In zweden is het nog steeds traditie; elke donderdag (gele) erwtensoep met pannekoeken, slagroom en jam. Ook in de zomer.CampaYolo schreef: ↑07 jun 2025 15:05 Lekker, maar het is dan ook absoluut snertweer vandaag.
Op de Nederlandse koopvaardij was het trouwens traditie om op zaterdag erwtensoep met pannenkoeken te eten. Ook bij 35 graden in de tropen. (Wie dat ooit verzonnen heeft is duidelijk te lang van huis geweest)
Wat gaat of heeft de fietsforum renner gegeten vandaag.
- CampaYolo
- Forum-lid
Blikje surströmming erbij en het feestmaal is compleet.Ibarrie schreef: ↑11 jun 2025 09:48In zweden is het nog steeds traditie; elke donderdag (gele) erwtensoep met pannekoeken, slagroom en jam. Ook in de zomer.CampaYolo schreef: ↑07 jun 2025 15:05 Lekker, maar het is dan ook absoluut snertweer vandaag.
Op de Nederlandse koopvaardij was het trouwens traditie om op zaterdag erwtensoep met pannenkoeken te eten. Ook bij 35 graden in de tropen. (Wie dat ooit verzonnen heeft is duidelijk te lang van huis geweest)
Zijn er eigenlijk nog andere geheime Zweedse culinaire parels? Het toeval wil dat ik vandaag in Zweden ben.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ik ben toch wel blij dat ik iets meer culinaire opvoeding heb gehad dan dan Willy: https://nos.nl/l/2572883
Vandaag een heerlijke lunch in een snikhete setting in Frankrijk ter ere van de 50’ste verjaardag van een goede vriendin.
Zij is ook een groot muziekliefhebber trouwens, getuige de foto:

Vandaag een heerlijke lunch in een snikhete setting in Frankrijk ter ere van de 50’ste verjaardag van een goede vriendin.
Zij is ook een groot muziekliefhebber trouwens, getuige de foto:

Adversity is the Catalyst of Change
-
Vangalo74 2.0
- Forum-lid
Dubbeldekker schreef: ↑28 jun 2025 21:29 Ik ben toch wel blij dat ik iets meer culinaire opvoeding heb gehad dan dan Willy: https://nos.nl/l/2572883
Willy had in de middag ook nog effe een “ordinaire” balletje gepakt.
Blijft wel grappig: van Prins Pils naar Koning Kapsalon
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Adversity is the Catalyst of Change
Of veel mensen ergens voor in de rij staan is geen garantie dat het lekker is. Bij de gele M is het ook rete druk.
Duur, smaakloos, ongezond en na een uur heb je weer honger.............. Bij Kapsalon komt de honger niet zo snel terug maar dan hebben we het ook wel gehad met de pluspunten.
De in het artikel genoemde Ballentent ga ik 2 keer per jaar met een stadswandeling wel een balletjes halen............. Goeie bal is niks mis mee maar kapsalon.........
Vriend van mij weet er een die volgens hem goed is dus ik ga mij deze zomer laten verleiden. Nog wel even een Elton John bril en een Red Bull T-shirt halen zodat mensen mij niet gaan herkennen. Normaal heb ik er maling aan wat mensen van mij vinden maar met een kapsalon gezien worden? Er zijn grenzen
A......... de pieper van de oven gaat. Deel I is klaar
Duur, smaakloos, ongezond en na een uur heb je weer honger.............. Bij Kapsalon komt de honger niet zo snel terug maar dan hebben we het ook wel gehad met de pluspunten.
De in het artikel genoemde Ballentent ga ik 2 keer per jaar met een stadswandeling wel een balletjes halen............. Goeie bal is niks mis mee maar kapsalon.........
Vriend van mij weet er een die volgens hem goed is dus ik ga mij deze zomer laten verleiden. Nog wel even een Elton John bril en een Red Bull T-shirt halen zodat mensen mij niet gaan herkennen. Normaal heb ik er maling aan wat mensen van mij vinden maar met een kapsalon gezien worden? Er zijn grenzen
A......... de pieper van de oven gaat. Deel I is klaar
Mensen betalen er toch grif voor, dus zullen het wel de moeite waard vinden om het geld er aan uit te geven. Ik heb het nooit gegeten, maar ik schaam me echt niet dat we af en toe naar een heel eenvoudig restaurant gaan. Omdat we juist van eenvoudig eten genieten. Niet culinair opgevoed, misschien wel omdat het gewone eten al duur genoeg was. Ja, dat was het 60 jaar geleden ook al.