Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Nare ervaring alom ...

peter1981
Forum-lid

peter1981 15 mei 2018 21:02

Poels zei een keer op TV het moderne wielrennen gaat er o.a. om hoeveel honger je kunt lijden en vond dat wel een goeie want het zijn ook allemaal echt graatjes zeg
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 mei 2018 21:04

Nee_Nee schreef: 15 mei 2018 20:58 Mits onder de juiste medische begeleiding, de juiste voedingsadviezen is er niet veel aan de hand. Je vetpercentage mag niet té laag worden. Voor mannen niet lager dan 5% dacht ik. Voor vrouwen niet onder de 20% anders stopt bij hen de menstruatie
Ik vraag me steeds weer af waar je medische kennis vandaan komt. Psychisch gebeurt er niets?
Wat zijn juiste voedingsadviezen? Doorgaan tot dat je op een gewicht bent wat door artsen bedacht is, die ook geen moeite hebben met Tramadol, epo of noem maar op?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 mei 2018 21:24

Nee_Nee schreef: 15 mei 2018 20:58 Mits onder de juiste medische begeleiding, de juiste voedingsadviezen is er niet veel aan de hand. Je vetpercentage mag niet té laag worden. Voor mannen niet lager dan 5% dacht ik. Voor vrouwen niet onder de 20% anders stopt bij hen de menstruatie
Tja de juiste begeleiding, je bedoelt die ze enkel bij een deel van de WT teams krijgen. Die percentages zijn totaal niet hard, dat verschilt van persoon tot persoon.

Ander, vrij basaal, probleem was dat het jarenlang zo'n beetje onmogelijk was om het percentage nauwkeurig te meten. Dat gaat tegenwoordig makkelijker en betrouwbaarder met dexa scans.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 15 mei 2018 22:36

Jans schreef: 15 mei 2018 18:07
mao schreef: 15 mei 2018 17:53 Ondergewicht kan ik me juist niet voorstellen.... ga je namelijk niet beter van fietsen.
oh... Rasmussen, Van Moorsel?? Met of zonder andere hulpmiddelen lukte het dus wel.
We hebben het hier over een onderzoek bij 2000! amateurs en 113 profs

Als amateur hoef je echt niet onder de 10% te zitten ( ik heb dan even over de mannen )
Lekker belangrijk als amateur de laatste kilo?
Als prof hoef je ook echt niet tot het uiterste te gaan qua gewicht, tenzij je een klimgeit als een Froom of Rasmussen naar boven wilt gaan, maar die worden er ook rijkelijk voor beloond...

Zou graag heel het onderzoek willen lezen, heb idee dat het allemaal word opgeklopt of uit z'n verband worden getrokken door de media ….ts weer makkelijk scoren voor ze.

voorbeeld;
1 op de 8 voelde zich gedwongen tot gewichtsverlies...
Is dat zo raar?
Na het winterslaapje ( zeg november december ) denk ik dat 10 van 10 zich gedwongen voelt om af te vallen.... ts maar niet hoe je het ervaart.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 15 mei 2018 22:39

ps
Quote; en van pesterijen via sociale media.
Dat klopt natuurlijk.. # ban Havana bij puck ;-)
whahahahaha

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 mei 2018 23:14

@mao, als je het allemaal wilt bagataliseren, dan begrijp je toch niet de intentie van de KNWU.
Misschien wordt er hier en daar overdreven, maar het is niet meer of minder dan het analyseren van wat wielrenners aangegeven hebben. Jij hoeft het niet serieus te nemen, als de sportbonden het maar wel doen.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 15 mei 2018 23:37

Niet serieus / bagataliseren ...
T’s niet mijn beleving met wielrennen
Ik probeer alleen voor me zelf een idee / mening te vormen...
Alles zomaar quakeloos over nemen van de media is ook niet alles.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 15 mei 2018 23:46

Dit onderzoek gaat niet alleen over opgelegde druk op ondergewicht hè? Het gaat over grensoverschrijdend gedrag in al zijn facetten (agressie, intimidatie ed.).

Ik vind het echt goed dat de KNWU hier iets tegen wil doen. Ik rij inmiddels een jaartje of 8 wedstrijden en heb zelf eigenlijk nooit last gehad van buitensporige agressie of geweld oid.

In alle jaren dat ik heb gevoetbald veel meer. Kortom; dit speelt overal en het is de KNWU te prijzen dat ze er wat aan willen doen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mei 2018 23:58

Vaag artikel, er staat nergens waar die amateurs dan last van hebben en bij de de profs is alleen die 1 op de 8 die dwang ervaart om af te te vallen concreet. Dat 1 op de 3 fysiek of verbaal geweld ervaart zal voor veel meer beroepsgroepen gelden en lijkt mij (zonder het goed te praten) ongeveer normaal als je in mensenmassa's werkt. Ik vraag mij dus vooral af wat die chantage dan inhoudt. Betaald de helft van de profs zwijggeld omdat ze stiekem nog aan de doping zitten? Laten ze hoeren naar het hotel komen?
Campagnolo Ultra Dork

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 16 mei 2018 07:49

Zou graag heel het onderzoek willen lezen, heb idee dat het allemaal word opgeklopt of uit z'n verband worden getrokken door de media ….ts weer makkelijk scoren voor ze.

ah gelukkig, het ligt aan de media.
Allard

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 mei 2018 08:02

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/223200 ... iekte.html

Even richting profrenners (en rensters)... als je contracten, strijdig met de wet, je kunnen laten ontslaan als je niet voldoende afvalt, ziek wordt (>1 maand), of zwanger raakt. Dan gaan er wel dingen mis natuurlijk.
Dat is hetzelfde als in de jaren 90 een contract tekenen incl "medische middelen".

Je kunt op die manier ook nooit spreken over een fatsoenlijke werkgever/werknemer relatie. (fatsoenlijk is een rekbaar begrip natuurlijk).
En de sporters zijn er zelf bij... maar hebben een hele zwakke positie. Op de absolute top na, is het voor de rest een kwestie van als je niet wilt, dan voor jou 10 anderen.

Afbeelding

pesterijen (bij profs en bij amateurs), zal vast redelijk in lijn liggen met andere sporten en clubjes en maatschappij. Wat door de zender als geintje is bedoeld, wordt ontvangen als vervelend of pesten. Het dikkertje op doel bij het 8e elftal van fc knudde bijv. Of die collega die zijn bureau altijd wel iets té netjes houdt. In de kleedkamer even melden dat je trainingsmaat, of concurrent, er vandaag toch wel echt wat zwakjes uit ziet (of vatsig na de winter, of...)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mei 2018 08:30

Rare regel in dat contract. Ontslag wegens ziekte mag alleen bij wederzijds goedvinden en artikel 17 voorziet daarin. Je mag kiezen tussen niet tekenen naar de rechter gaan als het ooit zover komt. De rechter geeft je ongetwijfeld gelijk maar welke andere ploeg geeft je daarna nog een contract?
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie