Het is toch "koop een boot, werk je dood"?glutendokter schreef: ↑17 jun 2025 17:37Niet iets waar ik me druk om maak eigenlijk.
Ik verkoop spullen die ik niet meer gebruik of waar ik vanaf wil het is voor mij niet bijverdienen
Een boot die je 5 jaar geleden hebt gekocht en nu weer verkoopt daar verdien je niet aan die heeft alleen maar geld gekost
Wat heb jij voor het laatst VERkocht?
Courir c'est mourir un peu
Dat heb ik nou ook: afgelopen tijd wat spullen geprobeerd te verkopen i.v.m. de aanstaande verkoop van mijn woning.
Veel gedoe, nul resultaat. zelfs gratis af te halen was gedoe.
Enige wat bij mij redelijk goed gaat is de verkoop van fietsen en gitaren.
Courir c'est mourir un peu
-
glutendokter
- Forum-lid
Dat is wel wat er word gezegd .synapse schreef: ↑19 jun 2025 10:58Het is toch "koop een boot, werk je dood"?glutendokter schreef: ↑17 jun 2025 17:37Niet iets waar ik me druk om maak eigenlijk.
Ik verkoop spullen die ik niet meer gebruik of waar ik vanaf wil het is voor mij niet bijverdienen
Een boot die je 5 jaar geleden hebt gekocht en nu weer verkoopt daar verdien je niet aan die heeft alleen maar geld gekost
Ik heb er wel een hoop lol van gehad een 5 meter RIB met 90 pk 2 takt een beest van een combinatie.
aan de andere kant er staat mij nog een spreuk bij
Pak de fiets het kost je niets
Ik weet niet wie die verzonnen heeft maar het klopt niet
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt. 
M’n Cannondale Caad10 verkocht. Hing al anderhalf jaar onaangeraakt in de schuur sinds m’n Scott er is.
Fiets werd opgehaald door een jongeman die met de trein kwam. Respect, inclusief bus is enkele reis 3,5 uur. M’n vrouw had broodjes voor hem gekocht voor de terugweg toen ik haar dat vertelde, maar hij bedankte vriendelijk. Het was z’n eerste fiets. Dus gelijk nog wat 10-speed spul meegegeven als voorraad tzt. Helemaal blij.
Fiets werd opgehaald door een jongeman die met de trein kwam. Respect, inclusief bus is enkele reis 3,5 uur. M’n vrouw had broodjes voor hem gekocht voor de terugweg toen ik haar dat vertelde, maar hij bedankte vriendelijk. Het was z’n eerste fiets. Dus gelijk nog wat 10-speed spul meegegeven als voorraad tzt. Helemaal blij.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025
Leuk! Zo kan het dus ook bij een verkoop gaan.Se7en schreef: ↑24 aug 2025 13:04 M’n Cannondale Caad10 verkocht. Hing al anderhalf jaar onaangeraakt in de schuur sinds m’n Scott er is.
Klopt, soms is het drama, soms heel leuk. Eerlijk gezegd, fietsen en fietsspullen meestal prima, andere spullen drama. Pas gratis meubels uit het huis van schoonpapa, zelfs als het gratis is komen mensen niet opdagen.
Maar ook, gratis tekentafel aan twee poolse kunstenaars meegeven, hadden denk ik geen cent te makken, waren razendblij. En wij waren er vanaf, dat zijn leuke dingen. Palmboom verkocht uit de tuin van schoonpapa, man had palmentuin in Engeland, was er blij mee en stuurde een foto van de palm in Engeland. Ooit een jochie met pa aan de deur gehad voor een opzetstuurtje. Jochie had zijn eerste tijdrit op de club, racefiets mee om te passen. Stuurtje voor hem erop gezet om zeker te weten dat het past. Komt er een envelopje met spaarcenten uit zijn zak, om te betalen. 5 euro korting geven onder voorwaarde dat ie de uitslag naar me doorstuurde. Deed ie keurig.
Soms is verkopen via MP superleuk. Soms, zeg ik, meestal is het gezeik
Maar ook, gratis tekentafel aan twee poolse kunstenaars meegeven, hadden denk ik geen cent te makken, waren razendblij. En wij waren er vanaf, dat zijn leuke dingen. Palmboom verkocht uit de tuin van schoonpapa, man had palmentuin in Engeland, was er blij mee en stuurde een foto van de palm in Engeland. Ooit een jochie met pa aan de deur gehad voor een opzetstuurtje. Jochie had zijn eerste tijdrit op de club, racefiets mee om te passen. Stuurtje voor hem erop gezet om zeker te weten dat het past. Komt er een envelopje met spaarcenten uit zijn zak, om te betalen. 5 euro korting geven onder voorwaarde dat ie de uitslag naar me doorstuurde. Deed ie keurig.
Soms is verkopen via MP superleuk. Soms, zeg ik, meestal is het gezeik
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
De koper stuurde gisteravond nog een bericht dat er door een storing geen treinen reden vanaf het station wat hij in gedachten had. Hij had 35km extra moeten fietsen naar het eerstvolgende station vanaf waar de trein alsnog vertrok, omdat het vervangend busvervoer de fiets niet wilde meenemen. Vond hij geen enkel probleem, hij was zo blij met de fiets.
Dat is dan ook weer mooi om te horen.
Dat is dan ook weer mooi om te horen.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025
Het ligt heel erg aan de niche waar in je spullen probeert te kopen/verkopen.
Fietsen is wel een lastige categorie. Mijn andere hobby (modelbouw/wargaming) is dan weer een feestje, nooit gezeur, nooit oplichting, want dat wereldje is zo klein dat de kans groot is dat je de (ver)koper via via nog kent ook.
Laatst iig mijn oude Gazelle SPN verkocht. Had hem er voor 100 euro op staan en had 75 prima gevonden.
Maar dan krijg je eerst wat mensen met wie je dus een bedrag afspreekt via MP, maar die dan aan de deur vrolijk verder gaan met afdingen. Want dit was stuk, dat was stuk, dat was niet goed etc. Maar waarom wil je dan die fiets toch hebben?
Anyway, over afdingen aan deur heb ik voor me zelf al een tijd terug besloten dat we daar per definitie niet meer in mee gaan.
En vervolgens krijg je van iemand de vraag of hij even mag komen kijken. En dat was iemand die voldeed aan het stereotype beeld van de 'afdinger', maar die kijkt naar de fiets, rijdt honderd meter en die gaat zonder problemen akkoord met het bedrag, want mooi fietsje voor dat bedrag.
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
Mooi verhaal om te lezen Se7en!
Hier eindelijk eens een grote schoonmaak gehouden in de man-cave. Twee frames verkocht, Fizik schoenen aan een fietsmaatje, Campa Potenza groep aan een ander fietsmaatje, drie SLR zadels, een paar Rolls zadels, Dura-Ace 7400 groep uit 1992, twee sets Fulcrum R5 wielen en nog wat klein Campa grut waar ik teveel van had.
En ter donatie aan een buurman alvast een Concorde frame, zadel- en stuurpen, stuur, zadel, Shimanoi 105 SPD-SL pedalen, Ultegra 6700 triple groep en een set Fulcrum R3 wielen klaargelegd. Moet hij alleen nog even stuurlint, ketting en kabels bestellen. Maandag mag hij gaan bouwen en ik help waar nodig.
Hier eindelijk eens een grote schoonmaak gehouden in de man-cave. Twee frames verkocht, Fizik schoenen aan een fietsmaatje, Campa Potenza groep aan een ander fietsmaatje, drie SLR zadels, een paar Rolls zadels, Dura-Ace 7400 groep uit 1992, twee sets Fulcrum R5 wielen en nog wat klein Campa grut waar ik teveel van had.
En ter donatie aan een buurman alvast een Concorde frame, zadel- en stuurpen, stuur, zadel, Shimanoi 105 SPD-SL pedalen, Ultegra 6700 triple groep en een set Fulcrum R3 wielen klaargelegd. Moet hij alleen nog even stuurlint, ketting en kabels bestellen. Maandag mag hij gaan bouwen en ik help waar nodig.