Welk commercieel poeder zit meer koolhydraten in dan maltodextrine?wat amc ook schrijft 4 uur aan de bak(veel kopwerk en wind) dan moet je goed eten en drinken anders leg je het loodje.FryskBloed schreef: ↑13 sep 2017 13:52Water werkt ook prima voor tochtjes van 4 uur. Je rijdt toch geen 4+ uur op hoog vermogen, en als je dat al wel doet (een ORM of andere gran fondo) dan is het zo incidenteel dat de kosten van commercieel poeder ook te overzien zijn.
Voor lang rijden in laag/midden-D2 is voor mij een gewone maaltijd vooraf (plus onderweg als je echt lang onderweg bent) aangevuld met zo nu en dan een havermoutreep (favoriet: Bolletje Rood Fruit, vaak wel ergens in de aanbieding) afdoende. Plus gewoon kraanwater dus![]()
Drank voor onderweg
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Dat ligt aan de intensiteit waarmee je gaat fietsen.
Je lichaam neemt max 60-90gr per uur op aan koolhydraten.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
En dus hoeveel je drinkt, als het 30 graden is en je drinkt een grote bidon in 3 kwartier leeg dan moet je er minder in doen dan als het 5 graden is en je een paar uur voort kan met die ene bidon.
Dat zout moet je gewoon weg laten in deze tijd van het jaar. We krijgen al veel te veel zout binnen, dan moet je dat niet ook nog eens gaan toevoegen in je bidon.
Dat zout moet je gewoon weg laten in deze tijd van het jaar. We krijgen al veel te veel zout binnen, dan moet je dat niet ook nog eens gaan toevoegen in je bidon.
https://photos.app.goo.gl/EwP3ZqoyCqOCunsq2
Ik heb zo'n zak Maltodextrine bij de apotheek gaan halen, staat daar op: Verhoogd de body van bier en wijn en verstevigd de schuimkraag... Merk BREW-BODY
Ik ben hier toch met het juiste product bezig?
Ik heb zo'n zak Maltodextrine bij de apotheek gaan halen, staat daar op: Verhoogd de body van bier en wijn en verstevigd de schuimkraag... Merk BREW-BODY
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb een recept van een leverancier van ingrediënten voor sportdranken gekregen, werkt voor mij goed.
Bidon 600ml: 1 per uur drinken
60 gr maltodextrine
15 gr fructose
15 gr isomaltose
Snuf zout (voor de opneembaarheid van vocht en koolhydraten)
Dit is wel een flink zoete oplossing. Eventueel zonder fructose (slecht voor je tanden!) of lagere dosering proberen.
Bidon 600ml: 1 per uur drinken
60 gr maltodextrine
15 gr fructose
15 gr isomaltose
Snuf zout (voor de opneembaarheid van vocht en koolhydraten)
Dit is wel een flink zoete oplossing. Eventueel zonder fructose (slecht voor je tanden!) of lagere dosering proberen.
Voor tochten tot 100km moet water genoeg zijn als je goed getraind bent. Dat doe je dan op je glycogeen. Zout is echt nergens voor nodig. Ook niet voor de opneembaarheid van vocht en de daarin opgeloste koolhydraten. De concentratie maltodextrine kun je het beste een beetje gaan uitproberen. Wat werkt voor jou? Voor fructose geldt dat niet iedereen het goed verdraagt. Sommigen worden er misselijk van. Ook dat is een kwestie van uitproberen
Body en fit shop heb ik al eerder geschrevenjohan d schreef: ↑14 sep 2017 17:15 https://photos.app.goo.gl/EwP3ZqoyCqOCunsq2
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- devriesman
- Forum-lid
Ooit ergens gelezen dat appelsap en water 1 op 1 met een snufje zout een ideale drank zou zijn.
Dus al "iemand" dat ergens opschrijft, dan zal het wel zo zijn?devriesman schreef: ↑14 sep 2017 22:46 Ooit ergens gelezen dat appelsap en water 1 op 1 met een snufje zout een ideale drank zou zijn.
Nog steeds geen idee waarom er zout in zou moeten zitten.