Let wel dat je in Oostenrijk de wettelijke bedenktijd voor aankopen via het net in acht moet nemen. Dus binnen 14 dagen voor vertrek kun je geen digitaal vignet meer aanschaffen. Tenminste, het kan wel maar geldig is ie niet zover ik weet. Dus koop ik gewoon een sticker bij een van de laatste tankstations voor de grens.wasbeer2006 schreef: ↑03 sep 2023 13:18 In Oostenrijk, kon je vooraf wel het tolvignet digitaal aanvragen, hoefde er ook geen sticker op je voorruit.
Zelf nog wel stickers en na 10 dagen vergeten de volgende erop de plakken. (na 8 weken nog geen boete gezien)
Het grote auto-topic
Ride bikes, not tanks!
Dat digitaal aankopen vind ik briljant, geen stickers hoeven plakken. Idd wel zorgen dat je ze op tijd online koopt. Aan de andere kant wel weer jammer dat je op sommige plekken dan nog eens extra tol moet betalenwasbeer2006 schreef: ↑03 sep 2023 13:18 In Oostenrijk, kon je vooraf wel het tolvignet digitaal aanvragen, hoefde er ook geen sticker op je voorruit.
Zelf nog wel stickers en na 10 dagen vergeten de volgende erop de plakken. (na 8 weken nog geen boete gezien)
Time is on my site.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Waarom uberhaupt een milieuvignet?
Voor mij mag ieder voorstel besproken worden maar echt geen EU-geregeld vignet waar de EU ook nog eens haar deel van moet hebben.
We hebben al meer dan belastingen allerhande, gemeentelijk, provinciaal, gewestelijk en federaal, genoeg dat er echt geen Europese belasting bovenop moet komen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Nou inderdaad, je hebt al afgerekend bij aanschaf en meestal is een vervuilende auto minder zuinig en dus betaal je al meer.
Parkeergeld en accijns moet je het gewoon mee kunnen reguleren
Parkeergeld en accijns moet je het gewoon mee kunnen reguleren
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jullie denken weer veel te praktisch.
Er moet iets groots en ingewikkelds worden opgetuigd (AKA rekeningrijden).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dat dan weer vooral betaald moet worden door mensen die gaan werken met de auto.daniel1975 schreef: ↑04 sep 2023 20:20 Jullie denken weer veel te praktisch.
Rekeningrijden maakt dat het op den duur echt voordeliger wordt om niet meer te gaan werken en het met een vervangend inkomen te doen.
Want dan heb je ook nog eens recht op allerlei tegemoetkomingen, toeslagen en andere kortingen op je energie-, huur factuur.
Maar dat is weer een ander topic.
Nothing to defend
Nothing to defend
- Enzzo
- Forum-lid HC
Rekening rijden lijkt mij een vrij faire oplossing met als aantekening dat het openbaar vervoer dan wel een echt alternatief is qua keuze.
Dat is op dit moment echt nog niet zo in Nederland en van mijn ervaringen in België met openbaar vervoer al evenmin!
Betalen voor wat je gebruikt vind ik een hele eerlijke optie. Rekening rijden indien goed opgezet is daar een goeie oplossing voor.
Het gevaar is inderdaad dat de rekening te veel wordt neergelegd bij mensen die bijvoorbeeld werken in de ambulante zorg. Daar zou dan een compensatie regeling voor moeten komen vind ik.
Dat is op dit moment echt nog niet zo in Nederland en van mijn ervaringen in België met openbaar vervoer al evenmin!
Betalen voor wat je gebruikt vind ik een hele eerlijke optie. Rekening rijden indien goed opgezet is daar een goeie oplossing voor.
Het gevaar is inderdaad dat de rekening te veel wordt neergelegd bij mensen die bijvoorbeeld werken in de ambulante zorg. Daar zou dan een compensatie regeling voor moeten komen vind ik.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik heb iets tegen allerhande al dan niet vermomde belastingen.
Maar ik heb nog een grotere afkeer tegen allerhande, al dan niet selectieve, compensaties subsidies of hoe je het wil noemen.
Nothing to defend
Nothing to defend
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ja maar je zal ook dan een nog grotere afkeer hebben van een oneerlijke verdeling van de kosten voor het rekening rijden toch?
Het is gewoon een heel lastig onderwerp om goed uit te voeren. De vervuiler betaalt is wat mij betreft een goed uitgangspunt, overdreven complexe regelgeving is dan weer juist niet wenselijk. Lastig hoor!
Maar dat gedoe met die vignetten werkt nu ook niet.
Het is gewoon een heel lastig onderwerp om goed uit te voeren. De vervuiler betaalt is wat mij betreft een goed uitgangspunt, overdreven complexe regelgeving is dan weer juist niet wenselijk. Lastig hoor!
Maar dat gedoe met die vignetten werkt nu ook niet.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dus iedereen buiten de Randstad mag extra gaan betalen voor de auto? Want geen fatsoenlijke alternatieven, veel voorzieningen op afstand.
Voorbeeld waar ik ben opgegroeid. Zierikzee heeft een (ook al afgenomen) centrumfunctie. OV is matig/slecht en duurt lang want stopt bij alle haltes. Moeten de inwoners van Schouwen-Duiveland dan maar allemaal extra km-heffing aftikken?
En zo zie alles buiten de Randstad er uit!!
Voorbeeld waar ik ben opgegroeid. Zierikzee heeft een (ook al afgenomen) centrumfunctie. OV is matig/slecht en duurt lang want stopt bij alle haltes. Moeten de inwoners van Schouwen-Duiveland dan maar allemaal extra km-heffing aftikken?
En zo zie alles buiten de Randstad er uit!!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Enzzo
- Forum-lid HC
zoals ik al schreef: met als aantekening dat het openbaar vervoer dan wel een echt alternatief is qua keuze.