Vergelijken met renners in een andere periode, dan moet je eigenlijk ook verschil in niveau van de concurrentie meenemen. Dat zal in geval van Boonen of Gilbert niet veel verschillen met nu waar van Aert mee te maken heeft. Maar als je naar de jaren 60, 70, 80 gaat, dan zal de top altijd top zijn geweest, maar in de breedte het niveau lager. Dat zal zeker invloed hebben op koersvelopen en resultaten.lugosi schreef: ↑13 apr 2023 19:50 Vergelijk de renner in kwestie met andere Belgische renners met vergelijkbare capaciteiten en vergelijk hun palmares.
VanAert heeft meer mogelijkheden dat Boonen, meer dan Gilbert, hij lijkt nog het best op een verbeterde versie van Roger. Alleen hadden al die mannen een palmares om u tegen te zeggen. Bij VanAert is dat nu al niet meer mogelijk.
Is dat een waardige keuze van VanAert om zijn carriere zo aan te pakken? Uiteraard. Het is zijn recht, hij is de enige die die keuze kan maken.
Het is anderzijds ook wel het recht van de anderen om zijn keuzes en de gevolgen ervan te vergelijken met die van andere renners en dan is het voor mijn part duidelijk; beschamend mager tot nu toe en ik zie niet meteen beterschap. Ook nu ligt zijn focus weer niet op Glasgow maar op knechten in de Tour. Hij denkt dat er geen einde komt aan het aantal kansen die je krijgt. Hij wordt 29.
Voor alle duidelijkheid; ik ben geen fan van VanAert ik bewonder wel zijn fysiek vermogen, en soms zijn aanvalslust. Maar dat is het dan wel. Hij mist de echte winnaarsmentaliteit, hij lijkt wel met een knechtenmentaliteit geboren.
Maar los daarvan.., jouw mening heb ik niet zoveel moeite mee (meer mogelijkheden dan Boonen en Gilbert... kan je best van mening over zijn). Palmares kan je mager vinden. Je kunt vinden dat hij keuzes maakt waarmee zijn talent niet ten volle tot zijn recht komt in resultaten (van specifieke wedstrijden).
Het stoort me alleen dat er bij jou altijd bewoording bij komt: "Beschamend mager" , "Verspilling van talent"
Behalve een mening is dat ook direct een waarde-oordeel. Of eigenlijk veroordelend.
Dat felle, harde, heb ik moeite mee. Naar mijn mening getuigd dat van weinig respect voor datgene wat een topsporter wél realiseert, en weinig respect voor de arbeid, opoffering en keuzes die iemand daarin maakt. Maar goed, ook dat is maar een mening van mijn kant