Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote auto-topic

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 02 sep 2023 16:44

Wat stelt dat vignet voor?
5 euro voor Duitsland, meer administratie kosten dan dat het opleverd.

Ik was hem vergeten, dan kan je hem weer nergens kopen, nou geen bon gehad en heel Stuttgart en Munchen doorgereden, dus dat werkt ook lekker ..... het is echt een kansloos al die vignetten. Duitsland heeft er nog 1, maar in italië wens ik je heel veel succes met het uitzoeken voor elke stad en of ze er een hebben.

pino
Forum-lid HC

pino 02 sep 2023 16:58

Dat die stink campers
geweerd worden.
Niet zijken maar reiden !

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 02 sep 2023 17:17

wasbeer2006 schreef: 02 sep 2023 16:44 Wat stelt dat vignet voor?

Ik was hem vergeten, dan kan je hem weer nergens kopen, nou geen bon gehad en heel Stuttgart en Munchen doorgereden, dus dat werkt ook lekker ..... het is echt een kansloos al die vignetten. Duitsland heeft er nog 1, maar in italië wens ik je heel veel succes met het uitzoeken voor elke stad en of ze er een hebben.
Misschien eens door de LEZ van Antwerpen rijden.
Vignet voor een gewone personenwagen kostvoor één maand 50 Euro en een jaar kost 365 Euro.
Even riskeren om niet te betalen, de camera's registreren en de boete volgt automatisch
Eerste keer 150 Euro
Herhaling tot 350 Euro
En hoeveel parkeren bovengronds in de binnenstad kost, kan je hier vinden https://www.antwerpen.be/info/5c518a757 ... ertarieven
I know myself like no one else
Nothing to defend

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 02 sep 2023 18:58

pino schreef: 02 sep 2023 16:58 Dat die stink campers
geweerd worden.
Ik ben het meteen 100% met je eens. Goed punt :like:

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 02 sep 2023 19:01

Lcsmet schreef: 02 sep 2023 17:17

Misschien eens door de LEZ van Antwerpen rijden.
Vignet voor een gewone personenwagen kostvoor één maand 50 Euro en een jaar kost 365 Euro.
Even riskeren om niet te betalen, de camera's registreren en de boete volgt automatisch
Eerste keer 150 Euro
Herhaling tot 350 Euro
En hoeveel parkeren bovengronds in de binnenstad kost, kan je hier vinden https://www.antwerpen.be/info/5c518a757 ... ertarieven
parkeren is vast niet duurder dan in Rotterdam bv :-) maar ik heb niet gekeken....
EDIT, nu wel gekeken, normale NL prijzen, Amsterdam uitgesloten dat is duurder.

Van Antwerpen wist ik het dus ook niet, zou er zo doorheen rijden. Maar dat is toch ook niet te doen, als ik bedenk ergens heen te gaan moet ik eerst kijken hoeveel vignetten ik moet hebben, miljeu, tol.

In Italie heb je steden waar je het nog niet eens online kan regelen. In het noorden zitten er een paar.
Duitsland is uiteraard iets georganiseerder.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 02 sep 2023 19:53

Italië is echt een ramp ja!! Je moet bellen om je aan te melden maar dat kan alleen met een Italiaans nummer. Dan krijg je alsnog een soort boete binnen na een jaar.
Laat je weten dat de temijn verstreken is komt er nog een Nederlands incasso bureau overheen. Echt zoooo crimineel dat systeem daar!! Gewoon negeren en lekker rijden daar!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 sep 2023 21:15

Dit is nu echt zoiets dat simpel Europees te regelen is met een sticker gekoppeld aan de euronorm of kentekendatabase. Helaas wil ieder land en iedere gemeente het als melkkoe inzetten. En dan vinden ze het gek dat het vertrouwen in de politiek daalt.
Campagnolo Ultra Dork

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 03 sep 2023 08:59

Duits vignet is juist geen melkkoe. Zuiver milieu want alleen administratiekosten. Dikke plus voor oosterburen die daar inderdaad wel n uitzondering op lijken te vormen.
Tol en milieuvignetten zou typisch iets europees moeten zijn inderdaad. Maar ja in Europa kunnen ze alleen maar presentielijsten tekenen. ;-)

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 03 sep 2023 10:37

Frans milieuvignet € 4,61 , Duits milieuvignet € 14,95. Wie van de twee is de kleinste melkkoe? Maar eens met de andere criticasters, waarom geen vignet geldig voor de hele EU. Zo lang ieder land, iedere provincie (departement/regio/...), iedere gemeente zijn eigen regeltjes mag opstellen loop je het risico dat straks je autoruit zo vol zit met vignetten dat je niet meer kan autorijden (doel bereikt, zouden sommigen dan zeggen).
Time is on my site.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 sep 2023 12:06

Sowiso is die wirwar aan regels en prestigegedoe van de lokale burgemeesters waardeloos.
Ik durf geen diesel meer te kopen, kwestie van tijd voordat je sommige steden ook met een moderne diesel niet meer in mag.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 03 sep 2023 13:09

Slowracer schreef: 03 sep 2023 10:37 Frans milieuvignet € 4,61 , Duits milieuvignet € 14,95. Wie van de twee is de kleinste melkkoe? Maar eens met de andere criticasters, waarom geen vignet geldig voor de hele EU. Zo lang ieder land, iedere provincie (departement/regio/...), iedere gemeente zijn eigen regeltjes mag opstellen loop je het risico dat straks je autoruit zo vol zit met vignetten dat je niet meer kan autorijden (doel bereikt, zouden sommigen dan zeggen).
Frankrijk dan ook prima. Als dat landelijk is en voor 1 autoleven (zoals in D)

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 03 sep 2023 13:18

daniel1975 schreef: 03 sep 2023 12:06 Sowiso is die wirwar aan regels en prestigegedoe van de lokale burgemeesters waardeloos.
Ik durf geen diesel meer te kopen, kwestie van tijd voordat je sommige steden ook met een moderne diesel niet meer in mag.
Wist je dat het overwegen als strafbaar is :D
Terwijl de motoren mannen gewoon aangeven nu een schonere diesel te kunnen maken dan een benzine motor.........

Benzine ook ik zit ivm mijn mobiliteits vergoeding wel een te overgen iets van een jaar of 3 a 4 te kopen.
Maar je loopt inderdaad het risico als er weer een burgemeester een stickers wil op zijn proefwerk van Brussel je gewoon een stad niet inkomt.

In Oostenrijk, kon je vooraf wel het tolvignet digitaal aanvragen, hoefde er ook geen sticker op je voorruit.
Zelf nog wel stickers en na 10 dagen vergeten de volgende erop de plakken. (na 8 weken nog geen boete gezien)

Stop alles nou gewoon in je benzine accijns en per stad in je perkeergeld.
Dan houd je het nog een beetje overzichtelijk.

De limit was wel Monaco, daar heb ik 28 uur met mijn auto in de parkeergarage gestaan.
20 euro..... In NL had ik er 50 of 60 betaald. Maarja daar hebben ze geen geld nodig..... en betaal je gewoon de kosten

Plaats reactie