Beetje "braafste jongetje van de klas" gedoe.
Ik heb het ook gehad. Vreemde schade aan een velg, via de schade/diefstal verzekering van mijn fiets de reparatie laten betalen. Pas toen ik het herstelde wiel weer terug had ontdekte ik wat de oorzaak van de schade was. Typisch gevalletje eigen schuld, niet goed opgelet om huis (op eigen terrein). Heb ik nu de verzekering opgelicht? Ik heb geen reden gegeven bij de opgave, dat wist ik toen nog niet. Maar schade aan de fiets is gedekt, en ik heb het zelf veroorzaakt. Dan maakt het naar mijn inzicht niet uit of ik 10km van huis een wiel kapot rijd door een gat in de weg, of dat er in/om huis een hark tegenaan valt. Beide is mijn schuld, had ik maar niet die route moeten kiezen cq had ik de hark maar moeten opruimen.
Terug on-topic: Ik zou DeRosa contact opnemen hoe verder te gaan. Denk dat ze niet zitten te wachten op een rekening van een externe lakker....is altijd duurder dan het frame mee te laten lopen in een eigen batch frames die gelakt worden. Een extra kost hun niet veel. En als ze het aan een ander moeten vergoeden is het vele malen duurder dan zelf doen.
Ik zou zelf elk bod van DeRosa accepteren en alle schade in Nederland laten oplossen. Verzekering de frame schade laten betalen en contact opnemen met de reparateur over de lakbeurt. Met prijzen tussen €250 en €750 voor het overspuiten van een frame zou ik proberen een mooie afspraak te maken met de carbon reparateur. Fiets is er toch en de reparatie moet toch herlakt worden. Het kan de wereld niet kosten om de rest ook mee te nemen als ze toch bezig zijn.
Vanwege gemak door het zelf kunnen brengen van de fiets (cq verzending binnen NL) en een redelijke zichtbare einddatum, zou ik de route via DeRosa laten varen. Als ze nog iets willen bijdragen dan is dat leuk, maar het kan bij de carbonreparateur de wereld niet kosten om ook het frame te herlakken.
Advies over framebreuk carbon en lakbeurt.
dankje hier heb ik wat aan!! Ik wil inderdaad het frame laten repareren buiten de Rosa. Zij hadden ook voor de breuk toegezegd opnieuw te lakken vanwege overmatige lakschade en hoop dat ze dit alsnog doen.Ramon73 schreef: ↑22 okt 2023 16:43 Beetje "braafste jongetje van de klas" gedoe.
Ik heb het ook gehad. Vreemde schade aan een velg, via de schade/diefstal verzekering van mijn fiets de reparatie laten betalen. Pas toen ik het herstelde wiel weer terug had ontdekte ik wat de oorzaak van de schade was. Typisch gevalletje eigen schuld, niet goed opgelet om huis (op eigen terrein). Heb ik nu de verzekering opgelicht? Ik heb geen reden gegeven bij de opgave, dat wist ik toen nog niet. Maar schade aan de fiets is gedekt, en ik heb het zelf veroorzaakt. Dan maakt het naar mijn inzicht niet uit of ik 10km van huis een wiel kapot rijd door een gat in de weg, of dat er in/om huis een hark tegenaan valt. Beide is mijn schuld, had ik maar niet die route moeten kiezen cq had ik de hark maar moeten opruimen.
Terug on-topic: Ik zou DeRosa contact opnemen hoe verder te gaan. Denk dat ze niet zitten te wachten op een rekening van een externe lakker....is altijd duurder dan het frame mee te laten lopen in een eigen batch frames die gelakt worden. Een extra kost hun niet veel. En als ze het aan een ander moeten vergoeden is het vele malen duurder dan zelf doen.
Ik zou zelf elk bod van DeRosa accepteren en alle schade in Nederland laten oplossen. Verzekering de frame schade laten betalen en contact opnemen met de reparateur over de lakbeurt. Met prijzen tussen €250 en €750 voor het overspuiten van een frame zou ik proberen een mooie afspraak te maken met de carbon reparateur. Fiets is er toch en de reparatie moet toch herlakt worden. Het kan de wereld niet kosten om de rest ook mee te nemen als ze toch bezig zijn.
Vanwege gemak door het zelf kunnen brengen van de fiets (cq verzending binnen NL) en een redelijke zichtbare einddatum, zou ik de route via DeRosa laten varen. Als ze nog iets willen bijdragen dan is dat leuk, maar het kan bij de carbonreparateur de wereld niet kosten om ook het frame te herlakken.
Vorige week even bij UC langs geweest. Spuiten is €850, carbonreparatie €150 (beide nog ex 9% BTW)..... Naast dat ik dat wel redelijk aan de prijs vind kreeg ik niet een heel warm gevoel bij de service. Een ontwerp maken is niet standaard, betaal je ook weer extra voor. Een of twee kleuren kon wel voor 850, als het complexer wordt ging de prijs ook weer omhoog.Ramon73 schreef: ↑22 okt 2023 16:43 Met prijzen tussen €250 en €750 voor het overspuiten van een frame zou ik proberen een mooie afspraak te maken met de carbon reparateur. Fiets is er toch en de reparatie moet toch herlakt worden. Het kan de wereld niet kosten om de rest ook mee te nemen als ze toch bezig zijn.
Ik vraag me af hoe je dan tot een defitief ontwerp en prijs komt. Het was niet dat ze ff met je gingen zitten en een paar opties lieten zien. Na 5 minuten stond ik ook weer buiten.
UC is niet de enige carbon reparateur. Er zijn er meer dan genoeg, maar slechts weinig met een prijslijst.Joseba schreef: ↑23 okt 2023 16:34Vorige week even bij UC langs geweest. Spuiten is €850, carbonreparatie €150 (beide nog ex 9% BTW)..... Naast dat ik dat wel redelijk aan de prijs vind kreeg ik niet een heel warm gevoel bij de service. Een ontwerp maken is niet standaard, betaal je ook weer extra voor. Een of twee kleuren kon wel voor 850, als het complexer wordt ging de prijs ook weer omhoog.Ramon73 schreef: ↑22 okt 2023 16:43 Met prijzen tussen €250 en €750 voor het overspuiten van een frame zou ik proberen een mooie afspraak te maken met de carbon reparateur. Fiets is er toch en de reparatie moet toch herlakt worden. Het kan de wereld niet kosten om de rest ook mee te nemen als ze toch bezig zijn.
Ik vraag me af hoe je dan tot een defitief ontwerp en prijs komt. Het was niet dat ze ff met je gingen zitten en een paar opties lieten zien. Na 5 minuten stond ik ook weer buiten.
Hier met prijzen: https://www.carbonreparatiepv.nl/prijslijst/ doet helaas niet lakken.
Overspuiten vind je meer prijzen:
https://www.bemelmanbikesport.nl/bikepa ... 0op%20gaat.
https://becabikespray.nl/prijs-fiets-spuiten/
https://www.cyclepaint.nl/prijzen
https://autoschadederijp.nl/overspuiten ... erspuiten/ vanaf €250
Nu is het nog maar de vraag waar die €850 van UC op gebaseerd is. Inclusief de- en montage? Hoeveel kleuren, en welke stickers? Als het om 1 kleur gaat met eenvoudige stickers dan is dat wel duur idd.
Dogma F
Fietsverzekeringen bestaan omdat er winst op gemaakt wordt. Die enkele pechvogel is gewoon meegerekend in die winst. Die premie betaal je met zijn allen omdat jullie te dure fietsen hebben en het risico daarom te groot achten als er iets mocht gebeuren

Campagnolo Ultra Dork
Ik had het niet over een fietsverzekering. Bij een fietsverzekering is het logisch dat je je schade claimt.
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
UC hoor ik enkel en alleen positieve berichten over, laatst ook wat prositieve berichten gehoord over BCP.
Ach, ik zeg ook maar wat
En bij een gewone verzekering niet?NuitKor schreef: ↑24 okt 2023 07:28Ik had het niet over een fietsverzekering. Bij een fietsverzekering is het logisch dat je je schade claimt.

-
- Forum-lid
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20
Bij BCP in s Gravenzande kun je heel goed en betaalbaar je fiets laten repareren en spuiten, willen ook heel graag met meedenken over een nieuw design. Heb zelf al een paar gebruik gemaakt van hun diensten en echt top kwaliteit.