Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2025

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 23 jul 2025 13:37

Ik heb mij er ook over verbaasd ja.
Ik vind trouwens dat Bruyneel helemaal niets meer te zoeken heeft in de Tour en dat hij op uitnodiging en perslicentie van VLV daar rondloopt en aan tafel zit vind ik echt een enorme mispeer.

Maar toen ik Virenque gisteren met Paret Peintre zag buurten werd ik echt boos. Ik vond hem tijdens zijn actieve carrière al een verschrikkelijke vent en na die doping huichelarij zou ook hij eigenlijk nooit meer in het tourcircus mogen worden toegelaten.
Adversity is the Catalyst of Change

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 23 jul 2025 13:41

1094 schreef: 23 jul 2025 10:01 Wat vinden we van uae zn pogingen om de ontsnappingen te blokkeren?
Schandalig. Vooral de wijze waarop dit door Polit gebeurde vond ik bijna Armstroniaans. Aanvallers mag nooit zo bejegenen.
Adversity is the Catalyst of Change

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2025 14:11

Dubbeldekker schreef: 23 jul 2025 13:37 Ik heb mij er ook over verbaasd ja.
Ik vind trouwens dat Bruyneel helemaal niets meer te zoeken heeft in de Tour en dat hij op uitnodiging en perslicentie van VLV daar rondloopt en aan tafel zit vind ik echt een enorme mispeer.

Maar toen ik Virenque gisteren met Paret Peintre zag buurten werd ik echt boos. Ik vond hem tijdens zijn actieve carrière al een verschrikkelijke vent en na die doping huichelarij zou ook hij eigenlijk nooit meer in het tourcircus mogen worden toegelaten.
Mispeer is vooral de selectiviteit. Gianetti mag ploegleideren, Virenque mag gewichtig officieel doen maar anderen in een vergelijkbare klasse moeten wegblijven.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 23 jul 2025 15:28

Orbea schreef: 23 jul 2025 08:52
arnold schreef: 23 jul 2025 04:52
lugosi schreef: 22 jul 2025 20:31

Gelukkig maar dat Pogi die tijd gerealiseerd heeft in het wiel van Visma's, anders waren de insinuaties weer opgedoken...
Dat maakt degene die insinueren niets uit hoor. Ze kunnen de prestatie niet voor zichzelf verklaren en dus moet het wel doping zijn Voor hen is het allang klaar. UAE is het nieuwe US POSTAL. En Visma? Die is brandschoon. De prestaties (die daar zijn verricht) komen door ingenieuze plannen, goede voeding, data en een wetenschappelijke benadering :roll:
Zeg niks negatiefs over visma op dit forum.
Over Frans chauvinisme gesproken.
Ik lees hier voornamelijk negatiefs over Visma. Over je laten meeslepen met de UAE/QS anti-Vismahetze gesproken.

Het is samen net Alpecin de enige ploeg die een klein potje kan breken tegen totale dominantie van één ploeg. Daar mag best wat meer respect voor zijn.
Campagnolo Ultra Dork

marsman
Forum-lid

marsman 23 jul 2025 15:33

Dat hele gedoe tussen de ploegen is IMHO opgeblazen gedoe van de wielerjourno's. Het is een race luitjes, beetje rivaliteit mag hè. En je moet er toch nog iets spannends van maken, gezien het feit dat Pogi -zoals het er nu voorstaat- de Tour al in de eerste tijdrit won.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

DDX
Forum-lid HC

DDX 23 jul 2025 15:42

Jammer dat ze die mooie klimmetjes rechts laten liggen vandaag.
En leuk om beelden uit de lucht te zien waar ik volgende week fiets.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 23 jul 2025 16:09

Johan Bruyneel zijn grootste fout is dat hij heeft meegeholpen om een Amerikaan 7 keer de grootste Franse wedstrijd te laten winnen.
Als we het over dopingzondaars gaan hebben dan mag er zich geen enkele ex-renner in het tourcircus bevinden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

marsman
Forum-lid

marsman 23 jul 2025 16:28

Oude koeien, maar Bruyneel heeft wel wat meer op zijn kerfstok dan alleen doping. Heeft zoveel mensen bewust beschadigd. Alleen daarom al moet hij geen podium meer krijgen. Mensen kunnen oprecht veranderen, maar ik heb dan bijvoorbeeld veel minder (geen) moeite met iemand als Boogie.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2025 16:42

+1
Maar mogen mensen als Gianetti dan gewoon werkzaam blijven? Onder zijn management heel veel bewezen dopinggebruik, zelf op sterven gelegen door doping experimenten ? Das echt andere koek dan Boogie, Niermann of andere renners die in het dopingtijdperk weinig anders konden (behalve stoppen dan natuurlijk).
Die man is echt niet heel veel anders dan Bruyneel hoor.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 23 jul 2025 17:39

Hoe de mens zich voorwendt in de gedaante van moeder Teresa nadat hij over de schreef is gegaan, kunnen we dagelijks op dit forum zien.

Beheerder, laten we het hier in deze draad over de Tour en niets anders dan de Tour hebben.

Alvast bedankt. (dus, ja ook deze reactie mag u opvegen)

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 23 jul 2025 18:31

daniel1975 schreef: 23 jul 2025 10:11 De prestaties van Pogi zijn echt wel van een ander kaliber dan Visma. Die hebben 1 echt topjaar gedraaid: heeft daarna iedereen hun spulletjes gekopieerd of viel toevallig alles perfect op z’n plek toen? .................
Pogi was al een opvallend talent bij de junioren. Zijn curve is een normale groeicurve van een supertalent bij de jeugd tot een superrenner bij de elite.
Vinge was eigenlijk een nobody op de fiets tot Visma hem oppikte..... zijn curve is sindsdien geen normale groeicurve. Van nobody tot super-ronderenner.............

Ik doe het niet, maar als je perse in je post een ondertoon van twijfel wil leggen, dan lijkt het een me logischer dan het ander.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 23 jul 2025 18:33

daniel1975 schreef: 23 jul 2025 10:11 ..................... Na het vertrek van Patlev ;-) weinig mensen meer in het wielrennen die zo zwaar met doping bezig zijn geweest.
.............
Nu insinueer je dat Lefevre een zwaar dopingverleden heeft (zwaarder dan de meeste stel je), helaas ontbreken de feiten om dat te ondersteunen.

Plaats reactie