Echt? Neeee, ik heb dit nog nooit zo gehad. Het storende is met name dat het nu juist pas gebeurt nadat ik alles vernieuwd heb! had ik beter niet kunnen doen...
Klein rateltje op 2 tandwieltjes. Help.
- TheTourist
- Forum-lid
Canyon Aeroad CF SLX 7.0
- TheTourist
- Forum-lid
En uiteraard heb je alle oude spullen reeds weggegooid
anders was mijn advies geweest om de oude spullen weer terug te monteren en te luisteren of het nog steeds geruisloos is om daarna het nieuwe onderdeel per onderdeel te wisselen, pas dan kan je bepalen welk onderdeel het kleine rateltje veroorzaakt. 
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Hier idem met een 8000 Ultegra.
Recent nieuwe cassette, ketting, kabels.
En toch blijft de aandrijving geluidjes produceren, bovendien is het schakelen niet vlot.
Gisteren, na proper maken en invetten, nog een poging om bij te regelen. Tijdens fietstocht vandaag was het geluid minder, schakelen beter.
Als ik dan op mijn bijna 15 jaar oude Trek stap (uiteraard nog 10 speed), die in een combinatie van 105 en Ultegra feilloos en bovendien stil werkt, vraag ik me vaak af of dat ene kransje extra zoveel gepruts waard is.
Recent nieuwe cassette, ketting, kabels.
En toch blijft de aandrijving geluidjes produceren, bovendien is het schakelen niet vlot.
Gisteren, na proper maken en invetten, nog een poging om bij te regelen. Tijdens fietstocht vandaag was het geluid minder, schakelen beter.
Als ik dan op mijn bijna 15 jaar oude Trek stap (uiteraard nog 10 speed), die in een combinatie van 105 en Ultegra feilloos en bovendien stil werkt, vraag ik me vaak af of dat ene kransje extra zoveel gepruts waard is.