Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2025

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 23 jul 2025 18:40

marsman schreef: 23 jul 2025 10:33 Pogi was gisteren gewoon weer buitengewoon goed, maar Vingegaard zeker ook. Ik dacht even iets van breekbaarheid bij Pogi te zien. Was hij stiekum minder goed, waardoor Politt zich zo behoorlijk impopulair maakte?: https://www.wielerflits.nl/nieuws/ophef ... e-houding/
....................
Politt reageerde daar op:

In het begin van de zestiende etappe was er vlucht van amper drie renners met renners van twee verschillende ploegen. Toen zij meer dan een minuut voorsprong hadden, beslisten Pogacar en Politt om een plaspauze in te lassen.

Dat is voor veel renners in het peloton het signaal om het voorbeeld van de gele trui te volgen. Toen Pogacar en Politt terug in het peloton waren, begon het opnieuw aanvallen te regenen van ploegen die niet in de vlucht zaten.

"Ik heb altijd geleerd dat het even rustig is als de gele trui stopt om te plassen. Niemand valt dan aan. Maar blijkbaar moeten we de nieuwe regel nog leren kennen", besloot de Duitser cynisch.

Het is niet de eerste keer dat de meer ervaren renners klagen over het feit dat de ongeschreven regels niet meer gevolgd worden in het peloton. Daar klaagde ook Matteo Trentin over na de aankomst op de Mont Ventoux.

De bewering van 'afschuwelijk gedrag van Politt' kwam overigens van commentatoren en mensen op sociale media, niet van renners zelf.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 23 jul 2025 18:42

marsman schreef: 23 jul 2025 16:28 Oude koeien, maar Bruyneel heeft wel wat meer op zijn kerfstok dan alleen doping. Heeft zoveel mensen bewust beschadigd. Alleen daarom al moet hij geen podium meer krijgen. Mensen kunnen oprecht veranderen, maar ik heb dan bijvoorbeeld veel minder (geen) moeite met iemand als Boogie.
Rationaliseren van sentiment.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 23 jul 2025 18:47

daniel1975 schreef: 23 jul 2025 16:42 +1
Maar mogen mensen als Gianetti dan gewoon werkzaam blijven? Onder zijn management heel veel bewezen dopinggebruik, zelf op sterven gelegen door doping experimenten ? Das echt andere koek dan Boogie, Niermann of andere renners die in het dopingtijdperk weinig anders konden (behalve stoppen dan natuurlijk).
Die man is echt niet heel veel anders dan Bruyneel hoor.
Bruyneel is echt wel een professioneel hoor. Als je in de podcast 'Cafe koers' hoort hoe zij met doping omgingen was dat echt wel goed georganiseerd, geen risico's, niet teveel gebruiken, vooropgestelde grenzen, enz.... Veel renners van andere teams liepen tegen de lamp omdat hun gebruik van doping niet goed georganiseerd was. Ook renners die het team van Bruyeel verlieten liepen tegen de lamp.

Interessant ook wat hij te vertellen heeft over de 'cleane LeMond'.

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 23 jul 2025 18:54

En vandaag de kroniek van een te verwachten valpartij.
Groene trui met mooie voorsprong om de imposante schouders van Milan. Jammer, geen Merlier om het duel aan te gaan.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2025 19:01

Was wel een klapper ja :-(
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 23 jul 2025 19:58

Groenewegen is ook een deceptie zeg. Helemaal geen fatsoenlijke sprint afgeleverd.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 24 jul 2025 00:24

Dubbeldekker schreef: 23 jul 2025 13:37 Ik heb mij er ook over verbaasd ja.
Ik vind trouwens dat Bruyneel helemaal niets meer te zoeken heeft in de Tour en dat hij op uitnodiging en perslicentie van VLV daar rondloopt en aan tafel zit vind ik echt een enorme mispeer.

Maar toen ik Virenque gisteren met Paret Peintre zag buurten werd ik echt boos. Ik vond hem tijdens zijn actieve carrière al een verschrikkelijke vent en na die doping huichelarij zou ook hij eigenlijk nooit meer in het tourcircus mogen worden toegelaten.
Virenque heeft wel geboet voor zijn dopinggebruik, tientallen anderen, waaronder RIIS die tijdens de tour van 98 nog mister Clean speelde ontsprongen de dans. Waarom dan je vuur spuwen op 1 persoon die er het meest voor geboet heeft?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 24 jul 2025 00:27

Inconsequent en arbitrair.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 24 jul 2025 00:58

Klein_Verzet schreef: 24 jul 2025 00:27 Inconsequent en arbitrair.
Van de organisatie inderdaad.

Doping is doping. Achteraf iemand gratie gunnen omdat hij, vermeend, gestraft is geweest is feitelijk irrelevant.
Als je bepaalde figuren uitsluit of zelfs verbiedt om ooit nog een stap binnen de hekken van de Tour te zetten, dan is er blijkbaar een protocol waaraan die beslissing getoetst wordt.
Zoals het nu overkomt is er geen protocol en is het dus arbitrair.
Deze inconsequente beslissingen en persuitingen van de UCI doen bij mij, en velen met mij, de wenkbrauwen fronsen.
Adversity is the Catalyst of Change

arnold
Forum-lid

arnold 24 jul 2025 09:53

My two cents: De ritwinst gaat vandaag naar Pogi om de boel definitief op slot te gooien.
Orbea Orca M35I
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
CaadX Ultegra

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 24 jul 2025 10:48

Zou mooi zijn als Arensman zijn klimmersbenen weer terugvindt.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 24 jul 2025 10:52

arnold schreef: 24 jul 2025 09:53 My two cents: De ritwinst gaat vandaag naar Pogi om de boel definitief op slot te gooien.
Laat ik dan voor Vingegaard kiezen. Gewoon om het spannend te houden. :D
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie