Advies over framebreuk carbon en lakbeurt.
Dag allen! Ik heb een vervelende kwestie waar ik graag advies over wil. 3 jaar geleden heb ik een Rosa Idol gekocht, waar ik erg blij mee ben. Echter was er al snel duidelijk dat er een probleem met de lak was waardoor er snel lakschade zichtbaar was. Hier heb ik vanuit de Rosa een gratis lakbeurt voor aangeboden gekregen welke ik dit najaar kon laten uitvoeren. De fiets moet daarvoor terug naar Italië. Complicerend is echter dat de fiets deze week in mijn tuin is omgevallen en tegen een tuinmeubel is aangekomen waardoor er een scheurtje in het frame zit. Dit kan ik mogelijk wel oplossen met de verzekering qua aansprakelijkheid maar de vraag is of de Rosa nu nog de lakbeurt zonder kosten uitvoert of kan uitvoeren door de beschadiging. De fiets staat nu bij de fietswinkel en die gaan overleg hebben met de Rosa, maar ik was benieuwd of er ook vanuit dit forum advies kan worden gegeven wat te doen. Een nare samenloop van omstandigheden waarvan ik hoop dat het goed op te lossen is. Tips zijn welkom.
- thestudent
- Forum-lid HC
Vraag vriendelijk of ze de lakbeurt bij hun kunnen omzetten in een kleine tegemoetkoming bij voor de lakbeurt in Nederland. Hele bedrag haal je er dan vast niet uit, maar misschien willen ze een tegemoetkoming doen. Frame op en neer sturen zou ik niet eens zien zitten. Kost tijd, veel verzendkosten en dan ben je die fiets zomaar twee maanden kwijt als je pecht hebt.
En dan gewoon naar Unlimited colours brengen ( of iets anders ).
En dan gewoon naar Unlimited colours brengen ( of iets anders ).
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
twee maanden ls je geluk hebt, het kan zomaar een half jaar worden, heeft een fietsvriend van mij voorgehad.thestudent schreef: ↑21 okt 2023 14:30 ....... dan ben je die fiets zomaar twee maanden kwijt als je pecht hebt.
.........
Verder is je suggestie over hier lakken nog zo gek niet, vragen kan altijd.
Alhoewel de tegemoetkoming wel eens serieus zou kunnen tegenvallen, dan weet je direct wat een lakking, aan "de fabriek" zelf, maar kost.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Er bestaan betonnen tuinmeubelen, @BertL 
Dank voor de reacties! Ik vind het met het oog op de winter niet echt een probleem dat ik 'm kwijt ben voor de lakbeurt. Maar ik vraag me meer af hoe de combinatie herstellen scheur en nieuwe lak voor hele fiets aan te pakken is. Tips daarover?
Ligt er natuurlijk ook aan welke verzekering Jhaenen88 heeft. En hij betaalt daar natuurlijk ook verzekerings premie voor.
Ik viel 4 weken na het afsluiten van m'n fietsverzekering, en alhoewel ik gelukkig geen schade aan de fiets had, was mijn kleding wel behoorlijk stuk. Volgens de voorwaarden viel die ook onder de verzekering, dus die opgegeven. En dat werd gewoon uitbetaald. Nu was die val ook gewoon een stomme fout van mezelf, en kon ik daar niemand anders de schuld van geven, maar ik voelde me niet bezwaard om dit aan de verzekering op te geven. Daarvoor sluit je die verzekering juist af. Je hoopt dat je hem nooit nodig hebt, maar is wel prettig als je hem hebt mocht je hem onverhoopt wel nodig hebben...
Ik viel 4 weken na het afsluiten van m'n fietsverzekering, en alhoewel ik gelukkig geen schade aan de fiets had, was mijn kleding wel behoorlijk stuk. Volgens de voorwaarden viel die ook onder de verzekering, dus die opgegeven. En dat werd gewoon uitbetaald. Nu was die val ook gewoon een stomme fout van mezelf, en kon ik daar niemand anders de schuld van geven, maar ik voelde me niet bezwaard om dit aan de verzekering op te geven. Daarvoor sluit je die verzekering juist af. Je hoopt dat je hem nooit nodig hebt, maar is wel prettig als je hem hebt mocht je hem onverhoopt wel nodig hebben...
Het hangt er vanaf wat voor verzekering je hebt om te beoordelen of je daar premie voor betaald. Als jij een fietsverzekering hebt, dan is het logisch dat je het claimt omdat je daar idd je premie voor betaald. Als je de fiets zelf laat vallen tegen je tuintafel en daarvoor je aansprakelijkheidsverzekering inzet en aangeeft dat iemand van je familie het heeft gedaan, is het een ander verhaal.
Ik zeg niet dat daar hier sprake van is, maar het gebeurd meer dan je denkt.