Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Nare ervaring alom ...

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 16 mei 2018 10:31

Als overduidelijk is dat dit soort voorwaarden niet in een contract mogen staan, zullen de ploegen overstappen naar nul urencontracten of ZZP constructies. Het is net water; dat vindt altijd een weg.

wm
Forum-lid

wm 16 mei 2018 10:50

mao schreef: 15 mei 2018 22:36
Zou graag heel het onderzoek willen lezen, heb idee dat het allemaal word opgeklopt of uit z'n verband worden getrokken door de media ….ts weer makkelijk scoren voor ze.
Zie de website van de KNWU:
https://www.knwu.nl/storage/2018/05/Rap ... t-2018.pdf

bve
Forum-lid

bve 16 mei 2018 11:24

Ik heb zelf de enquête gehad. Vond het erg vissen naar nare ervaringen. Zelf maak ik echt nooit wat geks mee. Er wordt regelmatig in het peloton gescholden op mensen die hun lijn niet houden. Volgens mij hoort dat erbij.
Het naarste wat ik gezien heb was een vader die tijdens een trainingskoers met nieuwelingen tot amateurs een uur lang in het wiel van zn zoon (15 ofzo) zat hem op te naaien om op te schuiven.
De ouders aan de zijlijn van t voetbalveld zijn veel gekker.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mei 2018 11:28

EmPeHa schreef: 16 mei 2018 10:31 Als overduidelijk is dat dit soort voorwaarden niet in een contract mogen staan, zullen de ploegen overstappen naar nul urencontracten of ZZP constructies. Het is net water; dat vindt altijd een weg.
En zo heel erg verschillend met andere beroepsgroepen waar veel met tijdelijke contracten en uitzendkrachten wordt gewerkt is dat ook niet.
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mei 2018 11:50

Eén van de grootste nare ervaringen bij het amateurwielrennen: "Ik moest geld betalen om deel uit te (blijven) maken van het team/de selectie, bijvoorbeeld voor verplichte activiteiten (trainingskamp e.d.)"... :?

Ik vind het persoonlijk allemaal wel meevallen. Het gaat vooral om verschillende vormen van beledigen/uitschelden. Het aantal slachtoffers van seksueel grensoverschrijdend gedrag lijkt mij helaas ook een afspiegeling van de maatschappij en niet bijzonder hoog.
.
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 16 mei 2018 11:54

@bve, het gaat niet om het roepen tijdens een koers, denk ik zo, maar wel dat je verteld wordt als je mee blijft koersen redelijk kans hebt om in de kant van de weg gereden te worden. Het is niet mijn ervaring, heb nooit gekoerst, maar weet wel van 3 personen die het wel meegemaakt hebben. Want als je denkt dat je toch echt moet winnen, dan wil je niet door een onbekende renner er vanaf gereden te worden. (Dit was bij de junioren)

En diegenen die hier schrijven, bij andere sporten is het zeker zo erg. Dus er hoeft niets aan gedaan te worden?? Nu is de KNWU een keer in een voortrekkersrol en nu is het allemaal overtrokken?
Ik begrijp ook wel dat de één iets eerder intimiderend vindt dan de ander, maar om alles te laten zoals het is....

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mei 2018 13:36

Natuurlijk moet er geprobeerd worden om er iets aan te doen en is dit rapport daarvoor een goede eerste opzet maar dat stukje op teletekst geeft toch wel een beetje een beeld van een compleet verrotte cultuur en dat vind ik dus best meevallen.
Campagnolo Ultra Dork

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 16 mei 2018 14:14

El Pistolero schreef: 15 mei 2018 18:15 Als ik zo naar het profwielrennen kijk op tv lijkt het dat veel wielrenners hierin wel doorslaan. Lang niet het extreemste voorbeeld maar Nibali is 181 cm lang en weegt 65 kg.
Is dat zo raar? Ik ben 1m79 en weeg 64.5kg. Heb inderdaad niet teveel vet, maar sta ook niet mega (ongezond) droog.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 mei 2018 14:27

je hebt (bijna) niks aan alleen lengte en gewicht. Alleen vetpercentages geven fatsoenlijk inzicht.
Maar waar het om gaat, in dit onderzoek, is dat bonus geven per kg dat je afvalt. Of ontslag als je onvoldoende afvalt in een contract vastleggen erg (te) ver gaat. Maar bij het stellen van seizoensdoelen mag (wat mij betreft) best een streefgewicht of streefvetpercentage vastgesteld worden. En ook consequentie dat je bijv. de tour niet zult rijden als je dat niet haalt. Soms heb je gewoon een stok achter de deur nodig. Net zo goed dat iemand een bepaalde "vorm" of "limiet" moet hebben voldaan op te kwalificeren.

Mijn eigen "records" zijn 81kg bij 1.85m. met een vetpercentage van 8.5% .., dan kan je mij vertellen dat 1.85 ook prima kan met 72kg ... maar behalve vet moeten er dan ook spieren af.
Een andere uiterste is jongen van 72kg bij 1.97m..., vetpercentage rond de 5% (serieus aan de lage kant, ik denk dat alleen lichte roeiers, judoka's, boksers etc. in die regionen zitten. Wielrenners die zo laag gaan, zullen serieus vatbaar zijn voor ziekte, zeker door veel koersdagen en buiten zijn).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie