GRX Di2 827 1x12 setup met kleinere cassette
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Het gaat vooral om de offset, anders zou bij grotere cassettes de derrie bijna de grond raken.
De kooi lengte doet niets, behalve de capaciteit, maar de invloed op schakelen is 0.
Een losse kooi was vroeger bij mechanisch net zo duur als een derrie. Wellicht past de kooi van een mechanische derrie. Vaak zit er weinig of geen verschil tussen de kooien.
Nee nog niet alles is binnen. Wel besloten, omdat ik sowieso niet groter ga rijden dan 45T achter dat de GRX derailleur retour is. En dat er een SG kooi XT derailleur op de weg hierheen is.
Dan wellicht nog kijken voor een ander frame. En dan nog eens bouwen aan het geheel.
Dan wellicht nog kijken voor een ander frame. En dan nog eens bouwen aan het geheel.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Nee, nog niet met 11-34 maar wel met de ZTTO 11-39 HG cassette en de XTR 10-45 cassette.
De XTR cassette op 12 speed XTR ketting schakelt 100% , geweldig gewoon.
De ZTTO cassette schakelt ca 88% tov de XTR zonder bijstellen van de achterderailleur.
Ik heb vandaag een set CSC wielen binnen gekregen— daar komt de 11-34 derailleur op. Dit icm Panaracer Slick 35mm of 40mm ( ben er nog niet uit welke ). Die kan ik wel testen op de werkstand zolang de banden nog niet binnen zijn.
Ik verwacht minimaal 95% schakel prestaties tov de XTR cassette.
Klinkt goed, wil zelf ook voor de xt derri gaan. Echter zijn de ST-Rx825-r shifter momenteel nergens leverbaar..rene schreef: ↑16 okt 2025 22:58Nee, nog niet met 11-34 maar wel met de ZTTO 11-39 HG cassette en de XTR 10-45 cassette.
De XTR cassette op 12 speed XTR ketting schakelt 100% , geweldig gewoon.
De ZTTO cassette schakelt ca 88% tov de XTR zonder bijstellen van de achterderailleur.
Ik heb vandaag een set CSC wielen binnen gekregen— daar komt de 11-34 derailleur op. Dit icm Panaracer Slick 35mm of 40mm ( ben er nog niet uit welke ). Die kan ik wel testen op de werkstand zolang de banden nog niet binnen zijn.
Ik verwacht minimaal 95% schakel prestaties tov de XTR cassette.
Bike 24 - Bike components - R2 bikes of Bike discount in Duitsland al geprobeerd ?
https://r2-bike.com/SHIMANO-GRX-Di2-Sch ... ts-12-fach
https://r2-bike.com/SHIMANO-GRX-Di2-Sch ... ts-12-fach
Gisteren een goede rit gemaakt met de 11-34 Dura Ace cassette en Panaracer 35mm ( 38,3mm WAM ) op mijn Crux. Dit in combi met de XT derailleur ( medium kooi ). Omdat ik mijn vrouw op moest halen van werk, eerst een ronde gedaan met wat bos stroken - lichte gravel en weg kilometers. Alles schakelde perfect en op de weg retour ook de grotere kransjes gebruikt van de cassette.
Ook dit ging prima en ik heb geen bijzonderheden te melden, en ook geen spijt dat ik de medium kooi XT derailleur heb gekozen ipv de lange kooi GRX derailleur. Misschien dat ik binnenkort wel een 42T voorblad ga monteren icm de andere cassette's ( 10-45 en 11-39 cassette op de andere wielen ).
Ook dit ging prima en ik heb geen bijzonderheden te melden, en ook geen spijt dat ik de medium kooi XT derailleur heb gekozen ipv de lange kooi GRX derailleur. Misschien dat ik binnenkort wel een 42T voorblad ga monteren icm de andere cassette's ( 10-45 en 11-39 cassette op de andere wielen ).