Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
11 sep 2022 10:13
havana schreef: ↑11 sep 2022 08:43
Praatjes maken? Hij zat 'm gewoon te dissen.
Overigens is Mas één van de minst geliefde renners in het peloton begreep ik van een insider toen ik La Vuelta bezocht eerder deze maand.
Ik weet niet precies wat dissen is, ik lees op internet dat het slang is voor iemand publiek beledigen.
Ik denk niet dat dat het geval was, het leek me meer een beetje uitdagen een beetje jennen.
Ik weet niet hoe geliefd Mas in Spanje is, maar in het entourage van QS heb ik alleen nog maar positieve dingen gehoord over hun ex-renner.
-
i-mac
i-mac
11 sep 2022 10:16
Ernie C. schreef: ↑11 sep 2022 10:09
Het blijft toch gewoon een grote overwinning waar je voor mag applaudisseren?
Vorig jaar werd er van ons ook eentje wereldkampioen omdat een Canadees niet zo goed kan sturen als eigenlijk nodig is in de F1. Heb je de reacties daarop gezien?
Dat is zo. En binnen een paar jaar herinneren mensen zich alleen nog de persoon die won. Wie 2de of 3de werd is voer voor de geschiedenisboeken of statistieken.
"The winner takes it all
The loser's standing small"
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
11 sep 2022 10:20
Die remcogekte valt echt wel mee hoor, de pers springt er een nogal fel op maar die moeten ook verkopen.
Als je als nederlander geen begrip hebt voor een (veronderstelde???) "evenepoelgekte" in een wielergekke natie als belgie wat moeten wij dan denken van die toestanden bij voetbalwk's of tijdens koninginne- (nu koningsdag zeker)dag?
Die vroegere toestanden bij het veldrijden begrepen ze in Nederland ook niet maar wielrennen, dat leeft in België.
Laatst gewijzigd door
fiedoo op 11 sep 2022 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
11 sep 2022 10:20
Ernie C. schreef: ↑11 sep 2022 10:00
Giro gewonnen door Hesjedahl, Vuelta's gewonnen door Cobo en Horner.
Qua namen was het een interessant veld maar de ongelukkige combinatie van veel klassementsrenners die de eerste week gewoon slecht waren, veel uitvallers die normaal het mooie weer maken (met name Roglic en Yates) en een matig parcours in de derde week, hebben het Evenepoel, Carapaz en Pedersen veel te makkelijk gemaakt.
Maar je moet hem maar winnen en je kunt Remco ook geen been afzagen om de laatste week een beetje spannend te maken.
Hesjedal, Cobo en Horner hebben buiten deze prestatie eigenlijk nooit een koers van belang gewonnen (hoewel Hesjedal dacht ik ooit een zege in de tour haalde). Geen Luik, geen Sebastian.
De uitvallers waren wel al op minuten gereden door Remco toen ze uitvielen de rest is speculatie.
Carapaz is gewoon een steengoede renner die als hij gemotiveerd is moeilijk te kloppen is op stevig parcours.
Pedersen is dan weer een sterke beer, die ook nog eens snel is.
Ik vond het parcours evenwichtiger dan andere jaren waarbij een overdaad van extreme beklimmingen werd opgezocht.
Voor mij mogen er wel wat meer tijdritkilometers in. Dertig individuele tijdritkilometers is wel heel weinig op 3 weken.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
11 sep 2022 10:24
Ernie C. schreef: ↑11 sep 2022 10:09
Vorig jaar werd er van ons ook eentje wereldkampioen omdat een Canadees niet zo goed kan sturen als eigenlijk nodig is in de F1. Heb je de reacties daarop gezien?
Lol, slecht vergelijk.
Mercedes heeft de regels extreem opgerekt door een paar keer een raketmotor te gebruiken die slechts een enkele race mee ging qua betrouwbaarheid. Daarnaast Max een paar keer eruit getikt door Mercedes omdat een Brit niet zo goed kon sturen (Silverstone).
En last but not least: Lewis had gewoon óók moeten wisselen tijdens de safetycar, maar zijn team koos voor oude banden en trackposition (heeee, zagen we die fout vorige week ook niet?).
Behalve in de UK zullen weinig mensen moeite hebben met het WK van Max vorig jaar.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
11 sep 2022 10:25
Hesjedal, toch iets meer gewonnen dan je zou denken:
2002
Parijs-Mantes
2007
Canadese kampioenstrui Canadees kampioen tijdrijden, Elite
2008
1e etappe Ronde van Italië (TTT)
2009
12e etappe Ronde van Spanje
2010
8e etappe Ronde van Californië
2011
2e etappe Ronde van Frankrijk (TTT)
2012
4e etappe Ronde van Italië (TTT)
Roze trui Eindklassement Ronde van Italië
2014
14e etappe Ronde van Spanje
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
11 sep 2022 10:28
daniel1975 schreef: ↑11 sep 2022 09:59
Ja dus?
Moeten wij dat daarom ook doen omdat WvA wél een gunfactor heeft in NL?
Maar goed voorbeeld doet volgen: WvA was in zijn beginjaren ook zeker niet de leukste persoon, die is ook aardig veranderd. Dus er is nog hoop voor RE
Wout was vroeger veel meer rechtuit dan nu, hij is gepolijst door mediatraining en vertelt dezelfde verhaaltjes als al de rest. Gelukkig valt hij soms nog eens uit zijn rol, 'I think it's a shit question', leuk om te horen dat de echte Wout onder dat mediamasker nog aanwezig is.
Had Lefevre toegezegd in een contract met Wout (dat was tenslotte zijn eerste keus) dan was hij nooit bij Jumbo terechtgekomen en ik vraag me af hoe groot die 'gunfactor' in Nederland dan wel geweest zou zijn.
Ik hoop dat Remco vooral zichzelf blijft, al doet de evolutie van zijn uitlatingen vermoeden dat hij ook niet ontsnapt aan de druk van het financiële aspect van een sponsor-gedragen sport wat de gewenste eenheidsworst tot gevolg heeft.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
11 sep 2022 10:29
Bospaadje schreef: ↑11 sep 2022 10:01
Wout is in alles veel meer prof EN snapt spelletjes beter. Als hij erbij had gezet, leuke prestatie, jammer dat de concurrentie geblesseerd/uitvorm/andere doelen had; was de kans groot dat zijne majesteit niet eilde knechten op wk
Verleden jaar in Leuven had hij het precies toch niet zo goed begrepen.

-
gede
- Forum-lid
gede
11 sep 2022 10:33
Wout is in alles veel meer prof EN snapt spelletjes beter. Als hij erbij had gezet, leuke prestatie, jammer dat de concurrentie geblesseerd/uitvorm/andere doelen had; was de kans groot dat zijne majesteit niet eilde knechten op wk
Ga jij bepalen wie de beste prof is? Wat een lachertjes hier. Om het met de woorden van jullie Maarten Van Rossem te zeggen: dan ben je waarschijnlijk zelf een lul-de-behanger.
Hij wint heel dik de Vuelta. We hebben een nieuwe topper. Laat een stel hollanders maar lekker jaloers zijn. Gisteren hoorde ik De Cauwer: Ik heb ook wel heel veel over me heen gekregen. Veel uit Nederlandse hoek. Ik begrijp dat België-Nederlandgedoe niet. Ik dacht: 'Tiens, hier zeggen ze op het forum dat ik spoken zie als ik het daarover heb.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
11 sep 2022 10:38
fiedoo schreef: ↑11 sep 2022 10:25
Hesjedal, toch iets meer gewonnen dan je zou denken:
Niks verkeerd met het palmares van Hesjedal, dus 1 tourzege, 1 giro-etappe en GC en 2 vuelta-zeges.
Parijs Mantes was op dat moment (nu nog eigenlijk) niet meteen de grootste koers.
Kan je toch niet meteen vergelijken met het palmares van een 22 jarige Remco.
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
11 sep 2022 10:44
ook eindzege giro niet vergeten natuurlijk. Ik denk dat het palmares over de hele carriere van Hesjedal toch nog iets sterker is dan dat van de pas 22-jarige remco nu.
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
11 sep 2022 10:48
gede schreef: ↑11 sep 2022 10:33
Ga jij bepalen wie de beste prof is? Wat een lachertjes hier. Om het met de woorden van jullie Maarten Van Rossem te zeggen: dan ben je waarschijnlijk zelf een lul-de-behanger.
Hij wint heel dik de Vuelta. We hebben een nieuwe topper. Laat een stel hollanders maar lekker jaloers zijn. Gisteren hoorde ik De Cauwer: Ik heb ook wel heel veel over me heen gekregen. Veel uit Nederlandse hoek. Ik begrijp dat België-Nederlandgedoe niet. Ik dacht: 'Tiens, hier zeggen ze op het forum dat ik spoken zie als ik het daarover heb.
@Gede;: ik volg je in veel zaken die je zegt maar stop nu aub toch eens dan NL - BE gedoe en dat min of meer ophitsen van die hetze.
Bospaadje geeft zijn mening over de koers en jij speelt het direct persoonlijk?