Canyon grail xxs
Ik ben aan het kijken naar de canyon grail xxs
Ik ben zelf 158, canyon zegt dat ik dan de xxs moet nemen.
IK rij nu zelf op een liv xs
Alles ik de geometry zie van beide fietsen vindt ik dat lastig te vergelijken.
Ik twijvel ook nog over de grail 7 en de cf sl 7.
Bij die sl 7 zit er zo,n cockpit stuur op, daar kan je niks aan verdraaien, en hij zit 7 mm verder naar voren als me liv.
Wie o wie kan mij van meer info geven of deze maatvoering past.
Ik ben zelf 158, canyon zegt dat ik dan de xxs moet nemen.
IK rij nu zelf op een liv xs
Alles ik de geometry zie van beide fietsen vindt ik dat lastig te vergelijken.
Ik twijvel ook nog over de grail 7 en de cf sl 7.
Bij die sl 7 zit er zo,n cockpit stuur op, daar kan je niks aan verdraaien, en hij zit 7 mm verder naar voren als me liv.
Wie o wie kan mij van meer info geven of deze maatvoering past.
Je hebt een beetje speelruimte, als je de shifters meer wilt verstellen, dan zul je het laatste deel opnieuw moeten wikkelen en afplakken (de doppen kunnen blijven zitten).
Als je niet zo diep wil zitten, dan moet je de Canyon met die superlage balhoofdbuis (70mm) zeker mijden. De standaard spacer was bij Canyon altijd 25mm, inmiddels gewijzigd in 27,5mm.
Laatst gewijzigd door klimmer op 08 dec 2020 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Wat opzich niet gek is bij een fiets in maat XXS toch?
En voor de geometrie maakt het niet uit.,.stack en reach zijn frame eigenschappen. Je zitpositie op een fiets is afhankelijk van positie crank, stuur en zadel.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Inderdaad; daarbij wordt de crankhoogte met 19mm gecorrigeerd (hoger), zodat de framegeometrie vergelijkbaar is met frames voor 622 wielen. Ook wordt de kortere voorvork gecompenseerd door een langere balhoofdbuis. Dit doet denken aan de racefietsen met 650c wielen (=571mm) van pakweg 20 jaar geleden, die verdwenen zijn. En nu dus in een aangepaste versie terug. Jeannie Longo was er een fan van.MarkVeenstra schreef: ↑08 dec 2020 14:13Wat opzich niet gek is bij een fiets in maat XXS toch?
En voor de geometrie maakt het niet uit.,.stack en reach zijn frame eigenschappen. Je zitpositie op een fiets is afhankelijk van positie crank, stuur en zadel.