Het E-Bike topic
In het begin deed ik dat wel. Maar nu zeker niet. Hangt er ook vanaf of ik haast heb. Als ik de trein wil halen en ik heb ruim de tijd, zet ik 'm lager. Bijvoorbeeld.
e-bike is tegenwoordig toch niet meer voor 65+ers? Wat Havana al aanhaalde: gewoon een vervoersmiddel waar je anders de auto voor zou nemen.
Al moet ik toegeven dat ik kromme tenen krijg van brugklassers die wel 5 hele kilometers moeten fietsen naar school, en dan een ebike (sorry: fatbike) van pap en mam krijgen.
Al moet ik toegeven dat ik kromme tenen krijg van brugklassers die wel 5 hele kilometers moeten fietsen naar school, en dan een ebike (sorry: fatbike) van pap en mam krijgen.
WiND 56 - 2020
Daar begint het toch, met bijvoorbeeld die trein? Je kunt wat later van huis en zult dat dan ook meestal doen. En wat maakt het uiteindelijk?
Ik zie het voordeel van de e-bike wel, zoals in mijn omgeving. Mensen die anders de hele dag bij de caravan zouden zitten en nu een stukje fietsen. Maar of je een e-bike nodig hebt om naar de trein te fietsen? Ik zou hem niet nodig hebben, die 3 minuten ga ik wel eerder van huis.
Klopt, maar ik heb geen andere stadsfiets meer.
Een e-bike niet gebruiken om de trein te halen, maar wel om een beetje rond te toeren.....Jans schreef: ↑22 mei 2024 09:41
Daar begint het toch, met bijvoorbeeld die trein? Je kunt wat later van huis en zult dat dan ook meestal doen. En wat maakt het uiteindelijk?
Ik zie het voordeel van de e-bike wel, zoals in mijn omgeving. Mensen die anders de hele dag bij de caravan zouden zitten en nu een stukje fietsen. Maar of je een e-bike nodig hebt om naar de trein te fietsen? Ik zou hem niet nodig hebben, die 3 minuten ga ik wel eerder van huis.
Nou nee, daar ben ik ook nog niet aan toe. Dat rond toeren op een e-bike.bikerke schreef: ↑22 mei 2024 11:10Een e-bike niet gebruiken om de trein te halen, maar wel om een beetje rond te toeren.....Jans schreef: ↑22 mei 2024 09:41
Daar begint het toch, met bijvoorbeeld die trein? Je kunt wat later van huis en zult dat dan ook meestal doen. En wat maakt het uiteindelijk?
Ik zie het voordeel van de e-bike wel, zoals in mijn omgeving. Mensen die anders de hele dag bij de caravan zouden zitten en nu een stukje fietsen. Maar of je een e-bike nodig hebt om naar de trein te fietsen? Ik zou hem niet nodig hebben, die 3 minuten ga ik wel eerder van huis.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16141
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik en mijn echtgenote hebben beide een e-bike.
Waar we vroeger voor bijna elke verplaatsing de auto namen nemen we nu al eens meer de fiets.
Gewoon 5 km wind tegen naar huis fietsen na een etentje is nu geen opgave meer, vroeger zouden wij altijd de auto nemen.
Fietsen met een e-bike is geen "opgave" voor de niet fietser en dat maakt het een valabel alternatief voor de auto voor korte verplaatsingen, ook in minder gunstige weersomstandigheden.
Waar we vroeger voor bijna elke verplaatsing de auto namen nemen we nu al eens meer de fiets.
Gewoon 5 km wind tegen naar huis fietsen na een etentje is nu geen opgave meer, vroeger zouden wij altijd de auto nemen.
Fietsen met een e-bike is geen "opgave" voor de niet fietser en dat maakt het een valabel alternatief voor de auto voor korte verplaatsingen, ook in minder gunstige weersomstandigheden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Daar zit waarschijnlijk het grote verschil. Wij gebruiken de auto alleen voor grotere afstanden, laten we zeggen boven de 15km of als er iets groots mee moet. En dat is altijd zo geweest.Lcsmet schreef: ↑22 mei 2024 11:21 Ik en mijn echtgenote hebben beide een e-bike.
Waar we vroeger voor bijna elke verplaatsing de auto namen nemen we nu al eens meer de fiets.
Gewoon 5 km wind tegen naar huis fietsen na een etentje is nu geen opgave meer, vroeger zouden wij altijd de auto nemen.
Fietsen met een e-bike is geen "opgave" voor de niet fietser en dat maakt het een valabel alternatief voor de auto voor korte verplaatsingen, ook in minder gunstige weersomstandigheden.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16141
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Voor 1 km naar de bakker nam ik de auto terwijl ik tot voor een paar jaar 10000 km per jaar voor het plezier met de racefiets reed.Jans schreef: ↑22 mei 2024 12:04Daar zit waarschijnlijk het grote verschil. Wij gebruiken de auto alleen voor grotere afstanden, laten we zeggen boven de 15km of als er iets groots mee moet. En dat is altijd zo geweest.Lcsmet schreef: ↑22 mei 2024 11:21 Ik en mijn echtgenote hebben beide een e-bike.
Waar we vroeger voor bijna elke verplaatsing de auto namen nemen we nu al eens meer de fiets.
Gewoon 5 km wind tegen naar huis fietsen na een etentje is nu geen opgave meer, vroeger zouden wij altijd de auto nemen.
Fietsen met een e-bike is geen "opgave" voor de niet fietser en dat maakt het een valabel alternatief voor de auto voor korte verplaatsingen, ook in minder gunstige weersomstandigheden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Zoals ik al zei, dat heb ik nooit gedaan en de rest van het gezin ook niet. Mijn idee als je op de racefiets kunt, kun je ook wel 10km op een "gewone" fiets. Maar daar zullen we over verschillen van mening. Moet ik wel zeggen dat ik altijd een goede stadsfiets heb gehad, en vorig jaar nog, met een beetje moeite, een fijne nieuwe stadsfiets heb gekocht. Zonder elektriek.Lcsmet schreef: ↑22 mei 2024 15:25Voor 1 km naar de bakker nam ik de auto terwijl ik tot voor een paar jaar 10000 km per jaar voor het plezier met de racefiets reed.Jans schreef: ↑22 mei 2024 12:04Daar zit waarschijnlijk het grote verschil. Wij gebruiken de auto alleen voor grotere afstanden, laten we zeggen boven de 15km of als er iets groots mee moet. En dat is altijd zo geweest.Lcsmet schreef: ↑22 mei 2024 11:21 Ik en mijn echtgenote hebben beide een e-bike.
Waar we vroeger voor bijna elke verplaatsing de auto namen nemen we nu al eens meer de fiets.
Gewoon 5 km wind tegen naar huis fietsen na een etentje is nu geen opgave meer, vroeger zouden wij altijd de auto nemen.
Fietsen met een e-bike is geen "opgave" voor de niet fietser en dat maakt het een valabel alternatief voor de auto voor korte verplaatsingen, ook in minder gunstige weersomstandigheden.