier kunnen strikken. Zelfs de beste ploegen hebben grote problemen om sponsoren te vinden. En na het WK lijkt het een redelijk veilige optie te zijn. Niet fraai wellicht. Maar helaas de wereld waar we in leven.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 nov 2025 23:05

Arenal stopt juist met Visit Rwanda vanwege protest van supporters.
Campagnolo Ultra Dork

marsman
Forum-lid

marsman 21 nov 2025 08:46

Meta is op geen enkele wijze te vergelijken met wat er in Rwanda aan de hand is (en was) luitjes. En dus na Bayern stopt ook Arsenal met VisitRwanda? Wist ik niet eens. Geinig dat de supporters daar een handje in lijken te hebben.

En nogmaals, boter - hoofd - follow the money etc. etc. In het Westen is dat natuurlijk ook modus operandi. Maar ik vind dat je ergens een streep moet trekken. Dat had de UCI IMHO - voor ze de zak geld uit Rwanda accepteerden - ook gewoon moeten doen. Dat WK had weinig te maken met een mooie deal of ontwikkeling van de sport in Afrika oid, dat WK was volledig Sports-washing.

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 21 nov 2025 09:05

<mod>
de discussie ontspoort naar off-topic / politiek; gaarne terug on-topic!
</mod>

marsman
Forum-lid

marsman 21 nov 2025 10:58

Precies! On topic en om er weer wat luchtigheid in te brengen; https://www.dumpert.nl/zoek/wielrenner? ... 2_4367cf48

Wel eens geprobeerd met onze Jack Russel, vond ie geen goed idee :-)

Sulla
Forum-lid

Sulla 21 nov 2025 15:39

marsman schreef: 21 nov 2025 10:58 Precies! On topic en om er weer wat luchtigheid in te brengen; https://www.dumpert.nl/zoek/wielrenner? ... 2_4367cf48

Wel eens geprobeerd met onze Jack Russel, vond ie geen goed idee :-)
Russel's zijn dan ook als kleine puppies allemaal in een ketel met coke en speed 'gevallen'.

Vollering doet het trouwens ook heel vaak, met zeker niet het kleinste hondje
https://youtube.com/shorts/0MZbBcAM5QE? ... h60JggmGUy

Plaats reactie