Win2
Ben ook wel van jou gedacht dat het ook afhankelijk van de rit die ik voor ogen heb.
Meestal heb ik een bar of gelleke mee voor noodgeval, meestal heb ik het gewoon terug mee.
Fiets Magazine nr. 01-2026 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
1.5 tot 2 uur zou ik gewoon niets meenemen. Probleem is dat ik vaak weg ga voor 50km en thuis kom met 100km op de teller. Dan is het wel fijn om een paar back-up reepjes of gelletjes standaard bij me te hebben.cimecaron schreef: ↑31 mei 2017 12:39 Gelletjes en energy-bars zijn echt niet nodig voor een gewone fietsrit. De commercie wil je graag anders doen geloven, maar een suikerwafel of ontbijtkoek is prima. Voor een rit van anderhalf a 2 uur zou ik niets eten, maar dat verschilt per persoon. Verder ook geen isotone sportdrank. Niet nodig voor een korte fietsrit. Gewoon water of limonade bij wat langere ritten. Voordeel is dat je afvalt en het is nog goedkoper ook.
Na de training wel wat proberen te eten. Al is het maar een bakje kwark met een stuk fruit. Niets eten is slecht voor het herstel. Dus direct aanvullen.
Niet alleen je ontbijt telt, maar ook wat je de dagen ervoor gegeten hebt. "Stapelen" is niet echt meer nodig maar er wordt wel geadviseerd om de avond voor een toertocht in verhouding net iets meer koolhydraten te eten dan normaal (niet qua portie meer, maar binnen dezelfde hoeveelheid eten de verhouding was veranderen). Als jij iedere avond zoveel koolhydraten eet dat je "vol" zit heb je niet heel veel ontbijt nodig.
Vergeet de maximale hartslag en al helemaal de berekende, klopt zelden en is verder om trainingszones te bepalen ook niet zo geschikt.