Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

gede
Forum-lid

gede 11 sep 2022 13:33

Bospaadje schreef: 11 sep 2022 12:32
gede schreef: 11 sep 2022 10:33
Bospaadje schreef: 11 sep 2022 10:01 Wout is in alles veel meer prof EN snapt spelletjes beter. Als hij erbij had gezet, leuke prestatie, jammer dat de concurrentie geblesseerd/uitvorm/andere doelen had; was de kans groot dat zijne majesteit niet eilde knechten op wk

Ga jij bepalen wie de beste prof is? Wat een lachertjes hier. Om het met de woorden van jullie Maarten Van Rossem te zeggen: dan ben je waarschijnlijk zelf een lul-de-behanger.

Hij wint heel dik de Vuelta. We hebben een nieuwe topper. Laat een stel hollanders maar lekker jaloers zijn. Gisteren hoorde ik De Cauwer: Ik heb ook wel heel veel over me heen gekregen. Veel uit Nederlandse hoek. Ik begrijp dat België-Nederlandgedoe niet. Ik dacht: 'Tiens, hier zeggen ze op het forum dat ik spoken zie als ik het daarover heb.
L0l de beganger, joh, pak je nivea crème-pje en trek je lekker terug met je adoratie voor je vriendje. Blijkbaar tast de adoratie je manieren aan. Heeft je voorbeeld en zijn manager ook sekectief last van
Hej 'joh' 🤣

Ik heb niet meer bewondering voor Evenepoel dan bvb. voor Pogacar of Bernal. Ik duid er enkel op dat sommigen hier op het forum ook vandaag nog geen positief woord uitgebracht krijgen. Sterker nog, er komen van die lulverhalen dat dit de slechtste grote ronde in 30 jaar was. Kom nou....

In elk geval. Vandaag is het toch een beetje feest voor de sport! Santé iedereen. 😀

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 11 sep 2022 13:53

SiO2 schreef: 11 sep 2022 11:08 Volgens mij was er genoeg concurrentie deze Vuelta, er zijn de afgelopen 20 jaar zeker wel grote rondes geweest met een veel zwakkere bezetting. Het enige dat echt jammer was voor de spanning de laatste week was het uitvallen van Roglic. Hij leek goed in vorm te komen en had het wellicht nog spannend kunnen maken. De rest is gewoon op waarde geklopt, denk ik. Daar kan ik dan toch alleen maar respect voor hebben. Knappe prestatie!

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe de WK-tactiek van de Belgen er nu uit gaat zien. WvA kopman en Remco knecht? Of starten met twee kopmannen en kijken hoe de koers loopt? Of Remco kopman en WvA knecht? Ik voorzien nog wel wat discussie. ;)
Simpel toch, Remco probeert van ver te vertrekken, Wout zit in een zetel. Simpeler kan toch niet?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

pino
Forum-lid HC

pino 11 sep 2022 13:56

SiO2 schreef: 11 sep 2022 12:36
Hollanders zijn mensen uit Noord- en Zuid-Holland en de rest van Nederland vindt het niet altijd leuk om Hollander genoemd te worden, want dat zijn ze niet. Het zijn Nederlanders, of anders Friezen, Groningers, Brabanders, Limburgers, Zeeuwen etc.
Volgens velen horen Utrecht en Zeeland historisch ook bij Holland.

Met supporters als gede is het niet raar dat de reputatie van RE naar de knoppen gaat.
Niet zijken maar reiden !

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 11 sep 2022 13:58

Klein_Verzet schreef: 11 sep 2022 12:35 Was Evenepoel werkelijk zo goed? Of, presteerden zijn concurrenten ondermaats? Om hier een antwoord op te kunnen geven, kan je namen noemen, scoreborden uit het verleden erbij halen, etc. Maar je kan een objectieve meetlat hanteren om de prestaties bergop te vergelijken met een virtuele renner die de menselijke limiet verbeeldt; dwz FTP van 6,4w/kg en vermogenscurve volgens Riegel.

Gedurende deze Vuelta zat Evenepoel bergop gemiddeld rond de 95% van deze virtuele renner. Kruijswijk deed dat in 2019 toen hij derde werd in de Tour ook. Bernal, Roglic, Vingegaard en Pogacar zitten enkele procentjes hoger.
Je moet enkel je tegenstanders verslaan , in welke conditie dan ook. De tegenstanders waren op papier heel sterk vertegenwoordigd. Als zij door de mand vallen is dat hun zaak.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gede
Forum-lid

gede 11 sep 2022 14:26

pino schreef: 11 sep 2022 13:56
SiO2 schreef: 11 sep 2022 12:36
Hollanders zijn mensen uit Noord- en Zuid-Holland en de rest van Nederland vindt het niet altijd leuk om Hollander genoemd te worden, want dat zijn ze niet. Het zijn Nederlanders, of anders Friezen, Groningers, Brabanders, Limburgers, Zeeuwen etc.
Volgens velen horen Utrecht en Zeeland historisch ook bij Holland.

Met supporters als gede is het niet raar dat de reputatie van RE naar de knoppen gaat.
Laat me niet :D :D

NoChain
Forum-lid

NoChain 11 sep 2022 17:12

fiedoo schreef: 11 sep 2022 10:25 Hesjedal, toch iets meer gewonnen dan je zou denken:
2002 Parijs-Mantes
Iedereen aan de kant, Hesjedal heeft in Frankrijk een beloftenkoers gewonnen :lol: :lol: :lol:. Toen je dat typte schoot je toch zelf in de lach mag ik hopen?

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 11 sep 2022 17:34

NoChain schreef: 11 sep 2022 17:12
fiedoo schreef: 11 sep 2022 10:25 Hesjedal, toch iets meer gewonnen dan je zou denken:
2002 Parijs-Mantes
Iedereen aan de kant, Hesjedal heeft in Frankrijk een beloftenkoers gewonnen :lol: :lol: :lol:. Toen je dat typte schoot je toch zelf in de lach mag ik hopen?
Gecopieerd dus, moest ik dat misschien deleten? 4 of 5 ritten in n grote ronde en eindzege giro, is dat niet voldoende misschien?

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 11 sep 2022 19:13

Jans schreef: 11 sep 2022 12:24 Gelukkig leest Gede niet wat er geschreven wordt. Ik heb het een aantal bladzijden al proberen uit te leggen. Of hij leest het niet, wat hij zelf ontkent, of hij skipt wat hem niet uitkomt.
Wat jullie niet begrijpen is dat veruit de meeste Vlamingen Nederlanders Hollanders noemen. Als je even buiten je eigen bubbeltje zou kunnen kijken en luisteren en lezen zou je dat weten en hoef je dáár alvast geen discussiepunt van te maken!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

SiO2
Forum-lid

SiO2 11 sep 2022 19:17

Enzzo schreef: 11 sep 2022 19:13
Jans schreef: 11 sep 2022 12:24 Gelukkig leest Gede niet wat er geschreven wordt. Ik heb het een aantal bladzijden al proberen uit te leggen. Of hij leest het niet, wat hij zelf ontkent, of hij skipt wat hem niet uitkomt.
Wat jullie niet begrijpen is dat veruit de meeste Vlamingen Nederlanders Hollanders noemen. Als je even buiten je eigen bubbeltje zou kunnen kijken en luisteren en lezen zou je dat weten en hoef je dáár alvast geen discussiepunt van te maken!
Zo, gezellige reactie. Dit forum is er niet op vooruit gegaan de afgelopen tijd... :roll:

Ik denk dat ik maar s een plek op zoek waar mensen wel normaal met elkaar omgaan.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 11 sep 2022 19:19

Bospaadje schreef: 11 sep 2022 10:01 Wout is in alles veel meer prof EN snapt spelletjes beter. Als hij erbij had gezet, leuke prestatie, jammer dat de concurrentie geblesseerd/uitvorm/andere doelen had; was de kans groot dat zijne majesteit niet eilde knechten op wk

Ga jij bepalen wie de beste prof is? Wat een lachertjes hier. Om het met de woorden van jullie Maarten Van Rossem te zeggen: dan ben je waarschijnlijk zelf een lul-de-behanger.

Hij wint heel dik de Vuelta. We hebben een nieuwe topper. Laat een stel hollanders maar lekker jaloers zijn. Gisteren hoorde ik De Cauwer: Ik heb ook wel heel veel over me heen gekregen. Veel uit Nederlandse hoek. Ik begrijp dat België-Nederlandgedoe niet. Ik dacht: 'Tiens, hier zeggen ze op het forum dat ik spoken zie als ik het daarover heb.
L0l de beganger, joh, pak je nivea crème-pje en trek je lekker terug met je adoratie voor je vriendje. Blijkbaar tast de adoratie je manieren aan. Heeft je voorbeeld en zijn manager ook sekectief last van
En over Hollanders gesproken: bovenstaande is wat mij betreft echt zo’n typische lompe, botte, beledigende Nederlandse reactie. Echt walgelijk en heel onbeschoft!

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 11 sep 2022 19:21

SiO2 schreef: 11 sep 2022 19:17
Enzzo schreef: 11 sep 2022 19:13
Zo, gezellige reactie. Dit forum is er niet op vooruit gegaan de afgelopen tijd... :roll:

Ik denk dat ik maar s een plek op zoek waar mensen wel normaal met elkaar omgaan.
Probeer België

SiO2
Forum-lid

SiO2 11 sep 2022 19:30

Enzzo schreef: 11 sep 2022 19:19

En over Hollanders gesproken: bovenstaande is wat mij betreft echt zo’n typische lompe, botte, beledigende Nederlandse reactie. Echt walgelijk en heel onbeschoft!
Heb je ook gelezen op welke post dit een reactie is? Ik denk dat het aantal forumleden dat door Gede is uitgescholden niet meer op de vingers van één hand te tellen is.

Plaats reactie