Drank voor onderweg
Omdat kant en klare poedertjes vrij duur zijn, ben ik op zoek naar een receptje om zelf een drinkbus klaar te maken. Wt moet er zeker in en kanik dat vrij kopen bij de apotheek? Malodextrine, suiker, zout, grenadine, citroensap...? tips zijn welkom
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
+1 beetje siroop er bij of een pot poeder van de action 1 schepje er bij en klaar is Kees. Maltodextrine bij de body en fit shop €2,95. 1 kg.amclassic-fan schreef: ↑13 sep 2017 07:56 Maltodextrine, dat is niet mierzoet, waardoor je een hoge concentratie kunt oplossen en dit prima weg kunt krijgen (na enige gewenning). Zout is in deze tijd van het jaar nergens goed voor.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Wat is een normale hoeveelheid MD per liter?amclassic-fan schreef: ↑13 sep 2017 07:56 Maltodextrine, dat is niet mierzoet, waardoor je een hoge concentratie kunt oplossen en dit prima weg kunt krijgen (na enige gewenning). Zout is in deze tijd van het jaar nergens goed voor.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik proef de maltodextrine niet eens gebruik het al 4 jaar.
Eten en drinken gelang intensiteit en rijtijd.
Ik de gek voor 3-4 uur 2x 600ml bidon 50gr per bidon en schepje dorstlesser ik rij dan wel zeer intensief,bij rustige ritten 30gr maltodextrine en schepje dorstlesser van de aktion.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
FryskBloed
- Forum-lid
Water werkt ook prima voor tochtjes van 4 uur. Je rijdt toch geen 4+ uur op hoog vermogen, en als je dat al wel doet (een ORM of andere gran fondo) dan is het zo incidenteel dat de kosten van commercieel poeder ook te overzien zijn.
Voor lang rijden in laag/midden-D2 is voor mij een gewone maaltijd vooraf (plus onderweg als je echt lang onderweg bent) aangevuld met zo nu en dan een havermoutreep (favoriet: Bolletje Rood Fruit, vaak wel ergens in de aanbieding) afdoende. Plus gewoon kraanwater dus
- amclassic-fan
- Forum-lid HC