Sinds de introductie in 2008 is de Addict RC een van de meest succesvolle racefietsfietsen op de markt. Mooi, maar 2008 is al weer een hele tijd geleden… Het zijn de renners van Mitchelton-SCOTT die de sponsor ertoe hebben gedreven om de Addict te vernieuwen: de ‘all new’ Addict RC. Voor hen, maar zeker ook voor ons. Het nieuwe model voldoet aan alle eisen die tegenwoordig opgaan: een nieuw niveau van integratie, meer aerodynamisch en een toename van stijfheid -terwijl het tegelijkertijd aanzienlijk lichter wordt. Kijk. Dat willen we!

Disc only

De geheel nieuwe Addict RC heeft een volledig geïntegreerde kabelgeleiding voor zowel mechanisch als elektronisch schakelen. Bovendien maakt ons interne ontwerp het voor de monteur (!) gemakkelijk om kabels te verwisselen en de fiets te onderhouden. Het hart van de integratie is de in eigen huis ontwikkelde en nu gepatenteerde ‘Eccentric Bicycle Fork Shaft’. De kern van deze innovatie is dat de vorkbuis bij de bovenste lager een offset heeft van 3 mm in de richting van de balhoofdbuis . Deze combinatie van een 3 mm offset 1⅟₄ “stuurbuis in een 1,5” bovenste lager biedt voldoende ruimte voor de stuurbuis om zowel mechanische als elektronische schakeldraden en beide hydraulische leidingen – disc only!- volledig intern te geleiden. Kijk. Dat willen we (2)!

6,9

Daarnaast heeft de nieuweling HM carbon, een extreem lichte zadelpenklem, een lage achtertrein, flat mount aansluiting en steekassen. Er zullen zes uitvoeringen komen; Scott geeft de modellen cijfers mee. Van 30, via 20 en 15 en 10 naar Premium en Ultimate. Zo’n Ultimate met SRAM red eTap AXS, Zipp en de Syncros Creston iC SL cockpit weegt volgens opgave minder dan 7 kilo. Prijzen zijn nog niet bekend. De fietsen in 47 tm 61 centimeter zullen in de herfst van dit jaar leverbaar zijn.