Riis, ach ja Riisgalileo2 schreef: ↑17 nov 2025 17:40 Riis ziet tot slot een patroon: “Voor mij lijkt Visma een ploeg die geld tekortkomt, omdat veel van hun sterke renners vertrekken. Het is niet omdat ze hen niet willen houden. Ze hebben ervoor gekozen vol in te zetten op Wout van Aert en Jonas Vingegaard, en de renners net onder hen vertrekken omdat de ploeg ze simpelweg niet kan betalen.”
Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
1094 schreef: ↑18 nov 2025 09:36Wat is dit nu weer voor toevoeging. Het is topsport, geen hobbyclubCALPE schreef: ↑17 nov 2025 22:45galileo2 schreef: ↑17 nov 2025 17:40 Riis ziet tot slot een patroon: “Voor mij lijkt Visma een ploeg die geld tekortkomt, omdat veel van hun sterke renners vertrekken. Het is niet omdat ze hen niet willen houden. Ze hebben ervoor gekozen vol in te zetten op Wout van Aert en Jonas Vingegaard, en de renners net onder hen vertrekken omdat de ploeg ze simpelweg niet kan betalen.”
Bij Visma zijn ze haast obsessief met hun jaarlijkse doelstellingen
Ga dan even mekkeren bij Visma Lab over 'hun jaarlijkse doelstellingen'
want het is in artikels waar de ploeg zelf dit zo benoemt, dat ik deze oppik
en gewoon herhaal.
T.o.v. Bora en UAE komen ze uiteraard geld tekort. Als je dan alsnog vaker een grote ronde weet te winnen, ben je redelijk succesvol in het behalen van die doelstellingen.
Het voorjaar is voorlopig nog minder. Dat komt deels door pech en deels omdat van Aert qua kwaliteit hooguit op de derde plaats staat achter Pogacar en vd Poel. Dan is net weer een stapje lastiger dan dat je de duidelijke nr 2 in de gelederen hebt, zoals bij het rondewerk.
Knechten zijn duur, winnaars van een grote ronde nog duurder. Wat dat betreft ook "pech" dat ze met zoveel verschillende renners een grote ronde hebben gewonnen. Dan heb je twee superploegen en bijna iedere andere WT ploeg heeft budget voor een kopman. Dan zijn er geen goedkope luxeknechten meer over.
Het voorjaar is voorlopig nog minder. Dat komt deels door pech en deels omdat van Aert qua kwaliteit hooguit op de derde plaats staat achter Pogacar en vd Poel. Dan is net weer een stapje lastiger dan dat je de duidelijke nr 2 in de gelederen hebt, zoals bij het rondewerk.
Knechten zijn duur, winnaars van een grote ronde nog duurder. Wat dat betreft ook "pech" dat ze met zoveel verschillende renners een grote ronde hebben gewonnen. Dan heb je twee superploegen en bijna iedere andere WT ploeg heeft budget voor een kopman. Dan zijn er geen goedkope luxeknechten meer over.
Campagnolo Ultra Dork
Zowel Vinegard als de ploeg hebben dit jaar uitstekende resultaten behaald. Zeker als je rekening houdt met de 3 ploegen die een groter budget hebben (UAE, Red Bull en Lidl Trek). Welke andere ploeg heeft 2 grote rondes gewonnen?
Je bent je grandioos in de vernieling aan het l*llen want eerst ga je me
aanvallen omdat ik 'jaarlijkse doelstellingen' vermeld, die Visma zelf als dusdanig
omschrijft en ik gewoon herhaal.....met " Wat is dat nu weer voor toevoeging? Het is top-
sport en geen hobbyclub "......om nu je door de mand gevallen bent, te stellen "Dat
het toch niet gek is dat je doelstellingen hebt ?
Het is sport. Iedereen start met de doelstelling om te winnen, slechts weinigen slagen. In dat opzicht leveren ze juist heel veel bij Visma.
Dat zowel het budget als de kwaliteit van de renners te laag is om zonder (klein beetje) pech of stommiteit bij de tegenstander de allergrootste wedstrijden te winnen, weten ze bij Visma zelf echt wel. Met de Tour hebben ze dat gelukje 2x wel gehad. In het voorjaar niet.
Dat zowel het budget als de kwaliteit van de renners te laag is om zonder (klein beetje) pech of stommiteit bij de tegenstander de allergrootste wedstrijden te winnen, weten ze bij Visma zelf echt wel. Met de Tour hebben ze dat gelukje 2x wel gehad. In het voorjaar niet.
Campagnolo Ultra Dork