Vraag aan de collega fiets-knutselaars/techneuten….
Ik ben mijn JGuillem aan het ombouwen van shimano 105-7000 (mechanisch schakelen met hydraulische schijfremmen), naar 105-7100 (electrisch schakelen etc.)
Gaatjes voor de electrische kabeltjes zijn inmiddels geboord, en die kabeltjes liggen door het frame. So far so good.
Volgende stap is het demonteren/verwijderen van de remleidingen, shifters en remklauwen. Liefst zou ik alle systeem onderdelen gevuld laten. Is het mogelijk de leiding na demontage af te sluiten (en de shifter natuurlijk ook) en zo ja, waarmee?
Of kan ik het beste de leiding losmaken bij de remklauw, en het systeem leeg laten lopen?
Graag uw tips en adviezen!
Vraag mbt demonteren shimano 105-7000 remsysteem
Die nieuwe leidingen zitten aan de nieuwe calipers, dus die komen er sowieso.
Het gaat puur om demontage van het oude.
Ik wil de oude groepset verkopen, en de boel gevuld verkopen lijkt me makkelijker.
Het gaat puur om demontage van het oude.
Ik wil de oude groepset verkopen, en de boel gevuld verkopen lijkt me makkelijker.
-
- Forum-lid HC
Gewoon aan een kant (shifter) loshalen. Dan na demontage weer vastzetten. De nieuwe koper zal sowieso moeten ontluchten en op deze manier blijft het systeem het beste gevuld.
@scottwilko; klinkt logisch. Dank!
Als ik een groepset tweedehands zou kopen zou ik sowieso de olie verversen.
En ik denk dat de meesten dit zouden doen.
Dus zou ik ook geen moeite doen om deze gevuld te houden.
Tevens heb je toch kans dat het toch gaat lekken en dan wordt het ook nog eens een zooitje.
En ik denk dat de meesten dit zouden doen.
Dus zou ik ook geen moeite doen om deze gevuld te houden.
Tevens heb je toch kans dat het toch gaat lekken en dan wordt het ook nog eens een zooitje.