Die heb ik dan later wel weer genoemdkxlight schreef: ↑01 jul 2025 12:29Mis de andouillettes in de opsommingDubbeldekker schreef: ↑30 jun 2025 23:18Maar daar in zuid- Frankrijk moet je toch wel enigszins opgevoed zijn met lekker eten toch?
Kikkerbillen, escargots, stierenballen, kippen maagjes, worstjes van koeienpens (), kalfstong, ganzenlevers, etc.
Of doen jullie alleen maar Nederlandse kost daar?![]()
Wat gaat of heeft de fietsforum renner gegeten vandaag.
Dat zijn die worstjes (culinair) van koe/kalf- of varkenspens.kxlight schreef: ↑01 jul 2025 12:29Mis de andouillettes in de opsommingDubbeldekker schreef: ↑30 jun 2025 23:18Maar daar in zuid- Frankrijk moet je toch wel enigszins opgevoed zijn met lekker eten toch?
Kikkerbillen, escargots, stierenballen, kippen maagjes, worstjes van koeienpens (), kalfstong, ganzenlevers, etc.
Of doen jullie alleen maar Nederlandse kost daar?![]()
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
In FR kan je lekker eten voor een stuk minder dan in België.
maar vertaalapp'je op de foon is wel handig als je geen verrassingen wil.
maar vertaalapp'je op de foon is wel handig als je geen verrassingen wil.
Logisch, Frans eten zijn culinair hoogstandjes, Belgisch eten is "Vlaamse frites".
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- CampaYolo
- Forum-lid
Dat laatste kan je wel stellen ja.
Zo heb ik ooit eens rognon de boeuf besteld.
De behulpzame ober wist de engelse woorden "beef" en "agnus" er uit te krijgen.
Een Agnus biefje, of van wat voor koe dan ook, gaat er altijd wel in dacht ik zo.
Dat was dus de dag dat ik er achter ben gekomen dat koeiennieren niks voor mij zijn.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Ik lust ze wel. Maar ik hou ook wel van sterke smaken als barracuda en rauw makreel in sushi.
De door Jans genoemde andouillettes ben ik minder dol op maar dat is meer een structuur ding dan de smaak.
Naast smaak, geur, visueel is structuur wat je eet ook een belangrijk onderdeel.
Voor straks: zomers simpel pasta salade met pesto, boontjes en ham en ga het garneren met een eitje. Dochter komt eten want die wil het zwembad (stel je er niks bij voor) in maar papa gaat na een dag thuiskantoor lekker fietsen..........
Eet ze!
De door Jans genoemde andouillettes ben ik minder dol op maar dat is meer een structuur ding dan de smaak.
Naast smaak, geur, visueel is structuur wat je eet ook een belangrijk onderdeel.
Voor straks: zomers simpel pasta salade met pesto, boontjes en ham en ga het garneren met een eitje. Dochter komt eten want die wil het zwembad (stel je er niks bij voor) in maar papa gaat na een dag thuiskantoor lekker fietsen..........
Eet ze!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
In elk geval rijkelijk gevuld! Met dit weer ook ideaal zoiets.
Ik ga vandaag de eerste doperwten oogst klaarmaken:
Even blancheren, wat blaadjes verse salie in een ‘beure noisette’ knapperig bakken en dan samen serveren als voorgerecht. Heerlijk lente gerecht (iets te laat maar de doperwten waren wat laat geplant)
Adversity is the Catalyst of Change
Dan ga je echt niet op de juiste plekken uit eten
Ik durf ook wel eens in dergelijke restaurants eten.
Ok, je zal geen verrassende gerechten proeven, maar door de grote hoeveelheid klanten heb je altijd vers eten op je bord.
De top 10 typisch Belgische klassiekers:
- Stoofvlees met Vlaamse frieten. ...
Witloof uit de oven met puree. ...
Vol-au-vent. ...
Asperges op z'n Vlaams. ...
Steak bearnaise. ...
Mosselen. ...
Garnaalkroketten. ...
Gehaktballetjes met krieken.