Garmin Varia achterlicht past niet op 'D-shaped' zadelpen
ASA of ABS lijken me the way to go en dan zeker niet te minimalistisch.
3D printen laat veel en en er zijn vaak giga mooie oplossingen die soms te ver gezocht zijn.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
-
- Forum-lid HC
Die Garmin mount, die er standaard bij zit, werkt inderdaad voor geen meter op een Pinarello D-shaped zadelpen.
Na enkele ritten was ik het beu dat de Varia steeds scheef op de zadelpen stond.
Ik heb er dus eentje van Neat Components besteld. Ziet er netjes uit. Nu maar hopen dat dit ding niet onmiddellijk in stukken breekt.

Na enkele ritten was ik het beu dat de Varia steeds scheef op de zadelpen stond.
Ik heb er dus eentje van Neat Components besteld. Ziet er netjes uit. Nu maar hopen dat dit ding niet onmiddellijk in stukken breekt.

Bij mij zijn er al 4 van Neat Components gebroken. Op een of andere manier scheuren die dingen altijd in of breken helemaal af. Het kunststof is ook erg dun.Kiekeboe schreef: ↑06 mei 2025 20:34 Die Garmin mount, die er standaard bij zit, werkt inderdaad voor geen meter op een Pinarello D-shaped zadelpen.
![]()
Ik heb er nu maar eentje bij Sloperoad Cycling besteld. Eens kijken of die langer houdt.
Momenteel nog niet gebroken, maar die van Sloperoad heb ik ook pas ontdekt, nadat ik deze had besteld.Pat-G schreef: ↑26 mei 2025 14:59Bij mij zijn er al 4 van Neat Components gebroken. Op een of andere manier scheuren die dingen altijd in of breken helemaal af. Het kunststof is ook erg dun.Kiekeboe schreef: ↑06 mei 2025 20:34 Die Garmin mount, die er standaard bij zit, werkt inderdaad voor geen meter op een Pinarello D-shaped zadelpen.
Ik heb er nu maar eentje bij Sloperoad Cycling besteld. Eens kijken of die langer houdt.
Sloperoad lijkt me inderdaad de betere keuze, maar wel een stuk duurder.
Zo te zien zijn die van NEAT 3D geprint, denkelijk via de FDM methode. Het blijft belangrijk bij de oriëntatie van de print (de lagen) rekening te houden met de verschillende mechanische belastingen die hij zal ondervinden. Een FDM print is in de Z richting (de laagjes) minder sterk dan in de X-Y richting.
Bij het ontwerpen en printen moet je dan ook wel rekening houden met welke belasting de houder ondervindt. Denk hierbij o.a. aan gewicht/trillingen van de radar, de klemming door de boutjes, etc. Dikte van wanden, print materiaal keuze als PLA, ABS, etc zijn ook factoren. Materiaal speelt ook nog een rol bij zaken als o.a. UV bestendigheid. En verder natuurlijk ook toleranties bij het printen zelf, zowel qua dimensies als ook de hechting van de lagen.
Zoiets gemaakt via spuitgieten heb ik meer vertrouwen in. Maar dat is natuurlijk een heel stuk duurder gezien de initiële kosten (en lage aantallen) om te kunnen gaan produceren. Is NEAT een huiskamer/garage firma met enkele 3D printers?
Bij het ontwerpen en printen moet je dan ook wel rekening houden met welke belasting de houder ondervindt. Denk hierbij o.a. aan gewicht/trillingen van de radar, de klemming door de boutjes, etc. Dikte van wanden, print materiaal keuze als PLA, ABS, etc zijn ook factoren. Materiaal speelt ook nog een rol bij zaken als o.a. UV bestendigheid. En verder natuurlijk ook toleranties bij het printen zelf, zowel qua dimensies als ook de hechting van de lagen.
Zoiets gemaakt via spuitgieten heb ik meer vertrouwen in. Maar dat is natuurlijk een heel stuk duurder gezien de initiële kosten (en lage aantallen) om te kunnen gaan produceren. Is NEAT een huiskamer/garage firma met enkele 3D printers?
Ander procedé, SLS. Mechanisch in alle richtingen sterker.
Ik contacteerde Neat components voor een varia mount voor mijn Aurum Magma ,ze vroegen me ook om mijn zadelpen naar hun op te sturen omdat ze de mount voor een Magma nog niet in hun assortiment hebben,heb hiervoor gepast.
Ik had al 2 mounts van hun voor mijn Specializeds SL 7 en was er tevreden over.
Voorlopig is de 3D geprinte mount voor mijn Magma nog nergens te vinden.
Ik had al 2 mounts van hun voor mijn Specializeds SL 7 en was er tevreden over.
Voorlopig is de 3D geprinte mount voor mijn Magma nog nergens te vinden.