Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- daniel1975
- Forum-lid HC
Veiligheid kan niemand iets over roepen tot de eerste rivm onderzoeken klaar zijn en de eerste info van de landen die al wel open gaan.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Zolang de politiek voorop loopt met de negatieve stemmingmakerij kun je van de besturen en schoolleiders niet verwachten dat ze veiligheid van kinderen, personeel en ouders kunnen garanderen. Ik ben het verder in grote lijnen met je eens maar de bal ligt toch echt bij de politiek.daniel1975 schreef: ↑16 apr 2020 18:15 @synapse: mijn probleem is de stemmingmakerij zonder feiten!! Er loopt een onderzoek, wacht dat af!
En als dat onderzoek aangeeft dat het niet safe is accepteer ik dat.
Die negatieve stemmingmakerij van de onderwijsbond en schoolleiders komt mij echt de strot uit. Denk in oplossingen of wacht op de wetenschap.
Als een potje tennis al niet meer kan en tieners en twintigers nog op de bon worden geslingerd voor iets dan geen enkel risico met zich meebrengt, heb ik er alle begrip voor als scholen er nog geen heil in zien om proefkonijn te zijn voor de rest van Nederland.
Overigens is onze school vooralsnog gewoon bereid om open te gaan als dat nodig is
Campagnolo Ultra Dork
Wel met het verschil dat mensen in de zorg ervoor gekozen hebben om met zieke mensen te werken. En wat ik hierboven ook al zeg: zolang ze in Den Haag zo ongeveer alles nog te gevaarlijk vinden, mogen andere mensen dat van mij ook. Angst moet je altijd serieus nemen. Juist daarom wordt is schijtziek van die "anderhalvemetermaatschappij" en "het nieuwe normaal" die als het nieuwe evangelie worden gepredikt.Jans schreef: ↑16 apr 2020 16:18 @Ernie Een beetje loon? Ik vind het echt buiten proportie dat er nu geroepen wordt dat het veel te gevaarlijk is. Moet je zien aan welke gevaren de verzorgenden bloot gestaan hebben en nog steeds staan. Die hoor je niet.
Nou ja, wel een beetje, ze willen graag dat de oudjes weer bezoek gaan krijgen.
Campagnolo Ultra Dork
Je zal natuurlijk wel moeten kijken welke activiteit wat bijdraagt. Hangjongeren dragen niks bij aan de economie en mensen die tennissen ook niet. Daarom wel naar de parkeerplaats van de bouwmarkt en niet naar de parkeerplaats van de tennisclub.
Over de scholen heb ik geen mening.
Over de scholen heb ik geen mening.
En mensen die een andere ziekte krijgen doen dat wel vrijwillig?
En omdat militairen het risico lopen om dood geschoten te worden, mogen we dat ook van iedereen vragen, alleen om te voorkomen dat ouders overdag zelf voor hun kinderen moeten zorgen?
Het is ook niet zo dat ze voor de klas levens staan te redden op dit moment.
Campagnolo Ultra Dork
Jammer dat de discussie verzand in het op elkaar af geven van de beroepsgroepen. De indruk die gewekt word dat de leerkrachten de “lapzwansen” zijn momenteel vind ik echt stuitend.
Bizarre vergelijkingen, eerder excuses.Ernie C. schreef: ↑16 apr 2020 23:04En mensen die een andere ziekte krijgen doen dat wel vrijwillig?
En omdat militairen het risico lopen om dood geschoten te worden, mogen we dat ook van iedereen vragen, alleen om te voorkomen dat ouders overdag zelf voor hun kinderen moeten zorgen?
Het is ook niet zo dat ze voor de klas levens staan te redden op dit moment.
Ik dacht dat jij een voorstander was om de scholen te heropenen ?
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1
Ik richt mij op de bond en het gebrek aan constructiviteit. Niet op de leerkrachten.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
[quote=gene post_id=1396061 ti
Bizarre vergelijkingen, eerder excuses.
[/quote]
Inderdaad bizar maar imho niet minder bizar dan de zorg vergelijken met het onderwijs.
Ik ben inderdaad voorstander van weer open gaan maar die discussie moet wel gevoerd met respect voor alle collega's die familie verloren hebben, de collega waarvan de man momenteel op de IC verblijft en de collega van de school een dorp verderop die ook op de IC ligt.
Dat de bonden een standpunt innemen waarbij de veiligheid van leden maximaal gewaarborgd is, lijkt mij niet meer dan normaal, ook al had ik persoonlijk liever gezien dat er vanuit die hoek ook een tegengeluid zou komen.
Bizarre vergelijkingen, eerder excuses.
[/quote]
Inderdaad bizar maar imho niet minder bizar dan de zorg vergelijken met het onderwijs.
Ik ben inderdaad voorstander van weer open gaan maar die discussie moet wel gevoerd met respect voor alle collega's die familie verloren hebben, de collega waarvan de man momenteel op de IC verblijft en de collega van de school een dorp verderop die ook op de IC ligt.
Dat de bonden een standpunt innemen waarbij de veiligheid van leden maximaal gewaarborgd is, lijkt mij niet meer dan normaal, ook al had ik persoonlijk liever gezien dat er vanuit die hoek ook een tegengeluid zou komen.
Campagnolo Ultra Dork
Volledig mee eens!
Ik kom zelf uit een gezin met mensen in het onderwijs en mijn vrouw staat ook voor de klas in het basisonderwijs. Ik verbaas me wel eens over hoeveel extra uurtjes er in de vrije tijd nog voor werk gemaakt worden.
(zelfs nu vanuit huis hint ik af en toe nog naar mijn wederhelft dat ze flink meer uren maakt dan waar ze voor betaald krijgt).
Als men zich in het onderwijs (althans, in mijn omgeving) met dezelfde zakelijke hardheid t.o.v. van het werk opstelt zoals ik dat in het bedrijfsleven gewend ben, dan zou er denk ik juist heel wat minder voor elkaar komen...
Overigens;
het eerder hier geopperde mandaat om zieke kinderen te mogen weren;
Het fenomeen kinderen ziek naar school brengen en dan als beide ouders de telefoon niet meer oppakken hoor ik nog wel eens voorbij komen (misselijkmakend
Lijkt me heel moeilijk om dit tegen te gaan (en juist hier zal het risico zitten)