Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 01 aug 2025 12:35

+1

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 01 aug 2025 12:39

Opgewonden raken bij het oplezen van de wikipedia. Er zijn drie aandachttrekkers in het menselijk bestaan: geweld, seks en macht. Die laatste wordt gekoppeld aan kennis. En zo is dit bericht rond.

Op de NOS staat een vrouwenstem mij niet aan, op de Belg vind ik er gewoon geen bal aan. Tegenwoordig kijk ik daarom hele stukken zonder geluid, en meestal kijk ik "terug,"versneld bovendien. Want, ontiegelijk saai.

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 01 aug 2025 12:45

lugosi schreef: 01 aug 2025 05:54 Haar hele carriere is gebouwd op haar uiterlijk, dat heeft ze alvast wel slim aangepakt.
Het was een beetje de Puck Moonen van voor het bestaan van sociale media.
En ja ze heeft bij Karl echt moeten smeken om haar in Sporza-programma's binnen te krijgen, blijkbaar was er bij Sporza wel wat weerstand, maar enfin , dat is uiteindelijk toch gelukt.
En ze is blijkbaar erg populair nu, ook in Nederland.
Ik hou wel van haar onwetendheid, nietszeggende opmerkingen en tienermeisjesreacties. Een typisch ... .......

Hieronder een jonge Beyen, al bewust dat haar erotisch kapitaal (Isaiah Green) en wat opportunisme haar meer succes zouden opleveren dan haar wielerprestaties:

Afbeelding
Walgelijk gewoon, om onpasselijk van te worden. Sorry dat ik zo cru uit de hoek kom, maar dit kan echt niet. Te zot voor woorden.
Die witte rubbers op de shifters zien er niet uit.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 01 aug 2025 13:19

Oppbogga schreef: 31 jul 2025 12:37 ...
Het Engelse £ pond is er ook zo een.
Het Britse pond was er zo een: inmiddels ook decimaal.

pino
Forum-lid HC

pino 01 aug 2025 13:24

Heeft Beijen in een selectie gezeten?
Niet zijken maar reiden !

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 01 aug 2025 13:46

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 01 aug 2025 13:53

fiedoo schreef: 01 aug 2025 07:35
Lijkt mij een poging van Ruben om ofwel indruk te maken op Ine ofwel om haar wat voor schut te zetten terwijl hij waarschijnlijk alles mooi op voorhand opgezocht heeft. Zulke zaken bespreek je op voorhand met je medecommentator en dan kan je elkaar aanvullen.
Wat Ruben nu doet lijkt mij de stijl van Wuyts introduceren in zijn verslaggeving. "Hou een ander klein en denk dat je dan zelf er groter door wordt".
Dat is helemaal niet nodig, Beyen weet niets dus daar hoeft hij geen moeite voor te doen.
Het siert Ruben dat hij zelf zaken opzoekt over omgeving en hun geschiedenis en zich niet beperkt tot de fiches die ze bij elke rit voorgeschoteld krijgen.
Hij heeft vooraf overigens gewoon gezegd dat de informatie kwam uit de podcast van Bart van Loo die hij onderweg beluisterd had vanwege de locatie.
Ruben is gewoon erg polyvalent, naast journalist, is hij auteur, theatermaker en presenteert hij op radio 2, enz.... en zoals de reportages over zijn familie laten blijken is hij van jongs af aan in alles en nog wat geinteresseerd.
Dat je niet houdt van de stijl van Ruben dat kan ik begrijpen, maar het is onnodig om hem dingen toe te schrijven die niet correct zijn.
Ruben is journalist en zit er voor dezelfde reden als Wuyts en Renaat. Hij doet dat niet slechter dan die andere twee.
Ine zit daar als ex-wielrenster, zoals Jose DeCauwer en in het verleden een hele reeks ex-renners (VanImpe, DeVlaeminck, Steels, Nys, enz.....). Alleen heeft zij niets over koers bij te dragen zoals die ex-wielrenners.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 01 aug 2025 13:55

pino schreef: 01 aug 2025 13:24 Heeft Beijen in een selectie gezeten?
Als junior wegens een podiumplaats op het BK.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 01 aug 2025 13:57

Klein_Verzet schreef: 01 aug 2025 13:46 Wil je het echt weten?
Ik lees daar dat Beyen ooit les Nederlands gaf in het secundair onderwijs. Dat is toch om over de grond te rollen.
Gelukkig was het in Brugge.

(deze week nog had Ruben het over balen stro, ja hij is van boerenafkomst, la Beyen begreep niet meteen wat dit was en toen zei ze iets als: ah ballo's stro. Zo noemen ze dat bij ons,.... tja.....

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 01 aug 2025 14:11

lugosi schreef: 31 jul 2025 20:38 Het moment deed me wat denken aan die ene keer dat Beyen samen commentaar moest geven met Renaat, die als opener meteen goed startte: welke koersen heb jij allemaal gewonnen in je carriere Ine? Stilte....
Volgens haar eigen zeggen heeft ze wel koersen gewonnen, maar ik vind ze op procyclingstats alvast niet terug.
Ik heb even gezocht, maar kon het niet vinden: hoeveel heeft Renaat Schotte dan gewonnen?

En als je het aan Roxane Knetenann zou vragen: "ik heb de ronde van Ureterp gewonnen!"

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 01 aug 2025 15:25

Om een wedstrijd te verslaan hoef je toch geen grote carriere gemaakt te hebben. Een voorbeeld? Stan De Backer.
Zolang Ruben zich bezig houdt met de culinaire en toeristische aangelegenheden kan ik hem wel pruimen, daar zit ik zelfs op te wachten.
Maar als je bvb. in je commentaar aangeeft dat Kim Le Court het moeilijk heeft en er slecht uitziet, en die vervolgens de rit wint en het geel pakt krijgt je ego wel een deuk en wordt daarmee nogmaals duidelijk dat( koersinzicht niet je grootste eigenschap is.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 01 aug 2025 15:34

Het wordt hier nu wel heel erg commentatoren bashen op basis van hún persoonlijke leven in plaats van hun kwaliteiten als commentator.

Misschien een beetje discretie en de commentatoren beoordelen op hun commentaar?
Adversity is the Catalyst of Change

Plaats reactie