Nu maak je me wel benieuwd naar deel II …
Wat gaat of heeft de fietsforum renner gegeten vandaag.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Adversity is the Catalyst of Change
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Voor een culinaire opvoeding is geld van ondergeschikt belang. Mijn Oma kon maaltijden maken waar je nu in een sterrenrestaurant ook “grif” voor zou betalen. En dat met oncourante delen, gekocht bij de slager; hart, nieren, (runder)tong, wangetjes ipv duur stoofvlees, etc.Jans schreef: ↑30 jun 2025 17:41 Mensen betalen er toch grif voor, dus zullen het wel de moeite waard vinden om het geld er aan uit te geven. Ik heb het nooit gegeten, maar ik schaam me echt niet dat we af en toe naar een heel eenvoudig restaurant gaan. Omdat we juist van eenvoudig eten genieten. Niet culinair opgevoed, misschien wel omdat het gewone eten al duur genoeg was. Ja, dat was het 60 jaar geleden ook al.
Toen nog heel goedkoop want het werd beschouwd als slachtafval.
Zij wist dat om te toveren tot heerlijke gerechten in combinatie met groenten en kruiden uit eigen tuin.
En even voor het perspectief: als je tijdens een staatsdiner met Trump wijnen laat aanrukken à 500€ per fles en de volgende dag een “Cola’tje met kapsalon” staat te eten dan geef je wat mij betreft wel wat gemengde signalen. Onze toch al niet heel gezond qua gewicht ogende koning, zou misschien een beter voorbeeld kunnen geven…
Nou dat vind ik niet, hij is soms ook een gewone man en dat moet kunnen, beter dan m.i. het eten van slachtafval.Dubbeldekker schreef: ↑30 jun 2025 19:16Voor een culinaire opvoeding is geld van ondergeschikt belang. Mijn Oma kon maaltijden maken waar je nu in een sterrenrestaurant ook “grif” voor zou betalen. En dat met oncourante delen, gekocht bij de slager; hart, nieren, (runder)tong, wangetjes ipv duur stoofvlees, etc.Jans schreef: ↑30 jun 2025 17:41 Mensen betalen er toch grif voor, dus zullen het wel de moeite waard vinden om het geld er aan uit te geven. Ik heb het nooit gegeten, maar ik schaam me echt niet dat we af en toe naar een heel eenvoudig restaurant gaan. Omdat we juist van eenvoudig eten genieten. Niet culinair opgevoed, misschien wel omdat het gewone eten al duur genoeg was. Ja, dat was het 60 jaar geleden ook al.
Toen nog heel goedkoop want het werd beschouwd als slachtafval.
Zij wist dat om te toveren tot heerlijke gerechten in combinatie met groenten en kruiden uit eigen tuin.
En even voor het perspectief: als je tijdens een staatsdiner met Trump wijnen laat aanrukken à 500€ per fles en de volgende dag een “Cola’tje met kapsalon” staat te eten dan geef je wat mij betreft wel wat gemengde signalen. Onze toch al niet heel gezond qua gewicht ogende koning, zou misschien een beter voorbeeld kunnen geven…
En in mijn ogen ziet de Koning er wat mij betreft qua gewicht gezond uit:

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vandaag is de snalklaar dag ivm te krappe planningen.
Dus wraps met kebab en sla/komkommer/tomaat. Beetje kaar erop en lekker smikkelen.......absoluut niet culinair maar wel lekker en snel klaar.
Dus wraps met kebab en sla/komkommer/tomaat. Beetje kaar erop en lekker smikkelen.......absoluut niet culinair maar wel lekker en snel klaar.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
En zo moet dat ook zijn! Het leuke van eten en koken is dat je juist rekening houdt met de balans tussen smaakvol en gezond.
Zo te lezen heb je die balans gevonden
Zo te lezen heb je die balans gevonden
Hier ook snelle hap ivm diploma uitreiking van onze jongste dochter.
Pita met shoarma / sla erbij / bietje knoflook en sambal. Lekker met de warme dag, morgen misschien wel snert of zo.
Pita met shoarma / sla erbij / bietje knoflook en sambal. Lekker met de warme dag, morgen misschien wel snert of zo.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Maar daar in zuid- Frankrijk moet je toch wel enigszins opgevoed zijn met lekker eten toch?
Kikkerbillen, escargots, stierenballen, kippen maagjes, worstjes van koeienpens (
Of doen jullie alleen maar Nederlandse kost daar?
Het maakt toch ook niet uit wat je vroeger thuis te eten kreeg? Als je uit huis bent ga je toch de wereld onderzoeken en eten is daar dan toch een onderdeel van?
Als ik op vakantie ben bestel ik een paar keer iets wat ik niet ken. Vorige week op Sardinië pane frattau gegeten.
Ik kende het niet. Ik ken veel Italiaanse regio's qua eten maar Sardinië was een nieuw hoofdstuk.
De Italiaanse keuken bestaat ook eigenlijk niet. Leuk detail: Garibaldi woonde op Sardinië toen hij een grote rol speelde bij de eenwording van Italië.
Pane frattau is een eenvoudig lasagna-achtig gerecht van Pane Carasau.
Dat is flinterdun platbrood en staat in restaurants standaard op tafel. Voor dit gerecht wordt het in bouillon gedoopt en wordt het gebruikt om in combi met mozzarella en tomatensaus om laagjes op te bouwen.
Simpel, goedkoop, lekker en een leuke ontdekking.
Heerlijk na een paar uur wandelen! Koud wit wijntje bij. Klaar
Ga het nu zelf ook een keer maken.
En Seadas vond ik ook een ontdekking. Ik vraag gewoon om een dessert van het eiland zonder op de kaart te kijken
Een soort grote ravioli die gevuld is met schapenkaas en gefrituurd is. Je krijgt er 1 (is een flinke) en wordt geserveerd met honing (die lang niet zo zoet is).
Ook hier weer simpel, goedkoop en Lekkuuuuuuuurrrrrrrrrr...................
Ga gauw werken anders ga ik in de keuken staan hobbyen
Als ik op vakantie ben bestel ik een paar keer iets wat ik niet ken. Vorige week op Sardinië pane frattau gegeten.
Ik kende het niet. Ik ken veel Italiaanse regio's qua eten maar Sardinië was een nieuw hoofdstuk.
De Italiaanse keuken bestaat ook eigenlijk niet. Leuk detail: Garibaldi woonde op Sardinië toen hij een grote rol speelde bij de eenwording van Italië.
Pane frattau is een eenvoudig lasagna-achtig gerecht van Pane Carasau.
Dat is flinterdun platbrood en staat in restaurants standaard op tafel. Voor dit gerecht wordt het in bouillon gedoopt en wordt het gebruikt om in combi met mozzarella en tomatensaus om laagjes op te bouwen.
Simpel, goedkoop, lekker en een leuke ontdekking.
Heerlijk na een paar uur wandelen! Koud wit wijntje bij. Klaar
Ga het nu zelf ook een keer maken.
En Seadas vond ik ook een ontdekking. Ik vraag gewoon om een dessert van het eiland zonder op de kaart te kijken
Een soort grote ravioli die gevuld is met schapenkaas en gefrituurd is. Je krijgt er 1 (is een flinke) en wordt geserveerd met honing (die lang niet zo zoet is).
Ook hier weer simpel, goedkoop en Lekkuuuuuuuurrrrrrrrrr...................
Ga gauw werken anders ga ik in de keuken staan hobbyen
En laat nu eten en koken niet een hobby van me zijn? Ik kook wel nagenoeg iedere dag.
Gelukkig zijn we niet allemaal gelijk. Nee zoals eerder gezegd, ik lust heel weinig. Maar ik lijk met mensen samen te leven die ook geen behoefte hebben aan wat culinair gevonden wordt. Andouillette?? En zo kan ik wel meer opnoemen.
Niets culinaire, maar ik ga zo ontbijtkoek bakken.
Gelukkig zijn we niet allemaal gelijk. Nee zoals eerder gezegd, ik lust heel weinig. Maar ik lijk met mensen samen te leven die ook geen behoefte hebben aan wat culinair gevonden wordt. Andouillette?? En zo kan ik wel meer opnoemen.
Niets culinaire, maar ik ga zo ontbijtkoek bakken.
- CampaYolo
- Forum-lid
Over eten waarmee je bent opgevoed gesproken, ik zag vorige week postelein liggen. Dat was lang geleden en weer eens heerlijk met aardappelen en n stuk verse worst.
Mijn moeder kookte dat met regelmaat. (In het seizoen waarschijnlijk)
Tegenwoordig zie je het bijna nooit meer, zeker niet in de supermarkten. Ik heb ook de indruk dat er massa's zijn die het helemaal niet kennen.
Mijn moeder kookte dat met regelmaat. (In het seizoen waarschijnlijk)
Tegenwoordig zie je het bijna nooit meer, zeker niet in de supermarkten. Ik heb ook de indruk dat er massa's zijn die het helemaal niet kennen.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Mis de andouillettes in de opsommingDubbeldekker schreef: ↑30 jun 2025 23:18Maar daar in zuid- Frankrijk moet je toch wel enigszins opgevoed zijn met lekker eten toch?
Kikkerbillen, escargots, stierenballen, kippen maagjes, worstjes van koeienpens (), kalfstong, ganzenlevers, etc.
Of doen jullie alleen maar Nederlandse kost daar?