Sensa
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5613
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Deze is ook helemaal niet verkeerd!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Sensa blijft toch een fietsenbedrijf wat zijn frames ergens anders koopt en zelf spuit. De meeste merken laten de frames in Azië maken, en terecht. Maar het verschil zit hem erin dat Sensa zelf niks ontwikkeld waar de meeste andere fabrikanten dat wel doen.
Vroeger waren ze vaak scherp geprijsd, maar dat vind ik tegenwoordig ook wel meevallen. De Sensa waar we het nu over hebben met Dura Ace vind ik schappelijk geprijsd maar dat zijn ze ook niet altijd meer.
Sterker nog een Sensa Guilia Evo integrale is duurder dan een Koga kinsei, beide met Ultegra DI2 en eigen merk wielsets. Alleen die van Koga zijn van Carbon met Formula naven, die van Sensa van Aluminium.
Daarnaast wat betreft de wielen, deze zijn rond de 1675 gram om daar nog even 400 gram af te schaven wordt moeilijk, dan zou je namelijk op een wielset van 1275 gram uitkomen. Dan kom je bij het serieus dure spul uit.
Hoezo ontwikkeld Sensa niets zelf? Is dat zo?
Tussen zelf in huis ontwikkelen of in opdracht laten ontwikkelen zit m.i. niet veel verschil tussen.
Maar ik weet niet welke situatie bij Sensa van toepassing is. Of zijn dit "open mould" frames?
Tussen zelf in huis ontwikkelen of in opdracht laten ontwikkelen zit m.i. niet veel verschil tussen.
Maar ik weet niet welke situatie bij Sensa van toepassing is. Of zijn dit "open mould" frames?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Sensa maakt tegenwoordig prachtige fietsen. Persoonlijk mooier dan de Koga die momenteel gevoerd wordt ( imho ). Qua gewicht is een 7,8 tot 8,2 kg met die afmontage prima. Zeker als het rijklaar gewicht is met pedalen en bidonhouders.
Mijn zoon zijn Scott Foil is zelfs 8,0kg met 50mm Carbon wielen en Ultegra afmontage. Wil je echt veel lichter, dan wordt het ook exclusiever, echter een set lichtere wielen brengt het gewicht zo 400- 500 gram omlaag met een lichtere cassette. Een Spec fiets met Ultegra weegt rijklaar ook wel een 7,5 -8,0 kg denk ik - alleen kost ie 3K€ meer dan de Sensa.
Long time ago heb ik zelfs 2x een Sensa Pordoi ATB gehad. Prima Carbon frame en erg stevig, zeker voor die prijs. Heerlijk veel mee gereden in Broabant en omstreken… tot dat m’n rug zei ; koop toch een fully.
Mijn zoon zijn Scott Foil is zelfs 8,0kg met 50mm Carbon wielen en Ultegra afmontage. Wil je echt veel lichter, dan wordt het ook exclusiever, echter een set lichtere wielen brengt het gewicht zo 400- 500 gram omlaag met een lichtere cassette. Een Spec fiets met Ultegra weegt rijklaar ook wel een 7,5 -8,0 kg denk ik - alleen kost ie 3K€ meer dan de Sensa.
Long time ago heb ik zelfs 2x een Sensa Pordoi ATB gehad. Prima Carbon frame en erg stevig, zeker voor die prijs. Heerlijk veel mee gereden in Broabant en omstreken… tot dat m’n rug zei ; koop toch een fully.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless