Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Aero zadelpen klem

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 18 sep 2023 19:26

Hoi,

Ik kwam tot de ontdekking dat de zadelpen beschadigd is en ik wil deze namelijk zsm vervangen.
De dealer van het merk geeft aan dat dit niet meer in het assortiment zit en dat ik zelf een oplossing moet vinden.
Zit mij rot te zoeken, maar kom nergens uit. Ook omdat het best wel een grote maat betreft. De maat van 7 cm is mij onbekend. En wellicht meet ik het niet goed op.
Wie kan mij helpen en heeft wat tips van een goede websites. Ik heb al mijn favoriete websites bekijken en niks aangetroffen
Bijlagen
WhatsApp Image 2023-09-18 at 19.24.51.jpeg

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5402
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 18 sep 2023 19:35

Tja dat kan lastig gaan worden. Het belangrijkste is dat wij eerst weten welk merk en type fiets dit is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 18 sep 2023 19:40

Apex Entrax baanfiets bouwjaar weet ik niet

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5402
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 18 sep 2023 19:49

Apex? Enige kans die je hebt dat je uitvindt welke open mould dat is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 18 sep 2023 19:53

Wat bedoel je met open mould?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5402
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 18 sep 2023 19:57

Apex is een extreem klein merk, eigenlijk alleen in Nederland te koop. Die fietsen van Apex zijn grotendeels China frames. Zeker zoiets als een baanframe wat weinig afzet heeft zal eigenlijk direct in china ingekocht zijn en is ook mogelijk bij andere merken te koop geweest.

Als Apex zelf je niet wil helpen ben je wel redelijk gaar hier. Voor een beetje Giant kan je bijvoorbeeld wel een heel eind komen met wat zoekacties op internet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2192
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 18 sep 2023 20:03

GiantDefy1 schreef: 18 sep 2023 19:53 Wat bedoel je met open mould?
Een frame dat door de fabrikant (die het frame perst) onder meerdere namen verkocht wordt cq aan meerdere merken verkoopt.
Kleine merken hebben niet de mogelijkheid om een specifiek/uniek frame voor zichzelf te laten maken. Dus kopen ze iets universeels dat aan meerdere merken verkocht wordt.
OEM frame dus.

Jouw Apex is misschien ook wel als Quintana verkocht, zoiets.
Onder een andere merknaam die hetzelfde frame (uit dezelfde map, mould) gebruikt zijn er misschien mogelijkheden.
Dogma F

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5402
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 18 sep 2023 20:07

Serieus ik kan met wat zoekwoorden al geen plaatje vinden van het model fiets dat dit zou moeten zijn. Je vindt alleen maar de nieuwe Apex baanfiets.

Vrijwel geen aero zadelpen is hetzelfde. Nog even voor de duidelijkheid. Gaat het om de klem van het frame of over de pen zelf. En wat is er nu precies kapot aan de klem.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 18 sep 2023 20:11

Het gaat om de klem van het frame die de pen vasthoudt die is stuk

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 18 sep 2023 20:13

Ik ga ook even bij Quintana kijken

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5402
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 18 sep 2023 20:20

Ramon73 had het maar over Quintana als een voorbeeld, we weten niet onder welke merknamen het frame mogelijk nog verkocht is. Sterker nog we weten niet eens hoe de fiets eruit ziet, behalve het stukje zadelpen. En dat de klem drie bouten heeft. Haal de klem en de zadelpen eraf. Foto's van alle kanten. Goede maten van zowel de klem als de zadelpen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5402
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 18 sep 2023 20:31

Oke ik heb vast mijn beste zoekwerk voor je gedaan. Gewoon omdat ik geen normale mens ben laat ik maar zeggen.

Puur op basis van jou foto en de driebouts aero klem. Zou het onderstaande frame jou frame moeten zijn. ( klopt dit? ) :roll:
Afbeelding

Nu heb ik ook een afbeelding van een Stevens-Arena. Hetzelfde frame denk ik.
Afbeelding

Of stevens wel een zadelpenklem voor je heeft betwijfel ik, maar zo moet je dus kijken en vergelijken. Stevens mailen en aardig vragen ga ik niet voor je doen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie