Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
ondertussen zijn we 18/01 en nog steeds geen verzending toegekomen. XDB heeft het op 30/12/17 naar Tsjechie gestuurd zodat dit sneller door de costums zou gaan. pff geduld is een schone deugd maar dit is er over.
-
jleeuwarden
- Forum-lid
Iemand hier ervaring met velobuild? Zo ja met welk frame?
Ik dacht zelf aan de vb-r-010.
Ik dacht zelf aan de vb-r-010.
Te lui om te zoeken?
Korte samenvatting: Velobuild is prima zo lang je geen problemen krijgt. Aftersales is 3x ruk.
Korte samenvatting: Velobuild is prima zo lang je geen problemen krijgt. Aftersales is 3x ruk.
Ik heb ze ook maar ze zijn te ruim voor mijn bidons. Trilt als een gek als je over klinkers rijdt.
If it's not fixed, it's broken.
-
hayes
Iemand Chinese snelspanners?
https://nl.aliexpress.com/item/Alloy-qu ... autifyAB=1
Ik sta op het punt een matzwarte fiets te kopen. Ik moet mezelf alleen nog een klein beetje overtuigen. Kwestie van een paar dagen
Ik zou enkele rode accentjes willen aanbrengen waaronder snelspanners, zadelklem, top cap...
Als een zadelklem het begeeft, zakt je zadel (en de persoon erop) naar beneden. Als de snelspanner het begeeft kan het natuurlijk wel slechter aflopen. Ik heb tot nu toe bijna alleen positieve ervaringen met chinese onderdelen.
Maw ik ben op zoekk naar iemand die me geruststelt.
https://nl.aliexpress.com/item/Alloy-qu ... autifyAB=1
Ik sta op het punt een matzwarte fiets te kopen. Ik moet mezelf alleen nog een klein beetje overtuigen. Kwestie van een paar dagen
Ik zou enkele rode accentjes willen aanbrengen waaronder snelspanners, zadelklem, top cap...
Als een zadelklem het begeeft, zakt je zadel (en de persoon erop) naar beneden. Als de snelspanner het begeeft kan het natuurlijk wel slechter aflopen. Ik heb tot nu toe bijna alleen positieve ervaringen met chinese onderdelen.
Maw ik ben op zoekk naar iemand die me geruststelt.
-
Spykerracing90
- Forum-lid
Exact die quickreleases zaten bij mijn wielset van Helin Liu met Novatec naven. Doen gewoon wat ze moeten doen, zou me daar niet te druk over maken...
Zou zeggen gebruik vooral je gezonde verstand en ga niet voor de aller aller lichtste varianten. Dat helpt meestal al. De genoemde onderdelen zijn nu ook weer niet zo specifiek of high tech dat het echt bijzonder is. Maar een klein beetje een gok blijft het altijd.
Als je twijfelt kun je voor pak hem beet Eur 25 ook een setje merk snelspanners in kleur kopen. Scheelt het allemaal niet zo gek veel meer. Tenminste, in procenten zeker nog wel, maar in euro's op de prijs van een complete fiets valt het allemaal nog wel mee.
Foto van mijn chinees met gouden accenten na een upgrade naar 11 spd. Alleen niet mat, maar glimmend. Stond op het punt hem over te laten spuiten in donker groen metallic. Maar kwam niet uit het gewenste design van de decals. Dus is hij maar gewoon zwart gebleven.
Het zijn overigens originele Mavic wielen geen namaak.

Als je twijfelt kun je voor pak hem beet Eur 25 ook een setje merk snelspanners in kleur kopen. Scheelt het allemaal niet zo gek veel meer. Tenminste, in procenten zeker nog wel, maar in euro's op de prijs van een complete fiets valt het allemaal nog wel mee.
Foto van mijn chinees met gouden accenten na een upgrade naar 11 spd. Alleen niet mat, maar glimmend. Stond op het punt hem over te laten spuiten in donker groen metallic. Maar kwam niet uit het gewenste design van de decals. Dus is hij maar gewoon zwart gebleven.
Het zijn overigens originele Mavic wielen geen namaak.

Laatst gewijzigd door jsparie op 03 feb 2018 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
hayes
Ok, dank je wel voor het geruststellen
Mooie combinatie, zwart-goud!
De fiets is matzwart met witte accenten. Maar voor de rest wil ik idd ook ongeveer doen wat jij deed.
ventieldopjes en stuurdoppen had ik nog niet aan gedacht!
Mooie combinatie, zwart-goud!
De fiets is matzwart met witte accenten. Maar voor de rest wil ik idd ook ongeveer doen wat jij deed.
ventieldopjes en stuurdoppen had ik nog niet aan gedacht!
De uitdaging is vooral ongeveer dezelfde tint bij elkaar te vinden. Dat vind ik het mooist tenminste. De ene kleur goud is de andere niet. Net als met rood natuurlijk. Kan enorm verschillen, zelf als je van dezelfde leverancier koopt. Is bijna niet te doen als je online bestelt. Je hebt zelfs derailleurwiel boutjes in kleur