Ik zet niks weg. Rustig aan.
Sensa
Ik snap niet waarom je die Sensa Giulia Supremo, nu wil vergelijken met een Koga?Basv.L. schreef: ↑06 dec 2023 09:58Sensa blijft toch een fietsenbedrijf wat zijn frames ergens anders koopt en zelf spuit. De meeste merken laten de frames in Azië maken, en terecht. Maar het verschil zit hem erin dat Sensa zelf niks ontwikkeld waar de meeste andere fabrikanten dat wel doen.
Vroeger waren ze vaak scherp geprijsd, maar dat vind ik tegenwoordig ook wel meevallen. De Sensa waar we het nu over hebben met Dura Ace vind ik schappelijk geprijsd maar dat zijn ze ook niet altijd meer.
Sterker nog een Sensa Guilia Evo integrale is duurder dan een Koga kinsei, beide met Ultegra DI2 en eigen merk wielsets. Alleen die van Koga zijn van Carbon met Formula naven, die van Sensa van Aluminium.
Daarnaast wat betreft de wielen, deze zijn rond de 1675 gram om daar nog even 400 gram af te schaven wordt moeilijk, dan zou je namelijk op een wielset van 1275 gram uitkomen. Dan kom je bij het serieus dure spul uit.
Omdat het allebei aerofietsen zijn in om en nabij dezelfde prijsklasse, en ik een punt probeerde te maken dat Sensa niet altijd meer schappelijk geprijsd is.Kiekeboe schreef: ↑06 dec 2023 11:24Ik snap niet waarom je die Sensa Giulia Supremo, nu wil vergelijken met een Koga?Basv.L. schreef: ↑06 dec 2023 09:58Sensa blijft toch een fietsenbedrijf wat zijn frames ergens anders koopt en zelf spuit. De meeste merken laten de frames in Azië maken, en terecht. Maar het verschil zit hem erin dat Sensa zelf niks ontwikkeld waar de meeste andere fabrikanten dat wel doen.
Vroeger waren ze vaak scherp geprijsd, maar dat vind ik tegenwoordig ook wel meevallen. De Sensa waar we het nu over hebben met Dura Ace vind ik schappelijk geprijsd maar dat zijn ze ook niet altijd meer.
Sterker nog een Sensa Guilia Evo integrale is duurder dan een Koga kinsei, beide met Ultegra DI2 en eigen merk wielsets. Alleen die van Koga zijn van Carbon met Formula naven, die van Sensa van Aluminium.
Daarnaast wat betreft de wielen, deze zijn rond de 1675 gram om daar nog even 400 gram af te schaven wordt moeilijk, dan zou je namelijk op een wielset van 1275 gram uitkomen. Dan kom je bij het serieus dure spul uit.
Daarnaast vergeleek ik de evo, niet de supremo.
Sensa 15% korting en ruime keuze in afmontage,noem mij een merk op met dezelfde mogelijkheid.Basv.L. schreef: ↑06 dec 2023 11:26Omdat het allebei aerofietsen zijn in om en nabij dezelfde prijsklasse, en ik een punt probeerde te maken dat Sensa niet altijd meer schappelijk geprijsd is.Kiekeboe schreef: ↑06 dec 2023 11:24Ik snap niet waarom je die Sensa Giulia Supremo, nu wil vergelijken met een Koga?Basv.L. schreef: ↑06 dec 2023 09:58
Sensa blijft toch een fietsenbedrijf wat zijn frames ergens anders koopt en zelf spuit. De meeste merken laten de frames in Azië maken, en terecht. Maar het verschil zit hem erin dat Sensa zelf niks ontwikkeld waar de meeste andere fabrikanten dat wel doen.
Vroeger waren ze vaak scherp geprijsd, maar dat vind ik tegenwoordig ook wel meevallen. De Sensa waar we het nu over hebben met Dura Ace vind ik schappelijk geprijsd maar dat zijn ze ook niet altijd meer.
Sterker nog een Sensa Guilia Evo integrale is duurder dan een Koga kinsei, beide met Ultegra DI2 en eigen merk wielsets. Alleen die van Koga zijn van Carbon met Formula naven, die van Sensa van Aluminium.
Daarnaast wat betreft de wielen, deze zijn rond de 1675 gram om daar nog even 400 gram af te schaven wordt moeilijk, dan zou je namelijk op een wielset van 1275 gram uitkomen. Dan kom je bij het serieus dure spul uit.
Daarnaast vergeleek ik de evo, niet de supremo.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Als je Chinese velgen en laaggewicht naven (Carbon-Ti bvb, Extralite) combineert en ze hier lokaal laat inspaken, kom je niet ver boven 1k uit. Dat bedrag ligt in mijn optiek volledig in lijn met het totaalbedrag wat al aan de fiets is uitgegeven. En die wielen zullen het gevoel op de fiets transformeren tov de huidige wielen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik heb eenzelfde set als Nijkie hangen, 1360gr. Die komen straks in de BMC...
Ik begrijp Bas.L. wel een beetje, Sensa is ooit toegevoegd aan de merken Target (voor de instapper), Intersens ( voor de wat rijkere types) en daarna Sensa voor de race en MTB met dus een hoog china gehalte.
Langzamerhand is Sensa echter wel omhoog gekomen en wordt niet meer geassocieerd met die andere 2 merken, echter prijstechnisch zijn ze wat goedkoper dan de gevestigde merken, kwalitatief is er niks mis mee.
Ik begrijp Bas.L. wel een beetje, Sensa is ooit toegevoegd aan de merken Target (voor de instapper), Intersens ( voor de wat rijkere types) en daarna Sensa voor de race en MTB met dus een hoog china gehalte.
Langzamerhand is Sensa echter wel omhoog gekomen en wordt niet meer geassocieerd met die andere 2 merken, echter prijstechnisch zijn ze wat goedkoper dan de gevestigde merken, kwalitatief is er niks mis mee.
Inderdaad, kwalitatief is het prima spul, ik heb ook nooit anders beweerd. Alleen op het gebied van techniek komen ze ook niet mee met merken als Specialized, Cannondale of Trek, vandaar mijn eerste opmerking over het gewicht.scottpch schreef: ↑06 dec 2023 12:57 Ik heb eenzelfde set als Nijkie hangen, 1360gr. Die komen straks in de BMC...
Ik begrijp Bas.L. wel een beetje, Sensa is ooit toegevoegd aan de merken Target (voor de instapper), Intersens ( voor de wat rijkere types) en daarna Sensa voor de race en MTB met dus een hoog china gehalte.
Langzamerhand is Sensa echter wel omhoog gekomen en wordt niet meer geassocieerd met die andere 2 merken, echter prijstechnisch zijn ze wat goedkoper dan de gevestigde merken, kwalitatief is er niks mis mee.
Cannondale heb ik ook6% staat het achterwiel zogenaamd uit het midden en waarom?nuttuloze feature.Sensa geen exotische zadelpennen etc.Maar we begrijpen elkaars punt.Basv.L. schreef: ↑06 dec 2023 13:17Inderdaad, kwalitatief is het prima spul, ik heb ook nooit anders beweerd. Alleen op het gebied van techniek komen ze ook niet mee met merken als Specialized, Cannondale of Trek, vandaar mijn eerste opmerking over het gewicht.scottpch schreef: ↑06 dec 2023 12:57 Ik heb eenzelfde set als Nijkie hangen, 1360gr. Die komen straks in de BMC...
Ik begrijp Bas.L. wel een beetje, Sensa is ooit toegevoegd aan de merken Target (voor de instapper), Intersens ( voor de wat rijkere types) en daarna Sensa voor de race en MTB met dus een hoog china gehalte.
Langzamerhand is Sensa echter wel omhoog gekomen en wordt niet meer geassocieerd met die andere 2 merken, echter prijstechnisch zijn ze wat goedkoper dan de gevestigde merken, kwalitatief is er niks mis mee.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik heb de nodige Cannondale's gehad, dus ken de problemen, Specifieke stuurpennen voor de vorige generaties lefty vorken, Derailleurpatten met te weinig vlees bij de Systemsix, dunne balhoofdlager randjes. Waardeloos SI systeem voor de druk op het balhoofd wat elke keer los trilt. Maar als ze werken zijn het over het algemeen zeer fijne fietsen.