Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 apr 2020 09:28

Dus wederom: de goeden lijden onder.....
ik snap niet dat je je kinderen ziek dropt. als je te beroerd bent om goed voor je kids te zorgen ben je een enorm minkukel.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 17 apr 2020 09:33

Ik hele goede ervaringen met onze basis school. Lovenswaardig is de inzet van de leerkrachten en ook nog het resultaat. Binnen twee dagen was iedereen in staat digitaal zijn werk te doen en is er dagelijks een half uurtje een "call" om even met de hele klas te praten hoe het met iedereen gaat. Leerlingen die extra hulp nodig hebben worden apart gebeld of in een groepje. De school geeft ook aan dat het vooral de bedoeling is dat zei het regelen en uitleg geven en niet de ouders! Zeker de laatste weken kost het mij of mijn vrouw max een uurtje om twee stuiterende gasten van 8 en 11 hun werk te laten doen.

Rapportgesprekken gaat telefonisch door. Echt hulde voor onze school en leeraren. Ze geven ook aan zo snel als het mag/kan weer fysiek op school te willen beginnen.

De school geeft ook aan dat het niveau gewoon mee loopt en er amper een achterstand ontstaat. (De enige vraag die ik heb, hoeveel ouders helpen dusdanig met het werk dat het resultaat beter wordt...… Al zijn er ook ouders in de appgroep waarvan ik meer vertrouwen in het kind heb.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 apr 2020 09:37

EmPeHa schreef: 16 apr 2020 22:42 Je zal natuurlijk wel moeten kijken welke activiteit wat bijdraagt. Hangjongeren dragen niks bij aan de economie en mensen die tennissen ook niet. Daarom wel naar de parkeerplaats van de bouwmarkt en niet naar de parkeerplaats van de tennisclub.
Over de scholen heb ik geen mening.
Wat grappig. Zowel mijn klusjesman als de tennisleraar van mijn vrouw denken daar allebei heel anders over.

Mijn klusjesman heeft niks meer te doen. Mensen willen hem niet over de vloer EN ze hebben tijd om het zelf te doen. Zo zitten er veel aan de kant terwijl er in december wachtlijsten van 8 maanden waren.

De tennisleraar van mijn vrouw geeft full time les. Is gewoon z'n werk. Die heeft echt een probleem want daar komt geen geld binnen. De koffiecorner op de tennisbaan verkoopt geen koffie en gebak. De werkster hoeft niet te komen want WC worden niet vies en prullenbakken hoeven niet geleegd te worden.
Misschien eens kijken naar een begroting van een tennisbaan ;)
Daarnaast alles wat aanlevert. Tennisballen slijten harder dan fietsbanden. De hoeveelheid tennisballen die per dag verbruikt worden is enorm en al die sportwinkels verkopen letterlijk en figuurlijk geen bal!

Overigens zie ik ook bij de manege problemen ontstaan. Wij hebben een eigen paard en daar mag m'n dochter binnen een bepaald protocol op rijden.
Mijn vrouw heeft priveles en dat mag ook.
Alleen er zijn geen groepslessen waardoor manage-paarden WEL eten maar NIKS opleveren. Ook de kantine is dicht en maakte een onderdeel van een passende begroting.
Ik ben jaren terug eens bezig geweest deze manege te kopen. Na bestudering van de cijfers van 3 jaar heb ik dat aan mij voorbij laten gaan. De marge is minimaal maar de totale economische bedrijvigheid groot.

Misschien niet handig om te oordelen over bedrijfstakken/branches als we de cijfers en feiten niet kennen!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 apr 2020 10:01

Wij hebben vanmorgen een schrijven gehad van de basisschool dat ze alles op alles gaan zetten om zoveel mogelijk kinderen zoveel mogelijk uren op school te krijgen. Met name vanwege het sociale aspect/ontwikkeling. Alles hangt af van mededeling volgende week*
Fijn om te merken dat ze meedenken en oplossingen zoeken!

*ik zou ook voor kunnen stellen dat ze de beslissing 1 week oprekken om te zien hoe de cijfers ontwikkelen en wat er in de buurlanden gebeurt

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 17 apr 2020 11:28

@Gastheerg: ik had al spijt dat ik mij had laten verleiden tot een reactie.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 apr 2020 11:45

EmPeHa schreef: 17 apr 2020 11:28 @Gastheerg: ik had al spijt dat ik mij had laten verleiden tot een reactie.
No problemo :winkthumb:

Het zijn lastige tijden......

gene
Forum-lid

gene 17 apr 2020 18:43

Ernie C. schreef: 17 apr 2020 07:54 [quote=gene post_id=1396061 ti
Bizarre vergelijkingen, eerder excuses.
Ik dacht dat jij een voorstander was om de scholen te heropenen ?
Inderdaad bizar maar imho niet minder bizar dan de zorg vergelijken met het onderwijs.

Ik ben inderdaad voorstander van weer open gaan maar die discussie moet wel gevoerd met respect voor alle collega's die familie verloren hebben, de collega waarvan de man momenteel op de IC verblijft en de collega van de school een dorp verderop die ook op de IC ligt.

Dat de bonden een standpunt innemen waarbij de veiligheid van leden maximaal gewaarborgd is, lijkt mij niet meer dan normaal, ook al had ik persoonlijk liever gezien dat er vanuit die hoek ook een tegengeluid zou komen.
[/quote]

Ik vergelijk niet het onderwijs met de zorg als zodanig maar wel de mensen die er werken. Wanneer iemand hier opmerkt dat de zorgverleners een ernstig gezondheidsrisico lopen antwoord jij dat men niet moet overdrijven,dat er weinig risico is. Anderzijds vind je wel dat voor het onderwijspersoneel de veiligheid maximaal gegarandeerd moet zijn. Die garantie gaat er trouwens voorlopig niet komen, we zullen nog een hele tijd met dit virus moeten leven.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 apr 2020 22:09

Ik zeg helemaal nergens dat zorgmedewerkers weinig risico lopen, ik zeg dat het risico dat zij lopen hoort bij het beroep dat zij uitoefenen. Niet om daar lichtzinnig over te doen maar omdat zij de enigen zijn die dat werk kunnen. Kinderen bezig houden en iets leren met behulp van een meester of juf op afstand kunnen er heel wat meer.
Ik vind de zorgsector dus meer van vitaal belang dan het onderwijs op dit moment.
Het is dan ook logisch dat er bij de minder vitale sector meer twijfels zijn of die wel open kan.

Ik zeg ook nergens dat de veiligheid van het personeel in het onderwijs maximaal gegarandeerd moet worden. Ik zeg dat besturen en voornamelijk de bonden er voor het personeel zijn. Je moet dus niet raar opkijken als het tegengeluid voor open gaan uit die hoek komt. Uiteraard ben je vrij om het niet met hun eens te zijn (dat ben ik ook niet!) maar voer de discussie dan wel op basis van valide argumenten. De hele sector wegzetten als luie, stugge, bange, vakantievierende, stakende rupsjes Nooitgenoeg draagt daar in ieder geval niet aan bij.
Ik hoop dus dat de regering met een plan komt waar zoveel mogelijk scholen en leerkrachten achter staan en dat de scholen wel open kunnen. Als de scholen onverhoopt niet open kunnen moet je dat ook niet bij de scholen of de leerkrachten (vertegenwoordigd door de bonden) neerleggen maar bij de regering die faalt met een voldoende geruststellend plan te komen.
Campagnolo Ultra Dork

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 17 apr 2020 23:14

Sc holen kunnen op een enorme manier bijdrage aan de verspreiding.
Ik denk eerder dat het probleem is.
Courir c'est mourir un peu

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 apr 2020 07:37

:cry:
synapse schreef: 17 apr 2020 23:14 Sc holen kunnen op een enorme manier bijdrage aan de verspreiding.
Ik denk eerder dat het probleem is.
Bron?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 18 apr 2020 08:01

Onderbuik, angst....

el_loco
Forum-lid

el_loco 18 apr 2020 08:34

Ernie C. schreef: 17 apr 2020 22:09
Ik zeg ook nergens dat de veiligheid van het personeel in het onderwijs maximaal gegarandeerd moet worden. Ik zeg dat besturen en voornamelijk de bonden er voor het personeel zijn. Je moet dus niet raar opkijken als het tegengeluid voor open gaan uit die hoek komt. Uiteraard ben je vrij om het niet met hun eens te zijn (dat ben ik ook niet!) maar voer de discussie dan wel op basis van valide argumenten. De hele sector wegzetten als luie, stugge, bange, vakantievierende, stakende rupsjes Nooitgenoeg draagt daar in ieder geval niet aan bij.
Ik hoop dus dat de regering met een plan komt waar zoveel mogelijk scholen en leerkrachten achter staan en dat de scholen wel open kunnen. Als de scholen onverhoopt niet open kunnen moet je dat ook niet bij de scholen of de leerkrachten (vertegenwoordigd door de bonden) neerleggen maar bij de regering die faalt met een voldoende geruststellend plan te komen.
+1

De meeste van mijn collega`s willen dolgraag weer naar school, ikzelf ook. Maar uiteraard wel op een manier waarbij de risico`s beperkt zijn.
Overigens is het hard werken voor de meeste docenten in deze tijd, digitaal onderwijs is erg intensief. Om nog maar te zwijgen van de leerlingen die nu langzaam buiten de boot vallen omdat de thuissituatie minder dan optimaal is.

Maar er moeten gewoon goede richtlijnen komen en dat kan niet zonder gedegen onderzoek. Als het virus zich toch via jongeren verspreidt en je gooit de scholen weer open kunnen we in no time naar een volledige lockdown. Gisteren zelf een paar uurtjes surveillance gedaan op school om leerlingen aan het werk te houden en zelfs 3(!) leerlingen kunnen zich niet uit zichzelf aan de 1,5 meter afstand houden. En dat kun je eenvoudigweg niet handhaven bij een paar honderd kinderen.

Ik wil (echt!) heel graag weer aan het werk, maar het moet wel realistisch zijn.

Gesloten