GJEvK schreef: ↑26 aug 2018 16:56
Hoe merk je dat? Cijfers of gevoel?
Lijkt me trouwens wel iets weinig eigenlijk. Gooi eens wat je eet in een eet-app of tel de kcal en voedingingswaardes. Lijkt me iets te weinig.
Ikzelf ben 188cm bij 95kg, fiets 10.000km/jaar.
Ik heb even calorieën geteld en kom op gemiddeld 2010 kcal/dag in de afgelopen dagen.
Vanochtend rondje van 100km met een klein groepje gefietst. Na 60km ging het lampje uit, hartslag bleef hoog (150/160) en kon met moeite het wiel houden. Waar ik normaal gesproken netjes mijn kopbeurten kan draaien ging dit vandaag niet en afgelopen ritten slecht.
Uiteindelijk aan het eind nog een klein lusje rustig solo gereden, maar hartslag bleef hoog (ca 150) en had geen power.
Onderweg 750ml water en 750ml sportdrank gedronken, 1 krentenbol gegeten. Dit is niet anders als normaal op dit soort ritjes.
Normaal gesproken snaai ik tussendoor meer koekjes, snoepjes en ander suikerhoudende lekkernijen. Ook chips en zoutjes worden met enige regelmaat naar binnen gegooid, Dit heb ik afgelopen weken achterwege gelaten, helemaal niets van dit ongezonde gehad.
Moet mijn lichaam hier aan wennen en is dit de oorzaak van de tegenvallende prestaties? Of moet ik ergens iets in mijn voeding aanpassen?