Even serieus, wat wil je nu? Denk je dat je voor meer geld echt een (veel) betere fiets koopt? Als het je om prijs kwaliteit gaat moet je een fiets kopen ergens rond de €1500,- a €2000,-. Meer waar krijg je niet voor je geld. Alles daar boven is maar marginaal beter.
Langzaam opzoek naar een nieuwe fiets (Dogma / Canyon / ....)
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Een carbon prijsvechter met Ultegra en redelijke wielen gaat je ronde de 2000 euro kosten inderdaad. Veeeeel duurder kan ook, en zal inderdaad marginaal beter zijn (in sommige gevallen niet eens). M.a.w.: duurdere aankopen moet je niet rationaliseren anders dan: "Vinnik gewoon mooi".
Volgens mij moet je (=TS) eerst de keuze maken of je voor maximaal bang-for-buck gaat, of voor maximale bling. De twee fietsen op je shortlist staan namelijk zo ongeveer op beide verschillende uiteinden van dit spectrum (ik hoef denk ik niet uit te leggen welke fiets waar..)
(Ik ben overigens van mening dat de velominati een regel moeten maken over Ultegra op een fiets van caliber De Rosa, Colnago of vooruit, Pinarello, maar dat geheel terzijde..)
Volgens mij moet je (=TS) eerst de keuze maken of je voor maximaal bang-for-buck gaat, of voor maximale bling. De twee fietsen op je shortlist staan namelijk zo ongeveer op beide verschillende uiteinden van dit spectrum (ik hoef denk ik niet uit te leggen welke fiets waar..)
(Ik ben overigens van mening dat de velominati een regel moeten maken over Ultegra op een fiets van caliber De Rosa, Colnago of vooruit, Pinarello, maar dat geheel terzijde..)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
En dan heb je een fiets met de uitstraling van €2500,-
Koop dan voor €4000,- minder een fiets die er ook blingbling uitziet
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
materialist
- Forum-lid
Koop gewoon die Canyon. Niet die evo want dat is een beetje onzin maar een slx
Voor het bedrag wat je uitspaart koop je op marktplaats twee van die blingbling fietsen
Voor het bedrag wat je uitspaart koop je op marktplaats twee van die blingbling fietsen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ok, ik neem mijn woorden terug. Bizar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Volgens mij moet je eerst maar eens bepalen wat je nu echt wil... enerzijds een "bang for your buck" Canyon of anderzijds een pure emo Italiaan met bijbehorend prijskaartje. Gezien je huidige fiets, die wat over jou zegt, denk ik dat je spijt gaat krijgen van de Canyon, Over die Canyon zeg je zelf in je openingspost "ziet er ook wel leuk uit maar minder dan een"... oftewel -> niet mooi genoeg. Daar krijg je dus spijt van.
Als de aankoopsom toch wel een dingetje is (wat tussen de regels door wel blijkt) dan kun je misschien nog beter naar een mooie Italiaanse schone gaan die wel de beleving heeft die je zoekt maar bijvoorbeeld overjarig is. Of gewoon nog even doorfietsen op je huidige Pinarello.
Voor we allemaal verder veel energie stoppen in deze discussie... je schrijft dat je "langzaam aan" op zoek gaat... wanneer moet die nieuwe fiets er komen? Als het over een jaar is, dan liggen de prijzen van de huidige modellen natuurlijk er weer anders bij en heeft deze discussie nu niet zo veel zin...

Als de aankoopsom toch wel een dingetje is (wat tussen de regels door wel blijkt) dan kun je misschien nog beter naar een mooie Italiaanse schone gaan die wel de beleving heeft die je zoekt maar bijvoorbeeld overjarig is. Of gewoon nog even doorfietsen op je huidige Pinarello.
Voor we allemaal verder veel energie stoppen in deze discussie... je schrijft dat je "langzaam aan" op zoek gaat... wanneer moet die nieuwe fiets er komen? Als het over een jaar is, dan liggen de prijzen van de huidige modellen natuurlijk er weer anders bij en heeft deze discussie nu niet zo veel zin...
Volledig mee eens
Oeps
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Even dat afgrijselijke crankstel eraf, Quarq oid monteren en klaar.
Dogma-looks voor een vriendelijker prijsje.

Dogma-looks voor een vriendelijker prijsje.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!